וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה שבה לתקוף: ארה"ב מנסה להרוס את אווירית הפיוס

6.5.2018 / 10:41

באחת מהתבטאויותיה הבודדות מאז הסכים טראמפ להיפגש עם קים, ביקרה פיונגיאנג את הטענות "המטעות" של וושינגטון ולפיהן הלחץ שהפעילה גרם לה לפתוח במו"מ. "ארה"ב מתגרה בנו בכוונה"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

שבועות ספורים לפני הפגישה המתוכננת בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ למנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, תקפה היום (ראשון) פיונגיאנג את הטענות "המטעות" שלפיהן מדיניות הלחץ המקסימלי של טראמפ והסנקציות שהוטלו עליה דחפו אותה לשולחן המשא ומתן.

סוכנות הידיעות הרשמית של הצפון ציטטה דובר של משרד החוץ, שהזהיר כי הטענות הללו הן "ניסיון מסוכן" להרוס את ההפשרה בחצי האי שהחלה אחרי הפסגה בחודש שעבר בין קים לנשיא הדרום מון ג'ה-אין. במהלך המפגש, הסכים קים לשורת צעדים לשיפור היחסים ואמר כי הוא מעוניין בפירוז חצי האי. עם זאת, לא פורט כיצד אותו פירוז יצא לפועל ומהן הדרישות של פיונגיאנג.

טראמפ וגורמים אמריקניים בכירים טוענים כי המדיניות התקיפה כלפי קוריאה הצפונית, יחד עם לחץ שהפעילה עליה בעלת בריתה הקרובה סין, היו מכריעים בשינוי המצב המתוח. רק בשנה שעברה, כשקים שיגר טילים בקצב שיא והחליף איומים ועלבונות עם טראמפ, דיונים על פירוז היו נראים בלתי-אפשריים.

לקריאה נוספת בנושא
מתאמים שעונים: צפון קוריאה ביטלה את אזור הזמן הנפרד מהדרום
טראמפ: יש מקום ותאריך לפסגה עם קים, נכריז על כך בקרוב

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בכנס איגוד הרובאים הלאומי בדאלאס ב-5 במאי 2018. רויטרס
לוקח קרדיט על הסכמת קוריאה לשיחות. טראמפ/רויטרס

ואולם, הצהרתה של קוריאה הצפונית היא חלק מניסיונה להראות כי קים עצמו הוא שהוביל לשינוי המצב הנוכחי. "ארצות הברית מתגרה בכוונה ברפובליקה העממית הדמוקרטית של קוריאה בזמן שהמצב בחצי האי מתקדם לעבר שלום ופיוס", אמר הדובר. זאת הייתה אחת ההתייחסויות הבודדות של המדינה המבודדת מאז טראמפ הסכים להיפגש עם קים במרץ.

הדובר הזהיר את ארצות הברית שלא לפרש את נכונותה של פיונגיאנג לנהל משא ומתן כסימן לחולשה. הוא גם ביקר את וושינגטון על "הלחץ והאיומים הצבאיים" המתמשכים מצדה ועל כך שהיא לא תשנה את עמדתה עד שקוריאה הצפונית תתפרק לחלוטין מנשקה הגרעיני. המומחים עדיין חלוקים אם הצהרתו המפויסת של קים לצד מון הייתה ייחודית או שחזור של הדרישה המסורתית של פיונגיאנג לערבויות ביטחונות למשטר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מנהיגי צפון ודרום קוריאה נועדו בפגישה היסטורית בדרום קוריאה, 27 באפריל 2018. רויטרס
פיוס או הצגה? קים ומון, בחודש שעבר/רויטרס

קים וטראמפ אמורים להיפגש בסוף החודש או בתחילת יוני. ביום שישי אמר נשיא ארצות הברית כי כבר נקבע מועד ומקום לפסגה, אך לא פירט. לפי ההערכות, הם ייפגשו באזור הגבול המפורז, שם נועדו קים ומון. גם סינגפור הוזכרה כמקום אפשרי לאירוח שני המנהיגים.

לפני הפסגה בין נשיא ארצות הברית למנהיג קוריאה הצפונית, וושינגטון מקווה כי שלושת האזרחים האמריקנים המוחזקים על ידי פיונגיאנג ישוחררו, וטראמפ רמז כי ייתכן שזה יקרה בקרוב. היום לא ניכרו לכך סימנים, על אף שלפי הדיווחים, השלושה הועברו למלון בבירה.

בתוך כך, הבית הלבן הודיע כי טראמפ ייפגש בנפרד עם מון בוושינגטון ב-22 במאי, כדי "להמשיך בתיאום הקרוב ביניהם על ההתפתחויות בחצי האי הקוריאני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully