וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי טענות על תקיפת נשים: התובע הכללי בניו יורק מתפטר

אריק שניידרמן, תומך נלהב של תנועת #MeToo, נאלץ לפרוש אחרי שארבע נשים - בהן שתי בנות זוגו לשעבר - סיפרו על אלימות שחוו מצדו ועל איומים על חייהן. הוא מכחיש, אך אמר כי לא יוכל להמשיך בהתנהלותו

התובע הכללי של מדינת ניו יורק, אריק שניידרמן, פברואר 2018. רויטרס
סוף הקריירה. התובע הכללי של ניו יורק שניידרמן/רויטרס

התובע הכללי של מדינת ניו יורק שבארצות הברית, אריק שניידרמן, התפטר היום (שלישי) בשל טענות לאלימות נגד ארבע נשים, שתיים מהן הזדהו כבנות זוגו לשעבר. הוא הכחיש את הטענות נגדו, שנחשפו במגזין ניו יורקר, אך אמר כי אלו יפריעו לו להתנהל בהתאם.

בתחילה, אמר שניידרמן, תומך נלהב של תנועת #MeToo הנאבקת באלימות נגד נשים, כי הכול היה חלק מפעילות מינית בהסכמה. "הייתי מעורב במשחקי תפקידים ובפעילות מינית אחרת בהסכמה", מסר אתמול בהצהרה. "לא תקפתי אף אחת. לא הייתי מעורב אף פעם במין שלא בהסכמה, זהו קו שלא אחצה".

בהמשך, הוא הודיע על התפטרותו חרף הכחשותיו. "על אף שהטענות הללו לא קשורות להתנהלותי המקצועית או לפעילות המשרד, הן ימנעו ממני להוביל את פעילות הלשכה בזמן הקריטי הזה", אמר.

עוד ידיעות מהעולם
חיזבאללה הכה את יריביו - אך עלול להפוך את לבנון לגרורה איראנית
רוחאני לקראת הכרעת טראמפ: אנחנו עשויים להיתקל בבעיות

ציוץ של שניידרמן מפברואר נגד ויינסטין

לפני הודעתו של שניידרמן, קרא מושל מדינת ניו יורק, אנדרו קומו, להתפטרותו. אף אחד לא מעל החוק, כולל איש החוק הבכיר ביותר של ניו יורק", אמר. "אני לא מאמין שאריק שניידרמן יכול להמשיך לשרת כתובע כללי". המושל אמר כי הוא יבקש לפתוח בחקירת הטענות נגד התובע הכללי.

שתי בנות זוגו לשעבר, מישל מנינג בריש וטניה סלוורטנם, סיפרו לניו יורקר כי שניידרמן הכה אותן שוב ושוב, בדרך כלל אחרי שהשתכר בכבדות. הן אמרו כי הוא איים להרוג אותן אם ינתקו את הקשר שלהן עמו. "אחרי החודש הקשה ביותר בחיי, החלטתי לדבר", כתבה מנינג בריש בחשבון הטוויטר שלה לאחר פרסום טענותיה. "למען הבת שלי וכל יתר הנשים, לא יכולתי לשתוק ולעודד נשים אחרות להיות אמיצות למעני".

בחודש שעבר זכה מגזין הניורקר בפרס פוליצר יחד עם הניו יורק טיימס על חשיפת מעלליו של המפיק ההוליוודי הארווי ויינסטין, שמואשם בעשרות מעשי אונס ותקיפות מיניות. שניידרמן היה זה שהוביל את ההליך המשפטי נגד המפיק וגינה אלימות נגד נשים אחרי שהכריז על פתיחת התיק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully