וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האלוף הגאה הראשון בצה"ל: הפצ"ר שרון אפק יועלה לדרגת אלוף

4.5.2018 / 6:43

הפרקליט הצבאי הראשי תת-אלוף אפק, שהיה הקצין הראשון בפורום מטכ"ל שיצא מהארון, יועלה לדרגת אלוף, ויכהן בתפקידו עוד שלוש שנים, עם אופציה להארכה לשנה נוספת. צה"ל: "ההמלצות משקפות את מעמדו המרכזי והמשמעותי של הפצ"ר בצבא"

צילום: באדיבות כנס לשכת עורכי הדין, עריכה: גדי וינסטוק

שר הביטחון אביגדור ליברמן קיבל אמש (חמישי) את המלצותיו של הרמטכ"ל גדי איזנקוט באשר למשך תפקידו ודרגתו של הפרקליט הצבאי הראשי. לפי ההמלצות, התפקיד יאויש למשך חמש שנים נוספות, עם אפשרות הארכה נוספת לשנה שישית. בנוסף, פצ"ר שבכניסתו לתפקיד קיבל דרגת תת אלוף, יישאר בדרגה כשלוש שנים - ולאחר מכן תיקבע דרגתו כאלוף.

באופן פרטני לפרקליט הצבאי הנוכחי שרון אפק, החליט שר הביטחון כי הוא יכהן בתפקידו עוד שלוש שנים, עם אפשרות הארכה לשנה נוספת - וכי דרגתו תעלה מתת אלוף לאלוף. מדובר צה"ל נמסר כי "ההמלצות משקפות את מעמדו המרכזי והמשמעותי של הפצ"ר בצבא".

בשנה שעברה חשף אפק בריאיון לביטאון לשכת עורכי הדין את נטייתו המינית, והפך לראשונה בתולדות צה"ל לקצין מקהילת הלהט"ב החבר בפורום מטכ"ל. "חושב מבחינתי לשמש מודל לחיקוי", אמר תא"ל אפק בריאיון.

עוד בוואלה! NEWS:
"הבדיקה תגן על הלוחמים": הפשרה של צה"ל מול טענות על הירי בעזה
אני, אלוף במילואים, מצדיע לתא"ל אפק על יציאתו מהארון
בקהילה הגאה מברכים על יציאת הפצ"ר מהארון: "'הסוטים' הפכו לבכירים"

הפצ"ר תת אלוף שרון אפק במהלך טקס הפרידה שנערך עבור מני יצחקי בבית שמש 6 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
האלוף הגאה הראשון/ראובן קסטרו

"כשהייתי קצין צעיר, הזמנים היו אחרים, וחששתי שהדבר יפעל נגדי ושבאמת אתקל בתקרת זכוכית", סיפר בריאיון, "אך מאז תחילת שירותי בצה"ל מעולם לא נתקלתי ביחס מפלה לרעה או לטובה על רקע זה. לשמחתי, הדבר לא עורר עניין מיוחד, ומעולם לא הרגשתי שהנטייה המינית הייתה שיקול בקבלת החלטות לגביי, וטוב שכך".

בריאיון הוסיף אפק כי הוא מקווה שדבריו יסייעו לצעירים גאים המתגייסים לצה"ל. "צעירות וצעירים רבים מאוד שנמנים עם קהילת להט"ב נמצאים על סף גיוס לצה"ל או משרתים בצה"ל. גם היום, בשנת 2017, אנחנו נתקלים בגילויי בורות ושנאה לאחר", העיד.

"חשוב לי שאותם צעירים וצעירות ידעו שאין בצה"ל תקרות זכוכית שמגבילות אותם. הצלחתם תלויה בהם, ובהם בלבד. אפשר להגיע לפסגת הפירמידה, איש איש בתחומו לפי יכולתו וכישוריו. צה"ל הוא צבא העם, הוא מחבק את כל מי שרוצה לתרום ולהתפתח בו, ואשמח אם רבות ורבים ילכו בדרכי".

(עדכון ראשון: 20:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully