וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם תום גל הפליטים, גרמניה מקלה על איחוד משפחותיהם

9.5.2018 / 16:42

הממשלה ביטלה מגבלות שנכנסו לתוקף לפני יותר משנתיים, אז הגיעו כמיליון איש למדינה. עד אלף קרובי משפחה יורשו להיכנס לגרמניה מדי חודש, ובקשותיהם ייבחנו על ידי הרשויות

עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: מהגר סורי תוקף חובש כיפה בברלין, בחודש שעבר)

ממשלת גרמניה אישרה היום (רביעי) תקנות חדשות שיאפשרו למהגרים בעלי מעמד מוגן מוגבל לבקש מבני משפחותיהם להצטרף אליהם. זאת אחרי יותר משנתיים שאיחודי המשפחות הושעו ברקע משבר הפליטים באירופה, שבמהלכו הגיעו למדינה כמיליון איש, רובם מהמזרח התיכון. מאז אותו גל הגירה, הצטמצם משמעותית מספר מבקשי המקלט בגרמניה. לפני נתונים שפרסמה היום הממשלה, רק 11 אלף הגיעו למדינה בחודש שעבר.

בהתאם לתקנות החדשות, שייכנסו לתוקפן באוגוסט, עד אלף קרובי משפחה בחודש יורשו להצטרף למהגרים הזכאים ל"הגנה משנית", מעמד נמוך יותר מזה של מקלט מלא. סוגיית איחוד המשפחות הייתה אחת המחלוקות המרכזיות בשיחות הממושכות שהתקיימו מוקדם יותר השנה על הקמת קואליציה חדשה בין מפלגתה השמרנית של הקנצלרית אנגלה מרקל לבין הסוציאל-דמוקרטים.

לקריאה נוספת בנושא
בכיר בקהילה היהודית בגרמניה: לא לחבוש כיפות בערים הגדולות
ברשימת מקבלי הקצבאות בגרמניה: שומר ראשו לשעבר של בן לאדן

מהגרים מוסלמים מתפללים במסגד בברלין, גרמניה, יולי 2016. AP
מהגרים במסגד בברלין/AP

הממשלה הבהירה כי מהגרים לא יזכו מידית באיחוד עם קרובי משפחותיהם - אחים, ילדים בני פחות מ-18 והורים של מהגרים בני פחות מ-18 - וכי הרשויות יבחנו כל מקרה לגופו על בסיס שיקולים הומניטריים. מי שלא יורשו לחבור לבני משפחותיהם הם אנשים שנישאו לאחר שנמלטו ממולדתם וגם מהגרים שביצעו פשעים חמורים או נחשבים על ידי הרשויות בגרמניה כפעילי טרור.

אלו יוחרגו אם יצליחו לשכנע את הרשויות כי ויתרו על תפיסותיהם הקיצונים, סעיף שגרר ביקורת מתוך הגוש השמרני של מרקל. שר הפנים, הורסט סיהופר, אמר כי הוא יכריע באופן אישי בכל מקרה ומקרה.

"בסופו של דבר, החוק מבטיח את האיזון בין האינטרסים של התושבים לבין איחוד משפחות ואת יכולת האינטגרציה של מערכת הקליטה", אמר שר הפנים, שמפלגת האיחוד הנוצרי שלו, מפלגת האחות של מרקל, מובילה קו תקיף נגד ההגירה לעומת הסוציאל-דמוקרטים מהמרכז-שמאל. מפלגתו מבוואריה עומדת בפני בחירות אזוריות באוקטובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully