וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שריצה תשעה חודשי מאסר: אלאור אזריה שוחרר הבוקר מהכלא

הלוחם שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל בחברון סיים את תקופת מאסרו לאחר שוועדת השחרורים הצבאית קיצרה את עונשו בשליש. בדיון על קיצור עונשו מסרו מפקדיו כי התנהגותו בכלא הייתה "מופתית". "האור שלי חזר הביתה", אמרה אמו

עריכה: יאיר דניאל

אלאור אזריה השתחרר היום (שלישי) ממאסר לאחר ריצוי עונשו. אזריה, שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל בחברון במהלך שירותו הצבאי, הגיש בקשה להקדים את שחרורו ביומיים מהכלא לאחר תשעה חודשי מאסר.

על אזריה נגזרו 18 חודשי מאסר בפועל, לאחר שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל בחברון. הערעור שהגיש לבית הדין לערעורים נדחה על ידי חמישה שופטים. מאוחר יותר קיבל הרמטכ"ל באופן חלקי את בקשת ההקלה שהגיש וקיצר את עונשו בארבעה חודשים, ובהמשך קיצרה ועדת השחרורים הצבאית את עונשו בשליש, כך שבפועל ישב החייל בכלא כתשעה חודשים מתוך 18 חודשי המאסר שנגזרו עליו.

בבית משפחתו של אזריה ברמלה נתלו דגלים ושלטים המברכים לקראת שחרורו. לוואלה! NEWS נודע כי האחראים לתליית השלטים הם עובדי עיריית רמלה. ראש עיריית רמלה ברך הבוקר את הוריו של אזריה על שחרור בנם. אחריו יצאו הוריו של אלאור והודו לתומכים. צ'רלי, אביו של אלאור אמר הבוקר אחרי שחרור בנו: "די לשנאה, מדובר בחייל צה"ל, במי ששומר על החיים שלנו, יש לנו היום שמחה גדולה". אושרה, אמו הוסיפה כי השמחה הכי גדולה בעולם, ילד האור שלי חוזר הביתה".

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו: "מי שמאיים עלינו יתקל בקיר ברזל"; איזנקוט: "ערוכים לכל תרחיש"
הבית הלבן: רשמית, טראמפ לא יגיע לפתיחת שגרירות ארה"ב בי-ם
עפיפוני תבערה ובלונים: שריפות בשדות סמוך לשלושה יישובים בעוטף עזה

אלאור עזריה מחוץ לבית משפחת אזריה לאחר שחרורו, רמלה, 7 במאי 2018. מערכת וואלה! NEWS
אזריה חוגג עם תומכיו בביתו ברמלה, היום/מערכת וואלה! NEWS

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לשחרורו של אזריה ואמר הבוקר לפני יציאתו לקפריסין כי היא "שמח שהדבר הזה הסתיים". השר ישראל כץ בירך גם את משפחתו של אזריה ואמר כי "הגיע הזמן שאלאור ישוב למשפחתו ולחבריו. אני פונה לנשיא המדינה ראובן ריבלין, לפעול כעת למחיקת הרישום הפלילה של אלאור על מנת לאפשר לו להשתלב בחיים האזרחיים ולהמשיך את חייו בדרך ראויה".

בדיון שנערך לפני כחודשיים אמרו מפקדיו של אזריה כי התנהגותו במהלך המאסר בכלא 4 הייתה "מופתית". בהמשך להערכת המפקדים מסרו נציגי התביעה הצבאית בדיון כי החליטו "להותיר לשיקול דעת את שאלת ניקוי השליש מעונשו" והוסיפו: "לא סברנו שהתעוררו שאלות של מסוכנות, ויש להתחשב בכך שהוא נטול עבר פלילי, ועל המאמץ שלו להתגייס ליחידה קרבית".

עוד באותו נושא

לאחר שריצה תשעה חודשי מאסר: אלאור אזריה ישתחרר הבוקר מהכלא

לכתבה המלאה
שלטים בביתו של אלאור אזריה ברמלה. אלעד מלכה, מערכת וואלה! NEWS
שלטים בפתח בית משפחת אזריה ברמלה, הבוקר (צילום: אלעד מלכה)/מערכת וואלה! NEWS, אלעד מלכה
דגלים ושלטים בבית משפטת אזריה לקראת שחרור בנם אלאור - 7 במאי 2018. אלעד מלכה, מערכת וואלה! NEWS
שלטים בפתח בית משפחת אזריה ברמלה, הבוקר (צילום: אלעד מלכה)/מערכת וואלה! NEWS, אלעד מלכה

בנימוקי ועדת השחרורים הצבאית לדיון בעונשו, המעידים על החומרה שייחסו חברי הוועדה למעשיו של אזריה, נכתב כי "מעשיו חתרו תחת חוסנו המוסרי של צה"ל, ותחת העורכים שעליהם משתית הצבא את פעולתו, שעניינם משמעת, טוהר הנשק וקדושת החיים".

חברי הוועדה התייחסו להחלטת הרמטכ"ל לקצר את עונשו של אזריה וכתבו כי "ברור שההחלטה ניתנה משיקולים של חסד ורחמים ומתוך התחשבות בעברו כחייל לוחם בזירה המבצעית". לדבריהם, "ההקלה בעונשו אינה מהווה שיקול להקלה נוספת, אלא להיפך". בהתייחסם לטענותיו של עו"ד שפטל לגבי משך הזמן הקצר המפריד בין שחרור אחרי מחצית עונש המאסר (מה שהוועדה התבקשה לקבוע) לבין קיצור שליש (מה שניתן בפועל), כתבו חברי הוועדה: "הפער האמור אינו נמדד רק בזמנים. מדובר בעניין עקרוני ומהותי. אזריה לא הוכיח שהוא זכאי לאותה הקלה מיוחדת שעה שכלל לא הביע הפנמה וחרטה".

(עדכון ראשון: 7:00)

משפחת אזריה לאחר שחרורו של אלאור אזריה. מערכת וואלה! NEWS
אזריה בביתו ברמלה לאחר שחרורו, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS
משפחת אזריה לאחר שחרורו של אלאור אזריה. מערכת וואלה! NEWS
אזריה בביתו לאחר השחרור, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS

בחודש נובמבר בשנה שעברה החליט הנשיא שלא להעניק לאזריה חנינה. ריבלין נימק את החלטתו בכך שבתי הדין הצבאיים נתנו ביטוי בגזר הדין לנימוקים שהעלה אזריה בעת בקשת החנינה. לכך נוספה גם החלטת הרמטכ"ל, שהחליט להקל בעונשו של אזריה ולהפחית ארבעה חודשים מעונש המאסר בפועל שהוטל עליו "משיקולי חסד ורחמים תוך התחשבות בשירותך הצבאי כחייל בזירה המבצעית".

לאחר החלטת הנשיא, ראש הממשלה בנימין נתניהו חתם על פניה לריבלין הקוראת לשקול מחדש חנינה. נתניהו חתם על הפניה שיזם חבר הכנסת לשעבר שרון גל, המלווה את משפחתו של אזריה, יחד עם 51 חברי כנסת נוספים מהקואליציה והשרים משה כחלון, אביגדור ליברמן,נפתלי בנט ואריה דרעי. "העובדה שהרמטכ"ל החליט להמתיק את עונשו דווקא מצדיקה הקלה נוספת מצדך ולא להיפך", נכתב בעצומה, "בשל כל אלה, ובעיקר על מנת לחזק את האחדות בעם ולאפשר למשפחת אזריה לנסות להשתקם, אנו קוראים לך לשקול שוב את החלטתך ובכל זאת לחון את אלאור".

ריאיון עם צ'רלי, אביו של אלאור ב-103FM

דגלים ושלטים בבית משפטת אזריה לקראת שחרור בנם אלאור - 7 במאי 2018. ---, מערכת וואלה! NEWS
ההכנות לקראת שחרור אזריה בביתו ברמלה, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, ---
משפחת אזריה לאחר שחרורו של אלאור אזריה. מערכת וואלה! NEWS
אזריה ומשפחתו לאחר שחרורו, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully