וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חצי שנה לבחירות: מועצת עיריית י-ם תצביע על סגירת מתחם התחנה בשבת

ההצעה תעלה להצבעה בשבוע הבא בעקבות ערר שהגיש חבר סיעת יהדות התורה. זאת, כשנתיים וחצי בלבד לאחר שאושרה בוועדה המקומית תוכנית המאפשרת את המשך הפעילות במתחם בשבת. יו"ר סיעת התעוררות במועצה: "זו הכרזת מלחמה". העירייה: "מקווים שהסטטוס קוו יישמר"

מתחם התחנה הראשונה רכבת ירושלים. אריאלה אפללו, מערכת וואלה! NEWS
סכנת סגירה בשבת. מתחם התחנה בירושלים/מערכת וואלה! NEWS, אריאלה אפללו

הצעה לסגירת מתחם התחנה בירושלים בשבת תעלה להצבעה במועצת העירייה בשבוע הבא, בעקבות ערר שהגיש חבר סיעת יהדות התורה חיים ויצמן. הערר על תוכנית המתחם הוגש לפני כשנתיים וחצי, אולם רק עתה הוא יובא להצבעה. המועמדים לראשות העיר, חבר המועצה עופר ברקוביץ' ויומ"ש העירייה לשעבר יוסי חביליו, הביעו את התנגדותם למהלך. מטעמו של המועמד לראשות העיר וחבר המועצה משה ליאון נמסר כי הנושא בבדיקה.

ויצמן הגיש ערר על בסיס סעיף הקובע כי ניתן לבקש דיון נוסף על תוכנית במועצת העיר בשבתה כמליאת ועדת התכנון המקומית. על פי החוק, יש להביא את התוכנית לדיון בישיבה הקרובה, אך ראש העירייה ניר ברקת נמנע עד כה מלכנס את המליאה. וכעת, חצי שנה לפני הבחירות המקומיות, התוכנית תובא לדיון חוזר במועצה, שמתוך 31 חבריה 14 הם חברי הסיעות החרדיות ועוד שלושה הם חברים בסיעות דתיות-לאומיות. יום אחרי ההצבעה במועצת העיר, תובא לוועדת התכנון המחוזית תוכנית הכוללת הגדלת שטח המסחר במתחם.

עוד בוואלה! NEWS:
הגנרל האיראני שהובך וקבר 7 מחייליו, מאיים על ישראל בטילי נקמה
ההיסטוריה חוזרת: בנט ניצח בקרב על פסקת ההתגברות אך לא במערכה
הורי הרוגה בשיטפון: "מי שהביא למותכם לא מעז לקבל אחריות"

תמונות סטילס של ניר ברקת וואלה טוק יעקב אילון 4.5.17. צילום: יותם רונן, יותם רונן
ברקת/יותם רונן, צילום: יותם רונן

זו לא הפעם הראשונה שעתיד פעילות מתחם התחנה בשבת בסכנה. לפני כשנתיים וחצי, אושרה בוועדת התכנון המקומית תוכנית המאפשרת את המשך פעילותו בשבת, רק משום שנציג סיעת ש"ס דאז, כיום ח"כ, מיכאל מלכיאלי, יצא לפתע החוצה בעת ההצבעה. בריאיון לאתר "כיכר השבת", אמר יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, כי אחיו שלמה (מומו) דרעי הוא זה שאחראי ליציאת מלכיאלי וזאת במסגרת הסכמים קואליציוניים. בחדשות 10 פורסם כי ההצבעה של ש"ס קשורה לקידום פרויקט בנייה של כ-1,600 יחידות דיור בעין כרם, שלשלמה דרעי אחוזי בנייה בה.

את התוכנית ניסה דרעי לקדם שנים רבות, אולם היא גררה התנגדויות רבות והוקפאה עד שמונה לתפקיד יו"ר ועדת התכנון, חבר המועצה מאיר תורג'מן, מקורבו של דרעי. תורג'מן, החשוד כיום בעבירות שוחד, הביא את תוכנית הבנייה באופן מפתיע לדיון, וכחודש לאחר מכן נערכה ההצבעה על מתחם התחנה. תורג'מן הבין כי אין לו רוב להשארת המתחם פתוח בשבת, ואז קיבל מלכיאלי שיחת טלפון ויצא החוצה. לאחר מכן, ביקש מלכיאלי לדון מחדש בתוכנית, אולם בקשתו סורבה.

התוכנית הובאה אחרי כן גם לאישור הוועדה המחוזית, וחברי יהדות התורה יוסי דייטש, ישראל קלרמן ויוחנן ויצמן טענו כי יש לדחות אותה ולקיים דיון חוזר בוועדה המקומית, בטענה שהמתחם פוגע בסטטוס קוו. הוועדה דחתה את התנגדויותיהם. וגם ניסיונות נוספים להביא לסגירתו לא צלחו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

"שוב נכנעים לכפייה הדתית"

המועמד לראשות העיר ויו"ר "התעוררות" עופר ברקוביץ' אמר בעקבות ההצעה: "לצערי, יש אנשים שהחיים המשותפים בעיר מאיימים עליהם, יש אנשים שרוצים עיר חד גונית שלא מתאימה לכל סוגי האוכלוסיות. מדובר בהכרזת מלחמה על היכולת של ציבורים מגוונים לחיות יחד בעיר ירושלים. אנחנו נילחם למען ירושלים סובלנית ופתוחה וכדי לשמור על מתחם התחנה. כל מי שעתידה של ירושלים יקר לליבו, כל מי שמאמין בחיים משותפים בעיר חייב להיות שותף שלנו בהצבעה זו ובמאבק זה".

המועמד לראשות העיר יוסי חביליו אמר כי "ניר ברקת שוב נכנע לכפייה החרדית. הבאתה להצבעה של ההצעה לסגירת מתחם התחנה בשבת מהווה דריסת רגל גסה של הסטטוס קוו בירושלים. הציבור הפלורליסטי בירושלים ייאבק נגד ההחלטה הזו, כי לא מדובר רק על מתחם התחנה, כי אם על דמותה של ירושלים. בכוונתנו לקדם מחאה ציבורית על מנת להביא לביטול ההצבעה ולהסרת האיום מעל מתחם התחנה. כבר השבוע נערוך הפגנה ראשונה ונמשיך להפגין ולמחות עד שננצח".

מעיריית ירושלים נמסר כי "ראש העיר ירושלים ניר ברקת שמתחם התחנה נבנה בתקופתו ובעידודו, משוכנע שעם תום ההליך התכנוני לא יהיה כל שינוי בפעילות מתחם התחנה והיא תימשך בדיוק כפי שמתרחשת כיום. מדובר בדיון פרוצדורלי הנדרש לאור הנחיות היועץ המשפטי לעירייה להסדרה תכנונית קבועה של הפעילות במתחם, ללא כל קשר לשבת. בסיומו של הדיון תמליץ מועצת העיר בלבד ואת ההחלטה הסופית תקבל למחרת הוועדה המחוזית במשרד האוצר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully