וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלמידים בגרמניה מוחים: מבחני הבגרות באנגלית לא היו הוגנים

6.5.2018 / 17:06

עצומה ובה חתימות של עשרות אלפי תלמידים ממדינת המחוז באדן-וירטמברג ומחוצה לה זועמת על מבחן הגמר, שלטענתם היה קשה מהרגיל. המושל, שהודה כי הוא לא מספיק טוב באנגלית, לא התרשם: "אין לכם זכות לדרוש הקלות"

תלמידי תיכון נבחנים בבגרות באנגלית בפרידריכשפן, גרמניה, אפריל 2018. AP
כרטיס כניסה לאוניברסיטאות. תלמידים נבחנים בבגרות באנגלית/AP

תלמידי תיכונים בגרמניה אספו עשרות אלפי חתימות בעצומה ברשת, שבה התלוננו על כך שמבחני הבגרות באנגלית לא היו הוגנים וקשים מאלו שהתקיימו בשנים קודמות. נכון להיום (ראשון), תלמידים ממדינת המחוז באדן-וירטמברג שבדרום-מערב המדינה אספו כ-36 אלף חתימות - על אף שרק 33,500 השתתפו במבחן - וביקשו שחלוקת הציונים תהיה מתחשבת יותר.

מבחני הבגרות בגרמניה, המכונים "איבטור", הם כרטיס כניסה לאוניברסיטאות במדינה. תלמידים רבים, הורים ומורים ברחבי המדינה נתונים בגללם ללחץ רב במשך חודשים, ובתי הספר מבטלים בדרך כלל שיעורים לתלמידים הצעירים יותר כדי לעזור לאלו המתכוננים למבחני הגמר.

עוד ידיעות מהעולם
תורים ארוכים בקלפיות בלבנון: "מקווים לעידן חדש"
טורקיה מזהירה את ארה"ב מחוק שמקדם הקונגרס להשעיית עסקאות נשק עמה

העצומה המתוקשרת הובילה אף את מושל המדינה, ווינפריד קרטשמן, להתערב, אולם הוא הראה מעט מאוד חמלה כלפי התלמידים. "אין זכות להקל את המבחנים", אמר לנערים המתוסכלים. "אתם מקווים לזה, אבל אין לכם זכות לכך". עם זאת, סוכנות הידיעות הגרמנית דפא דיווחה כי המושל הודה בכך שכישורי האנגלית שלו חלשים מכדי לשפוט אם המבחנים אכן היו קשים מהרגיל.

משרד החינוך המקומי התייעץ עם מומחים זרים כדי להעריך אם המבחן אכן היה קשה יותר מהרגיל, וקבע כי רמתו הייתה הולמת. רשויות החינוך אף ציינו כי תלמידים במדינת המחוז מקלנבורג-ווסט פומרניה נבחנו על חומר דומה ולא התלוננו על כך. ואולם, זה לא מנע מהתלמידים להמשיך ולחתום על העצומה, תוך הבעת סולידריות מצד תלמידים שאינם ממדינת המחוז.

"התקשיתי כמו כל יתר התלמידים על אף שביליתי שנה באמריקה", כתבה איימי שפר בחלק התגובות של העצומה. "היה אפשר לחשוב שאוכל להבין הכול עכשיו, אבל אוצר המילים היה קשה. מי שחיבר את המבחן הזה כנראה מאוד שונא אותנו!".

  • עוד באותו נושא:
  • גרמניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully