וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: נשקלת אפשרות לשלוח כוחות ערביים לצורך יצוב סוריה

4.5.2018 / 11:35

שר החוץ שוכרי אמר כי הרעיון הזה עולה בדיונים בין גורמים רשמיים ממדינות שונות, הבוחנים כיצד ניתן להביא ליצובה של סוריה. זאת ברקע רצונו של טראמפ להחזיר את הכוחות האמריקניים ולהחליפם בכוח מקרב בעלות בריתו באזור

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

(בווידאו: טראמפ על רצונו להשיב את החיילים האמריקנים מסוריה, בחודש שעבר)

שר החוץ של מצרים, סאמח שוכרי, אמר כי גורמים ממדינות שונות דנים באפשרות של שליחת כוחות ערביים לסוריה. בדברים שצוטטו היום (שישי) בעיתון הממשלתי אל-אהראם, התייחס שר החוץ לבקשות שהעלה לפי דיווח נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בפני בעלות בריתה של וושינגטון באזור, כדי שאלו יחליפו את הכוחות האמריקניים בסוריה.

לדבריו, "ביחס למצב בסוריה, הרעיון של החלפת כוחות בכוחות אחרים, שעשויים להיות ערביים, הוא אפשרות". עוד צוטט שוכרי באומרו כי "ההצעה אינה רק נידונה בכלי התקשורת, אלא גם בשיחות ובדיונים בין גורמים רשמיים ממדינות הבוחנות כיצד הרעיונות הללו יכולים לתרום ליציבות סוריה".

הוא לא פירט באיזה מדינות מדובר, אך דובר משרד החוץ בקהיר אמר כי אין מדובר במצרים עצמה. בחודש שעבר אמרה ערב הסעודית כי היא מוכנה לשלוח כוחות לסוריה במסגרת קואליציה רחבה.

לקריאה נוספת בנושא
טראמפ: נעזוב בקרוב מאוד את סוריה, נשאיר אותה לאחרים

עוד באותו נושא

טראמפ מאותת על נסיגה מסוריה, ומותיר את ישראל וסעודיה מול איראן

לכתבה המלאה
חיילים של צבא מצרים באזור אל-עריש, צפון סיני, מרץ 2018. רויטרס
טראמפ רוצה כוח ערבי בסוריה. חיילים של צבא מצרים בסיני/רויטרס

הכרזתו של טראמפ בחודש שעבר כי הוא רוצה להשיב את הכוחות מסוריה, עם תבוסתו של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). עם זאת, דבריו היו בניגוד לעמדת בכירי הממשל, שחוששים כי דאעש יצליח להתאושש במקרה של נסיגה חפוזה וכי איראן תנצל זאת כדי להעמיק את התבססותה במדינה.

אחרי לחצים רבים שהופעלו עליו מצד בעלות בריתה של ארצות הברית, בהן ישראל וצרפת, טראמפ הדגיש כי החזרת הכוחות תהיה לאחר שוושינגטון תותיר "דריסת רגל" בסוריה, כלומר נוכחות צבאית כלשהי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully