וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן מתנצל על דבריו: "השואה - הפשע המרושע בהיסטוריה"

אחרי הביקורת הקשה שספג מהעולם על הערותיו האנטישמיות לפיהן השואה נגרמה בשל ההתנהגות החברתית של היהודים, חזר בו יו"ר הרשות מדבריו: "יש לו כבוד לעם היהודי וליהדות". ליברמן: "ההתנצלות לא מתקבלת, הוא מכחיש שואה עלוב"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן התנצל היום (שישי) על התבטאותו האנטישמית ואמר כי "השואה הייתה הפשע המרושע ביותר בהיסטוריה". בתחילת השבוע אמר אבו מאזן כי הגורם לשואה לא היה אנטישמיות אלא "התנהגותם החברתית" של יהודים, לרבות הלוואת כספים. לדבריו, הוא מעולם לא התכוון לפגוע ביהודים והוא "מכבד את היהדות".

עם זאת, שר הביטחון אביגדור ליברמן דחה את התנצלותו. "‏אבו מאזן הוא מכחיש שואה עלוב, שכתב דוקטורט על הכחשת שואה ולאחר מכן גם פרסם ספר על הכחשת שואה", כתב שר הביטחון בטוויטר. "כך יש להתייחס אליו. התנצלותו לא מתקבלת".

דבריו של יו"ר הרשות עוררו תגובות נזעמות וגינויים בארץ ובעולם, ובמאמר מערכת של הניו יורק טיימס נקרא אבו מאזן בן ה-82 לפרוש מתפקידו. למרות זאת, הלילה הוא נבחר פעם נוספת ליו"ר אש"ף, בתום כינוס המועצה הלאומית הפלסטינית שנמשך ארבעה ימים.

עוד בוואלה! NEWS:
גינוי אמריקני לנאום אבו מאזן: "לא ניתן לכונן שלום על בסיס דבריו"
נתניהו תקף את נאום אבו מאזן: "מכחיש שואה נשאר מכחיש שואה"
שליח טראמפ למזה"ת על דברי אבו מאזן: "רטוריקה של שנאה"

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בכינוס המועצה הלאומית הפלסטינית ברמאללה, 30 באפריל 2018. רויטרס
ספג ביקורת קשה. אבו מאזן/רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר השבוע כי "אבו מאזן נשא עוד נאום אנטישמי. כנראה שמכחיש שואה נשאר מכחיש שואה. אני קורא לקהילה הבינלאומית לגנות את האנטישמיות החמורה של אבו מאזן, שהגיע זמנה לחלוף מן העולם".

שליחו של נשיא ארצות הברית למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט קרא לגנות את הנאום והוסיף כי "לא ניתן לכונן שלום" על בסיס דבריו של אבו מאזן. "הדברים מאוד מצערים ומדאיגים", כתב גרינבלט בחשבון הטוויטר שלו.

שגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן תקף אף הוא את הנאום ואמר כי אבו מאזן "הגיע לשפל חדש כשייחס את הטבח ביהודים לאורך השנים ל'התנהגותם בתחום גביית הריבית והבנקים." בדברים שכתב בחשבון הטוויטר שלו הוסיף פרידמן כי "כל מי שחושבים שישראל היא הגורם לכך שאין שלום צריכים לחשוב שנית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

ליברמן תוקף את אבו מאזן

בנאומו האשים אבו מאזן את ישראל בהרג 2,027 ילדים פלסטינים ב-17 השנים האחרונות ואף איים לפנות לבית הדין הבינלאומי נגד ישראל. בסוגיית התיווך האמריקני בין הרשות הפלסטינית לישראל הוסיף אבו מאזן כי "עסקת השלום" שמקדם הנשיא דונלד טראמפ תחסל את התהליך המדיני וכי רמאללה לא תסכים שארצות הברית תהיה מתווך בלעדי. עם זאת, הוא הדגיש: "הדרך היחידה להביע דעה ולהיאבק בכיבוש היא דרך מאבק עממי בדרכי שלום".

השר נפתלי בנט התייחס הבוקר לנאום ואמר כי "אבו מאזן ספוג באנטישמיות ובגזענות מכף רגלו ועש ראשו. הוא ממשיך את מסורת קודמיו - המופתי שהיה חבר של היטלר וערפאת, רב מרצחים של יהודים. הוא מזרים את רעל האנטישמיות במוחות הדור הבא. את השלום נביא מהשטח, לא דרך רשות מושחתת ואנטישמית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully