וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו תקף את נאום אבו מאזן: "מכחיש שואה נשאר מכחיש שואה"

2.5.2018 / 12:47

ראש הממשלה הגיב לנאומו של יו"ר הרשות שבו טען כי השמדת היהודים באירופה התרחשה עקב התנהגותם, ולא עקב אנטישמיות. "הוא שוב מדקלם ססמאות אנטישמיות בזויות", אמר נתניהו. האיחוד האירופי גינה גם כן: "הרטוריקה של אבו מאזן משרתת את מתנגדי השלום. אין שום הצדקה לשואה"

עריכת וידאו:ניר חן

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב היום (רביעי) לנאומו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ברמאללה שלשום, אותו נשא בכינוס המועצה הלאומית הפלסטינית, ובו טען כי השואה התרחשה עקב "התנהגותם החברתית" של יהודים ולא בגלל אנטישמיות. "אבו מאזן נשא עוד נאום אנטישמי", מסר נתניהו. "בשיא של בורות וחוצפה, הוא טען שיהודי אירופה נרדפו ונרצחו לא בשל היותם יהודים, אלא מפני שעסקו בהלוואות בריבית".

לדבריו, "אבו מאזן שוב מדקלם את הססמאות האנטישמיות הבזויות ביותר. כנראה שמכחיש שואה נשאר מכחיש שואה. אני קורא לקהילה הבינלאומית לגנות את האנטישמיות החמורה של אבו מאזן, שהגיע זמנה לחלוף מן העולם".

בנאומו טען יו"ר הרשות כי ליהודים אין זיקה לארץ ישראל, והאשים את ישראל בהרג 2,027 ילדים פלסטינים ב-17 השנים האחרונות. הוא אף איים לפנות לבית הדין הבינלאומי נגד ישראל. בסוגיית התיווך האמריקני בין הרשות הפלסטינית לישראל הוסיף אבו מאזן כי "עסקת השלום" שמקדם הנשיא דונלד טראמפ תחסל את התהליך המדיני וכי רמאללה לא תסכים שארצות הברית תהיה מתווך בלעדי. עם זאת, טען כי "הדרך היחידה להביע דעה ולהיאבק בכיבוש היא דרך מאבק עממי בדרכי שלום".

עוד בוואלה! NEWS
גינוי אמריקני לנאום אבו מאזן: "לא ניתן לכונן שלום על בסיס דבריו"
שליח טראמפ למזה"ת על דברי אבו מאזן: "רטוריקה של שנאה"
אבו מאזן: "שגריר ארה"ב בישראל - בן כלב"; פרידמן: "אנטישמיות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה, 11 באפריל 2018. יואב דודקביץ ידיעות אחרונות, מערכת וואלה! NEWS
"הגיעה זמנה של האנטישמיות של אבו מאזן לחלוף מן העולם". נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, יואב דודקביץ ידיעות אחרונות

האיחוד האירופי גינה גם כן את דבריו של יו"ר הרשות הפלסטינית. "דבריו של אבו מאזן בלתי מקובלים, רטוריקה מעין זו משחקת לידיו של מי שאינו חפץ בפתרון שתי המדינות, פתרון שאבו מאזן התחייב לו פעם אחר פעם", נמסר בהודעת האיחוד.

עוד נכתב, כי "אנטישמיות אינה מאיימת רק על יהודים, אלא על יסודות הערכים הליברליים בחברה שלנו. האיחוד האירופי נותר מחויב להילחם בכל סוג של אנטישמיות ובכל ניסיון לסלוח או להצדיק את השואה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

"לקוח מלקסיקון האנטישמיות הקלאסית"

גם במשרד החוץ גינו את נאומו של יו"ר הרשות. "אבו מאזן התבטא באופן שלא ניתן לתארו אלא כאנטישמי וכהכחשת שואה, בהאשימו את היהודים בשואתם ובהשמדתם, תוך שימוש בסטריאוטיפים והאשמות הלקוחות מהלקסיקון של האנטישמיות הקלאסית", נמסר. "הדעת אינה סובלת מנהיגות לאומית שזו הרוח המפעמת בה, וחבל שיו''ר הרשות חוזר שוב ושוב על אמירותיו האנטישמיות הקשות הבלתי נסבלות".

בתוך כך, גם שר החינוך נפתלי בנט הגיב לנאום ואמר כי "אבו מאזן ספוג באנטישמיות ובגזענות מכף רגלו ועד ראשו". לדבריו, "הוא ממשיך את מסורת קודמיו, המופתי שהיה חבר של היטלר, וערפאת, רב-מרצחים של יהודים. הוא מזרים את רעל האנטישמיות במוחות הדור הבא. את השלום נביא מהשטח, לא דרך רשות מושחתת ואנטישמית".

השר לביטחון פנים גלעד ארדן גינה גם הוא את הנאום. "אנטישמי נשאר אנטישמי", אמר ארדן. "השבוע חזר אבו מאזן בפני המועצה הלאומית הפלסטינית על תרעלה אנטישמית שלא הייתה מביישת את יוזף גבלס, שר התעמולה של גרמניה הנאצית. הנאום המתועב הזה מלמד אותנו דבר חשוב אחד: הגיע הזמן שיו"ר הרשות הפלסטינית ירד בעצמו מעל במת ההיסטוריה. הוא סיים את תפקידו. עם כל יום שעובר, הגזענות של אבו מאזן תופחת לתעמולה אנטישמית רעילה ומתועבת. שמו של יורש ערפאת ייזכר רק לצידם של הדיקטטורים שאת שמם הזכיר במסגרת הטפה דוחה, רדודה וחשוכה. בינתיים, העם היהודי ימשיך לשגשג בארצו ובמדינתו העצמאית".

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, מאי 2017. AP
טען כי ליהודים אין זיקה לארץ ישראל. אבו מאזן/AP

הגינויים מגיעים לאחר יציאתם של בכירים אמריקנים נגד הנאום אמש. שליחו של נשיא ארצות הברית למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט קרא לגנות את הנאום והוסיף כי "לא ניתן לכונן שלום" על בסיס דבריו של אבו מאזן. "הדברים מאוד מצערים ומדאיגים", כתב גרינבלט בחשבון הטוויטר שלו.

שגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן תקף אף הוא את הנאום ואמר כי אבו מאזן "הגיע לשפל חדש כשייחס את הטבח ביהודים לאורך השנים ל'התנהגותם בתחום גביית הריבית והבנקים'". בדברים שכתב בחשבון הטוויטר שלו הוסיף פרידמן כי "כל מי שחושבים שישראל היא הגורם לכך שאין שלום צריכים לחשוב שנית".

גם האיחוד האירופי גינה את התבטאויות אבו-מאזן: "בנאום היו הערות לא מקובלות בנוגע לגורמים לשואה ולגיטמציה של ישראל. רטוריקה מסוג זה תשחק לידי מי שאינו רוצה בפתרון של שתי מדינות, שאבו מאזן ציין כי הוא דוגל בו שוב ושוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully