וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן על הירי לישראל: "הוכחה שטראמפ פעל נכון"

10.5.2018 / 5:15

דוברת הבית הלבן אמרה בראיון ל"פוקס ניוז" כי ירי הטילים לעבר רמת הגולן "מראה שהמשטר האיראני לא אמין". גורם במשרד החוץ האמריקני לוואלה! NEWS: "עומדים לצד ישראל במאבק נגד הפעולות הזדוניות של איראן"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

דוברת הבית הלבן שרה האקבי סנדרס התייחסה הלילה (חמישי) בראיון ל"פוקס ניוז" למתקפה האיראנית על ישראל, שבמהלכה שוגרו 20 טילים לעבר רמת הגולן על ידי כוח קודס של משמרות המהפכה. סנדרס אמרה כי המתקפה "מראה שהמשטר האיראני לא אמין" והוסיפה כי "לישראל יש את הזכות להגן על עצמה ואנחנו תומכים במאמציה להגן על עצמה". לדבריה, מדובר בתזכורת לכך שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ קיבל החלטה נכונה כשהחליט לצאת מהסכם הגרעין עם איראן.

גורם במשרד החוץ האמריקני מסר הלילה לוואלה!NEWS: "אנחנו מודעים לדיווחים על ירי של כ-20 טילים לעבר ישראל. כפי שאמר שר החוץ פומפיאו בירושלים בשבוע שעבר, אנחנו עומדים לצד ישראל במאבק נגד הפעולות הזדוניות של איראן, ואנחנו תומכים תמיכה חזקה בזכותה הריבונית של ישראל להגן על עצמה".

דוברת הבית הלבן שרה האקבי סנדרס ב-9 באפריל 2018. רויטרס
"תומכים במאמצי ישראל להגן על עצמה". סנדרס/רויטרס

מוקדם יותר הלילה הודיע צה"ל כי זוהו 20 שיגורים של כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים לעבר קו המוצבים הקדמיים ברמת הגולן. ההתרעה נשמעה אחרי חצות ביישובים אודם, אזור תעשייה בני יהודה, אל רום, בוקעתא, קלע, שעל, מג'דל שמס, מסעדה, נווה אטי''ב, נמרוד ועין קנייא. מערכת כיפת ברזל ביצעה כמה יירוטים לאחר שנשמעו אזעקות ברחבי הגולן. לא דווח על נפגעים או על נזק.

במהלך הלילה דווח בסוריה כי בוצע ירי נ"ט באזור דמשק. בהמשך התקבלו דיווחים נוספים על פיצוצים ורעשי מטוסים באזור דמשק. דובר צה"ל בערבית אביחי אדרעי פרסם סמוך לשעה 3:30 כי "צה"ל פועל נגד מטרות איראנית בסוריה. כל פעילות סורית נגד מהלך זה תזכה לתגובה".

טראמפ הכריז על פרישה מהסכם הגרעין עם איראן ועל הטלה מחודשת של סנקציות על טהראן. זאת למרות ניסיונות השכנוע של מדינות אירופה וברקע החשש מפני ההשלכות על שוק הנפט העולמי ופריצת סכסוך חדש במזרח התיכון. איראן אמרה כי ההחלטה של טראמפ לא חוקית והנשיא חסן רוחאני הבהיר כי היא תישאר בהסכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully