וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמסלם מפריך את ההערכות: "לא אתמודד על ראשות עיריית ירושלים"

8.5.2018 / 9:24

לאחר שיו"ר הקואליציה שקל לרוץ לראשות הבירה, הודיע לאחר שיחה עם נתניהו כי יישאר בתפקידו. בליכוד שוקלים להריץ את השר אלקין לתפקיד שאמר: "ההחלטה היא רק של ראש הממשלה". החלטת החרדים אם להריץ מועמד משלהם תשפיע החלטת הליכוד

צילום: רוני כנפו

יו"ר הקואליציה ח"כ דודי אמסלם הודיע הבוקר (שלישי) כי לא יתמודד בבחירות על ראשות עיריית ירושלים. אמסלם נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו אתמול בכנסת, והשניים שוחחו על כך. במפגש עם כתבים בכנסת אמר אמסלם לפני כשבוע: "נטיית ליבי היא להישאר בכנסת".

במהלך ישיבת הסיעה שהתקיימה אתמול בכנסת, העלתו ח"כ ענת ברקו וראש עיריית ירושלים ניר ברקת, שיפרוש מתפקידו בתום הקדנציה, את האפשרות שהשר זאב אלקין יתמודד לתפקיד. השניים הביעו בו תמיכה פומבית בפני הנוכחים ואלקין שהובך מכך הגיב: "ההחלטה היא רק של ראש הממשלה". נתניהו הגיב בציניות לח"כ ברקו ואמר "את חושבת שאלקין שר לא טוב?, למה את רוצה אותו מחוץ לרשימה?". עד כה אלקין לא הודיע באופן רשמי על כך שירוץ לתפקיד.

עוד בוואלה! NEWS:
12 אלף תושבים בגליל העליון ללא מיגון בבית: "מלחיץ אבל התרגלנו"
"ח"כים לא מצביעים; הקואליציה תתפרק": האזינו לישיבת הליכוד הסוערת
הבית הלבן: רשמית, טראמפ לא יגיע לפתיחת שגרירות ארה"ב בי-ם

ראיון עם חבר הכנסת דוד אמסלם, כנסת, 24 באפריל 2018. נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ
העביר בחודש האחרון את כתובת מגוריו לירושלים. אמסלם/נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ

אמסלם העביר בחודש האחרון את כתובת מגוריו לירושלים, לאחר ששמו עלה כאחד המועמדים האפשריים במרוץ בבחירות לרשויות המקומיות שיתקיימו בסוף השנה הנוכחית. בראיון לוואלה! NEWS הוא אמר כי לריצתו יש שני תנאים שאותם הוא מונה בנפרד אחד מהשני: רצונו שלו ותמיכת החרדים. לדבריו, "אם שני התנאים מתקיימים, ייתכן שהתוצאה תהיה שארוץ לראשות עיריית ירושלים. אבל אם לא, יכול להיות שלא ארצה בכך".

אחרי הודעת ברקת כי לא יתמודד פעם נוספת לתפקיד, המרוץ לראשות העיר נפתח מחדש, כשהמועמד המוביל כעת, מבין אלה שהכריזו, הוא משה ליאון שבבחירות הקודמות הפסיד לברקת, לאחר שהתמודד מטעם הליכוד-ביתנו; לצדו ישנה שורת מועמדים שהכריזו על כוונתם להתמודד - בהם: יו"ר האופוזיציה בעירייה עופר ברקוביץ', היועץ המשפטי לשעבר בעירייה יוסי חביליו ויועצו לשעבר של ברקת, אבי סלמן. כמו כן, הכריז על מועמדתו לאחרונה סגן ראש העירייה מאיר תורג'מן, שנעצר זמן קצר לאחר מכן בחשד לקבלת שוחד ושוחרר בתנאים מגבילים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
זאב אלקין בבית המכפלה, חברון, 26 ביולי 2017. ניב אהרונסון, ניב אהרונסון
טרם הודיע על החלטתו. השר אלקין/ניב אהרונסון, ניב אהרונסון

הסיעות החרדיות טרם החליטו אם להריץ מועמד מטעמן. בשנת 2008 הריצו את סגן שר החינוך מאיר פרוש מטעם אגודת ישראל שהפסיד לברקת ולאחר מכן, תמכו בליאון שהפסיד גם הוא, כשחלק מהחסידויות לא הצביעו לו. אם יוחלט להריץ מועמד, השם החרדי החם ביותר הוא סגן ראש העיר יוסי דייטש מיהדות התורה. דייטש, נציג אגודת ישראל, מכהן כיום כמחזיק תיק דיור חרדי ומשנה ליו"ר ועדת תכנון ובנייה וגורמים חרדיים טענו כי אם יוביל "קמפיין טוב הוא מסוגל להביא גם קולות מהציבור החילוני". ההחלטה של הליכוד אם להריץ את אלקין לתפקיד תלויה רבות בהחלטת החרדים.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully