וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: אלאור אזריה ישוחרר מהכלא ב-48 השעות הקרובות

אזריה, שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל, אמור להשתחרר ביום חמישי אחרי כ-9 חודשי מאסר בפועל, אולם ביקש מהצבא להקדים את שחרורו, כדי להשתתף בחתונת אחיו שנקבעה דווקא ליום לפני שחרורו. בבית משפחתו ברמלה תלו עובדי עיריית רמלה דגלים ושלטים לקראת שובו הביתה

עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: אמיר אורן על קיצור עונשו של אזריה)

אלאור אזריה, שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל בחברון במהלך שירותו הצבאי, הגיש בקשה להקדים את שחרורו ביומיים מהכלא, אך טרם קיבל תשובת הצבא בנושא. אזריה שאמור לסיים לרצות את עונשו ביום חמישי הקרוב, ביקש להשתחרר מוקדם יותר - זאת לקראת חתונת אחיו אדיר, שתתקיים ברביעי. תשובת הצבא טרם התקבלה אך ההערכות הן כי במשטרה הצבאית ייענו לבקשתו, והוא ישוחרר תוך 48-24 שעות. בינתיים, בבית משפחתו של אזריה ברמלה נתלו דגלים ושלטים המברכים לקראת שחרורו. לוואלה! NEWS נודע כי האחראים לתליית השלטים הם עובדי עיריית רמלה.

אם אכן בקשתו תתקבל, אזריה, שהפך בטובתו או שלא בטובתו, לסמל במאבק שהתנהל על דמותו של צה"ל ועל ערכיו יחזור להיות אזרח מן השורה כבר מחר, או ביום רביעי בבוקר.

עוד בוואלה! NEWS:
הדרום הפרוע: בגלל דוח על חניה - תקפו שוטרים באגרופים ובעיטות
ישנים בנפרד ולא מחזיקים ידיים: היחסים הקרירים בין הזוג טראמפ
נשיאת העליון: "מתקפה חסרת תקדים מאיימת על עצמאות הרשות השופטת"

אלאור אזריה בחופשת ראש השנה מהכלא, 20 בספטמבר 2017. מגד גוזני, מגד גוזני
חתונת אחיו נקבעה דווקא ליום שלפני שחרורו. אזריה בחופשתו מהכלא/מגד גוזני, מגד גוזני

פקודות הצבא קובעות כי אסירים ישוחררו ביום הפורמלי שנקבע ולא קודם לכן. עם זאת, במקרים חריגים ביותר בהם מתקיים אירוע מיוחד ביום השחרור או ביום הקודם לו רשאי מפקד הכלא הצבאי לשקול "להצמיד" חופשה לה זכאי האסיר, וכך להקדים את מועד השחרור מהכלא. כך, בעקבות חתונת אחיו של אלאור הצפויה להתקיים ביום רביעי, ניתן העריך כי הוא יוכל ליהנות מהחריג הקיים בפקודות ולהשתחרר מחר או מחרתיים.

דגלים ושלטים בבית משפטת אזריה לקראת שחרור בנם אלאור - 7 במאי 2018. ---, מערכת וואלה! NEWS
הכנות בבית משפחת אזריה לשחרור אלאור, היום/מערכת וואלה! NEWS, ---

על אזריה נגזרו 18 חודשי מאסר בפועל, לאחר שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל בחברון. הערעור שהגיש לבית הדין לערעורים נדחה על ידי חמישה שופטים. מאוחר יותר קיבל הרמטכ"ל באופן חלקי את בקשת ההקלה שהגיש וקיצר את עונשו בארבעה חודשים, ובהמשך קיצרה ועדת השחרורים הצבאית את עונשו בשליש, כך שבפועל ישב החייל בכלא כתשעה חודשים מתוך 18 חודשי המאסר שנגזרו עליו.

למרות שחרורו של אזריה, ניתן להעריך כי גם בשנים הבאות לאחר מכן, המסרים שהדהדו מפסק הדין שניתן בעניינו יישארו. "הרשעתו הברורה של אזריה שבה והזכירה לחיילי צה"ל ולמפקדיו ולכל החברה הישראלית את ערכי מוסר הלחימה של צה"ל, שאינם נסוגים בעת צוקה וקושי והם עומדים יציבים, גם אם הם אינם אהודים בקרב חלקים בציבור, בעת מסוימת. זהו החשוב במסרים" כתב הרכב השופטים של בית הדין לערעורים, בראשותו של אלוף דורון פיילס, שדחה את ערעורו של אזריה על הרשעתו. "בסופו של דבר, לא לחץ, לא דברי בלע, לא אלימות ואיומים, לא קול המון הכריע - כי אם הכרעה שיפוטית. כך ראוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully