וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה על הישגי חיזבאללה בבחירות: ניצחון של ההתנגדות

7.5.2018 / 17:51

מזכ"ל הארגון השיעי חגג את הגדלת הכוח בפרלמנט בלבנון ואמר כי "האסטרטגיה של ההגנה על ריבונות המדינה" ניצחה. חיזבאללה צפוי לחבור שוב לראש הממשלה חרירי, שאיבד כשליש מכוחו אך נותר הפוליטיקאי הסוני הבכיר. "אין לנו זמן לבזבז", אמר על המתיחות עם ישראל

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נשא היום (שני) נאום שבו חגג את הצלחת ארגונו בבחירות לפרלמנט בלבנון. "זהו ניצחון פוליטי ופרלמנטרי של ההתנגדות ושל האסטרטגיה שלה בהגנה על ריבונות לבנון", אמר נסראללה בנאום ששודר בטלוויזיה.

לדברי נסראללה, "ארצות הברית וכמה ממדינות המפרץ ניסו להפיץ שמועות ודרכן להשפיע על תומכי ההתנגדות, אך הן נכשלו. השגנו את מטרותינו". הוא קרא להקמה מהירה של ממשלה חדשה, שלדבריו צריכה להיעשות ברוח של שיתוף פעולה למרות המחלוקות.

הוא התייחס גם למתיחות של איראן, פטרוניתו, עם ישראל, ולהפגנות האלימות ברצועת עזה. "אני עוקב אחרי דברי ההנהגה הישראלית ושומע את האיומים שלה. אין לדעת איך זה יתפתח ואין לנו זמן לבזבז", אמר.

לפי תוצאות לא רשמיות, חיזבאללה ובעלי בריתו השיעיים והנוצריים גרפו לפחות 67 מתוך 128 מושבי הפרלמנט, ובכך יחזיקו ברוב, אם כי לא בכזה שיאפשר להם לשנות את החוקה. חיזבאללה ככל הנראה ישמור על 13 מושביו.

עוד על הבחירות בלבנון
מתנה לאיראן: לבנון הולכת היום לבחירות - וחיזבאללה צפוי להגדיל את כוחו
"מקווים לעידן חדש": בלבנון בחרו פרלמנט חדש - באחוז הצבעה נמוך

מוכנית עם שילוט של מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה במהלך בחירות לפרלמנט בבינת ג'בייל 7 במאי 2018. רויטרס
כרזת תמיכה בנסראללה בבנת ג'בייל/רויטרס

לעומת חיזבאללה, מפלגתו של ראש הממשלה סעד אל-חרירי ספגה מפלה, כשאיבדה כשליש ממושביה וירדה מ-33 ל-21 בלבד. ואולם, הוא צפוי להרכיב גם את הממשלה הבאה מאחר שהוא נותר מנהיג הגוש הסוני הגדול ביותר.

לפי החוקה בלבנון, ההנהגה מחולקת בהתאם למפתח עדתי - ראש הממשלה הוא סוני, הנשיא הוא נוצרי מארוני ויו"ר הפרלמנט הוא שיעי. לדברי אל-חרירי, הקהילה הבינלאומית יכולה להיות להסתכל על התוצאות במדינה "בצורה חיובית מאוד". הוא אמר כי המכה שספגה מפלגתו אל-מוסתקבל היא כתוצאה מחוק הבחירות החדש, ששינה את שיטת ההצבעה ואת אזורי ההצבעה.

אתמול קיימה לבנון בחירות ראשונות מאז 2009, והיא נתונה ללחץ מצד תורמים ומשקיעים בינלאומיים - שהבטיחו בחודש שעבר להעביר סיוע של יותר מ-11 מיליארדר דולר - להציג תכנית ממשית לעריכת רפורמות מקיפות בכלכלה. קיום הבחירות, שנדחו מאז 2013 בשל ויכוח על חוק הבחירות החדש, נתפס כתנאי הכרחי לכך.

התוצאות הרשמיות היו אמורות להתפרסם הבוקר, אך אלו לא הוכרזו ולא נמסר על מועד חדש. לפי משרד הפנים, אחוז ההצבעה היה 49.2%, נמוך יותר מ-2009, אז 54% מבעלי זכות הבחירה השתתפו בהצבעה. זאת על אף שהמנהיגים הפוליטיים קראו לאזרחים לצאת ולהצביע.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
ראש ממשלת לבנון, סעד אל-חרירי, במהלך מסע"ת בביירות 7 במאי 2018. רויטרס
יוביל גם את הממשלה הבאה. אל-חרירי, היום/רויטרס

באיראן, התקשורת חגגה את כישלונו של אל-חרירי. סוכנות הידיעות תסנים, המזוהה עם משמרות המהפכה, דיווחה על החדשות מלבנון תחת הכותרת: "הבחירות בלבנון מבשרות את הקץ על המונופול של אל-חרירי בקרב הסונים". משרד החוץ בטהראן מסר כי איראן מכבדת את התוצאות בלבנון וכי היא מוכנה לשתף פעולה עם הממשלה הנבחרת.

בישראל אומרים כי הבחירות מוכיחות כי אין הבדל בין לבנון לחיזבאללה. "תוצאות הבחירות בלבנון מבססות את תפיסתנו מזה זמן: חיזבאללה=לבנון", כתב שר החינוך נפתלי בנט בחשבון הטוויטר שלו. "מדינת ישראל לא תבדל בין מדינת לבנון הריבונית לבין חיזבאללה ותראה בלבנון כנושאת באחריות לכל פעולה היוצאת משטחה".

(עדכון ראשון: 16:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully