וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאיזה כיוון מצביע החץ? ההסבר לאשליה האופטית המדהימה שבלבלה את כל הרשת

13.5.2018 / 0:19

פרופסור קוקיצ'י סוגיהארה, דוקטור להנדסה מאוניברסיטת מייג'י שבטוקיו, יצר חץ שלא משנה לאן מסובבים אותו, כל הזמן יצביע לצד ימין. אז מה לעזאזל קורה שם?

אשליית החץ - לאיזה כיוון הוא מצביע?/physicsfun

אשליה אופטית סחפה את הרשת לאחרונה. בקצרה, מדובר בחץ לבן שמונח על משטח עץ, ושלא משנה לאן מסובבים אותו, כל הזמן מצביע לצד ימין. מי שאחראי לאשליה הזו הוא פרופסור קוקיצ'י סוגיהארה, דוקטור להנדסה מאוניברסיטת מייג'י שבטוקיו. פרופספור סוגיהארה מפורסם בבניית אשליות אופטיות תלת מימדיות, שלכאורה עוברות על חוקי הפיזיקה. זו שתראו מיד הועלתה לעמוד האינסטגרם Physicsfun והפכה ויראלית, עם מאות אלפי צפיות.

בתיאור האשליה, נכתב: "תסובבו את החץ הזה 180 מעלות והוא עדיין יצביע ימינה - רק אם יציבו מולו מראה הוא יצביע שמאלה, ורק שמאלה. שילוב מחוכם של השתקפות, פרספקטיבה וזווית צפייה גורמים לאשליה המהממת הזו".


עוד ב"אסור לפספס":

אם תמצאו מה יוצא דופן בכל השאלות- אתם בטח גאונים
ככה זה נראה כשנותנים לאנשים העצלנים ביותר בעולם לעשות משהו
הלם: לא רק שכדור הארץ שטוח - אוסטרליה בכלל לא קיימת?
הכי מביך שיש: כשהחלומות הרומנטיים שלך מתרסקים בטלוויזיה, אל מול כולם.

"לעזאזל, זה ממש מבלבל את הראש שלי", הגיב אחד הגולשים. אחר הוסיף: "גם אם החפץ הזה היה ביד שלי עדיין לא הייתי מצליח להבין מה קורה".

אז מה בדיוק קורה פה? מדובר, קודם כל, באשליה אופטית, שהמוח שלנו יוצר. אם תצפו בסרטון עד הסוף, תראו שבשלב מסוים החץ ומשטח העץ מורמים במעט, וכך ניתן לראות את הצורה האמיתית של החפץ הזה - לא ממש חץ, אלא מעין מלבן עם שני קצוות מחודדים ומספר שיפועים למעלה ולמטה.

עוד באותו נושא

לאן כל הצבעים נעלמו? האשליה האופטית הזו עומדת לשגע אתכם

לכתבה המלאה

איך זה קורה?

גיף אשלית חץ. Giphy
גיף אשלית חץ/Giphy

אם אנחנו פשוט מביטים על החפץ מלמעלה, הוא נראה סימטרי לגמרי, אולם מהזווית האחרת, בה צולם מרבית הסרטון, ישנן תנודות הגורמות למוח שלנו ליצור את החץ המדובר. למעשה, המוח שלנו מנסה להשלים על הפערים אותם הוא לא מצליח להבין וליצור צורה מוכרת לו.

עכשיו זה יותר מובן?

גיף אשלית חץ. Giphy
גיף אשלית חץ/Giphy

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully