וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גינוי אמריקני לנאום אבו מאזן: "לא ניתן לכונן שלום על בסיס דבריו"

2.5.2018 / 10:29

שליח טראמפ למזרח התיכון גרינבלט והשגריר האמריקני בישראל פרידמן תקפו את דברי יו"ר הרשות הפלסטינית בכינוס ברמאללה, שבהם טען כי "התנהגותם החברתית" של יהודים הובילה לשואה. לדבריו ליהודים אין זיקה היסטורית לישראל

עריכת וידאו:ניר חן

(דיווח למהדורת וואלה! NEWS על המתקפה של אבו מאזן נגד השגריר פרידמן, במרץ)

בכירים אמריקנים גינו הלילה (רביעי) את נאומו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ברמאללה שלשום בכינוס המועצה הלאומית הפלסטינית, שבמהלכו טען כי הגורם לשואה לא היה אנטישמיות אלא "התנהגותם החברתית" של יהודים, לרבות הלוואת כספים. בנוסף טען כי ליהודים אין זיקה היסטורית לאדמת ישראל.

שליחו של נשיא ארצות הברית למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט תקף קרא לגנות את הנאום והוסיף כי "לא ניתן לכונן שלום" על בסיס דבריו של אבו מאזן. "הדברים מאוד מצערים ומדאיגים", כתב גרינבלט בחשבון הטוויטר שלו. שגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן תקף אף הוא את הנאום ואמר כי אבו מאזן "הגיע לשפל חדש כשייחס את הטבח ביהודים לאורך השנים ל'התנהגותם בתחום גביית הריבית והבנקים'".

בדברים שכתב בחשבון הטוויטר שלו הוסיף פרידמן כי "כל מי שחושבים שישראל היא הגורם לכך שאין שלום צריכים לחשוב שנית".

בנאומו האשים אבו מאזן את ישראל בהרג 2,027 ילדים פלסטינים ב-17 השנים האחרונות ואף איים לפנות לבית הדין הבינלאומי נגד ישראל. בסוגיית התיווך האמריקני בין הרשות הפלסטינית לישראל הוסיף אבו מאזן כי "עסקת השלום" שמקדם הנשיא דונלד טראמפ תחסל את התהליך המדיני וכי רמאללה לא תסכים שארצות הברית תהיה מתווך בלעדי. יחד עם זאת טען כי "הדרך היחידה להביע דעה ולהיאבק בכיבוש היא דרך מאבק עממי בדרכי שלום".

השר נפתלי בנט התייחס הבוקר לנאום ואמר כי "אבו מאזן ספוג באנטישמיות ובגזענות מכף רגלו ועש ראשו. הוא ממשיך את מסורת קודמיו - המופתי שהיה חבר של היטלר וערפאת, רב מרצחים של יהודים. הוא מזרים את רעל האנטישמיות במוחות הדור הבא. את השלום נביא מהשטח, לא דרך רשות מושחתת ואנטישמית".

(עדכון ראשון 1:11)

לקריאה נוספת:
שליח טראמפ למזה"ת על דברי אבו מאזן: "רטוריקה של שנאה"
אבו מאזן תקף את נשיא ארה"ב בנאום חריג: "טראמפ, ייחרב ביתך"

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בכינוס המועצה הלאומית הפלסטינית ברמאללה, 30 באפריל 2018. רויטרס
תקף את תפקיד ארה"ב במשא ומתן. אבו מאזן, שלשום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully