וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: הסכם הגרעין לא מת, מקרון ישוחח עם רוחאני

9.5.2018 / 9:42

שר החוץ לה דריאן הביע צער על החלטת טראמפ ואמר כי היא עשויה להוביל לעימות באזור. לדבריו, הנשיא ישוחח עם עמיתו האיראני בהמשך היום וכי דיפלומטים איראנים ייפגשו עם עמיתיהם מאירופה בניסיון להציל את העסקה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

שר החוץ של צרפת, ז'אן איב לה דריאן, אמר היום (רביעי) כי הסכם הגרעים עם איראן "לא מת" למרות החלטת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לפרוש ממנו. הוא הוסיף כי הנשיא עמנואל מקרון ישוחח בהמשך היום עם עמיתו חסן רוחאני.

"ההסכם לא מת", אמר בריאיון לתחנת הרדיו הצרפתית RTL. לה דריאן אמר כי לאחר השיחה בין מקרון לרוחאני, ייפגשו בשבוע הבא, ככל הנראה ביום שני, דיפלומטים איראנים ועמיתיהם מצרפת, מבריטניה ומגרמניה. עוד אמר שר החוץ הצרפתי כי יתקיימו שיחות עם חברות אנרגיה ואחרות שלהן עסקים באזור, בעקבות החלטת הממשל האמריקני להטיל מחדש את הסנקציות על טהראן.

"כן, יש סיכון גדול לעימות", אמר בריאיון. "אני מקווה שזה לא פגום בתהליך השלום".

לקריאה נוספת על פרישת טראמפ מהסכם הגרעין
זעם איראני: חברי פרלמנט בטהראן הציתו את דגלי ארצות הברית
טראמפ הכריז על פרישה מהסכם הגרעין עם איראן והטיל מחדש סנקציות

נשיא צרפת, עמנואל מקרון נואם בפני הקונגרס בוושינגטון, ארה"ב, 25 באפריל 2018. רויטרס
מסע השכנוע כשל. מקרון בקונגרס/רויטרס

מקרון נפגש בחודש שעבר עם טראמפ בניסיון לשכנע אותו שלא לפרוש מההסכם, במקביל לגיבוש הסכם חדש שיטפל בתכנית הטילים של טהראן, תפוגת המגבלות של הסכם הגרעין ב-2025 ובמעורבותה של טהראן בסכסוכים במזרח התיכון. עם זאת, הלחץ מצדו ומצד מנהיגי בריטניה וגרמניה - החתומות אף הן על ההסכם - לא צלח.

נשיא צרפת, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל וראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי קראו אתמול לארצות הברית שלא לפגוע ביתר המדינות שנותרו בעסקה שנחתמה ב-2015. רוחאני אמר כי ההסכם יישאר על כנו אם יובטח שהרווחים של איראן ממנו לא נפגעים בשל פרישת ארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully