וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

19 שנים אחרי תאונת הדרכים הקשה: החובש שחזר לצה"ל - כרופא מתנדב

כשדוד קוזארי חזר מביקור אצל חבריו מקורס חובשים, הוא נפגע בתאונת דרכים ונזקק לשיקום ארוך. חרף פגיעת הראש הוא התקבל ללימודי רפואה. היום הוא סוגר מעגל בשירות המילואים שלו ומעיד: "מה שנתן לי כוחות הוא לתת דוגמה לאחרים"

ד"ר דוד קוזארו - עבר פגיעת ראש קשה בעת שירותו הסדיר, והיום, 19 שנים אחרי אותה תאונה מזוויעה, שב לצה"ל כרופא מתנדב ביחידת המילואים של חיל הרפואה. מערכת וואלה! NEWS
"בעצם זה שאני מדבר איתך - זכיתי לנס". קוזארי/מערכת וואלה! NEWS

ד"ר דוד קוזארי, קצין רפואה במיל', חלם עוד בתיכון להיות רופא ושירת בצבא כחובש קרבי בחיל השריון. זמן לא רב לפני שחרורו הוא נקלע לתאונת דרכים קשה, שבמהלכה עבר פגיעת ראש. 19 שנים אחר כך הוא שב לצה"ל - הפעם כרופא מתנדב ביחידת המילואים של חיל הרפואה.

קוזארי, בן 41 מפתח תקווה, מחזיק היום בשני תארים במדעי ההתנהגות וברפואה. הוא סיים את קורס החובשות בהצטיינות, ושירותו הצבאי היה עבורו השלב הראשון בהגשמת חלומו להיהפך לרופא. תאונת הדרכים אירעה כחודשיים לפני סיום שירותו הסדיר. "זה היה במוצאי שבת, כשחזרתי מביקור אצל שני חברים שלי מקורס חובשים", סיפר. "נכנסו בי בעוצמה".

קוזארי היה מורדם ומונשם במשך 11 ימים, בין חיים למוות. "לא נתנו לי הרבה סיכויים", הוא שיחזר. "חוויתי פגיעת ראש קשה, דימום תוך מוחי, ונפגעו גם האיברים הפנימיים שלי - הלב והכבד. הייתה גם פגיעה ריאתית קשה והייתי מונשם תקופה ארוכה. חצי מהגוף היה משותק".

עוד בוואלה! NEWS:
הפריצה לכרם שלום הייתה פרומו: חמאס מאותת לצה"ל לקראת הפגנת הנכבה
טראמפ: יש מקום ותאריך לפסגה עם קים, נכריז על כך בקרוב
"אלפים פונו מבתיהם": התפרצות הר הגעש קילוואה בהוואי

התרגיל המסכם לקורס הרופאים שקיים חיל הרפואה. דובר צה"ל
"הרגשתי שאני חייב לסגור מעגל". חניכי קורס רופאים צבאיים/דובר צה"ל

בשל פגיעת הראש הקשה היה קוזארי מחוסר הכרה במשך תקופה ארוכה. גם לזיכרון לקח זמן לחזור. "אני זוכר שכשהתעוררתי ניסיתי להזיז את הרגל והיד, ולא הייתה תגובה", המשיך קוזארי. "היו כאבים נוראיים, כי פתחו לי את הבטן לאורכה. בעצם זה שאני עומד כאן ומדבר איתך - אני זכיתי לנס. הרבה אמרו לי את זה".

מבית החולים הועבר לבית לוינשטיין לשיקום ממושך של 14 חודשים. הוא נאלץ לוותר על בחינות הקבלה לקורס פרמדיקים, שאליו נרשם כמה ימים לפני התאונה. לדבריו, "בדיעבד, השהות בבית לוינשטיין איפשרה לי לשפר את הבגרויות ולעשות פסיכומטרי. במקביל, עבדתי קשה על הגוף כדי שיחזור לעצמו. לאט-לאט היד חזרה לתפקד, וגם הרגל, אבל עד היום יש לי צליעה ניכרת. שם בעצם הבנתי שאם אני רוצה לעסוק ברפואה, זו תחנה אחת לפני שאגש ישר למטרה".

אחרי שהתברר שציון הפסיכומטרי של קוזארי לא הספיק ללימודי הרפואה, הוא פנה ללימודי מדעי ההתנהגות באוניברסיטת בן גוריון שבבאר שבע. בסיומם, בעזרת הציונים הגבוהים והמלצה שקיבל ממפקד בה"ד 10 שזכר אותו משירותו כחובש מצטיין, הוא התקבל ללימודי רפואה. "היו הרבה מצבים שבהם הרגשתי שאני לבד מול העולם, אבל לא ויתרתי", אמר קוזארי. "בלימודים היה לי קשה מאוד, גם כי הייתה לי לקות למידה וגם כי הלימודים באוניברסיטה, במיוחד לימודי רפואה, זה משהו שבכלל לא קורה אחרי פגיעת ראש כזאת. הרופאים שטיפלו בי היו קצת המומים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"אם אני הצלחתי - גם אחרים יכולים"

את ההתמחות שלו הוא החליט לעשות בתחום השיקום. כך, למעשה, הוא חזר לבית לוינשטיין בשנית, הפעם כרופא. "אני חייב להודות שזה הרגיש לי קצת מוזר בהתחלה", סיפר קוזארי בחיוך. "אבל המקום הזה מאוד מיוחד עבורי. לעבור את מה שאני עברתי זה משנה חיים, בעיקר כי יש עליך את תווית הנכה. החברה דוחה אנשים שעברו פגיעות. דווקא זה מה שנתן לי כוחות, כי הרגשתי שאני נותן דוגמה. אני לא שונה מאחרים, היו לי הרבה כישלונות בדרך, ואם אני הצלחתי - גם אחרים יכולים".

בשל פגיעתו קיבל קוזארי פטור ממילואים לצמיתות. אולם, גם כאן הוא מיאן לקבל את רוע הגזירה והחליט להתנדב במשך שלוש שנים מיוזמתו. לאחר מכן הוא הצליח להחזיר את עצמו לשירות המילואים באופן קבוע, הפעם כרופא ביחידה. "הרגשתי שאני חייב לסגור מעגל בצה"ל. למה? כי רציתי לתת את התרומה שלי למדינה שאני גר בה ושייך אליה", הסביר.

ד"ר דוד קוזארו - עבר פגיעת ראש קשה בעת שירותו הסדיר, והיום, 19 שנים אחרי אותה תאונה מזוויעה, שב לצה"ל כרופא מתנדב ביחידת המילואים של חיל הרפואה. מערכת וואלה! NEWS
"מי שרוצה משהו, לא משנה אם יש לו לקות, שינסה ולא יפחד מנפילות". קוזארי/מערכת וואלה! NEWS

את דרגות הקצונה והחזרה לשירות הוא קיבל בערב יום השואה, מה שמביע משמעות סמלית בעיניו. הוא סיפר על סבו, שהיה לדבריו אסיר ציון גאה ומודל לחיקוי עבורו. "סבא שלי עלה מרוסיה לאחר ששהה שנתיים בכלא בתקופת סטאלין כי התעקש לדבר עברית. אחרי שהוא וסבתא שלי נפטרו, לקחתי מהבית שלהם תמונה ממוסגרת של מגילת העצמאות. זה עשה לי משהו", פירט קוזארי.

עוד הוסיף: "אני רוצה לומר שמי שרוצה משהו, לא משנה אם יש לו לקות או פגיעה כזאת או אחרת, שינסה עם ולמרות הנתונים שלו. שייתן את המקסימום ושלא יפחד מנפילות".

יותר מ-230 רופאים התנדבו למילואים בצה"ל

השבוע צוין שבוע הוקרה למתנדבים למערך גיוס המילואים בצה"ל. חיל הרפואה קיים השנה ערב הוקרה ראשון למערך. מספר הרופאים המתנדבים לצה"ל עומד כיום על יותר מ-230 איש העוסקים בתחומי טיפול רבים ונעים על מגוון גילאים מ-28 ועד גיל הפנסיה, כשמאחוריהם ניסיון רב של שנים בטיפול הרפואי.

הרופאים חוזרי השירות בחרו להתנדב לחיל הרפואה תחת פרויקט ההתנדבות של מפקדת שירותי הרפואה בצה"ל על מנת לקדם את רפואת השגרה. נכון להיום, פנו 250 רופאים לקחת חלק בפרויקט של חיל הרפואה והסתדרות הרופאים בישראל והופעלו 83 רופאים מתנדבים. אלה באים בנוסף לעוד 157 רופאים מתנדבים. הפרויקט צבר תאוצה בשנים האחרונות, ובזכותו ניתן סיוע רפואי לחיילים רבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully