וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבירות מין נגד ארבע נשים: משה איבגי מואשם בהטרדה ומעשה מגונה

כתב אישום הוגש נגד השחקן על עבירות מין בארבע נשים, כשנתיים אחרי שנפתחה החקירה בעניינו. באחד המקרים המתוארים ליטף אישה בניגוד לרצונה ואמר לה: "הפירצה קוראת לגנב". בפברואר 2016 נחשפו בוואלה! NEWS עדויות נגד השחקן, לפיהן כפה עצמו על נשים שעבדו עמו

עריכת וידאו: ניר חן

פרקליטות מחוז חיפה הגישה היום (חמישי) לבית משפט השלום בחיפה, כתב אישום נגד השחקן משה איבגי על ביצוע מספר עבירות של מעשים מגונים והטרדה מינית בארבע מתלוננות שונות.

מכתב האישום עולה כי במהלך השנים 2013-2012, כעת שאיבגי השתתף בהפקות שונות בטלוויזיה בקולנוע ובתיאטרון, הוא ביצע במספר הזדמנויות מעשים מגונים בשלוש נשים שעבדו איתו, שכללו מגע בגופן במקומות אינטימיים, שלא בהסכמתן החופשי, ולשם גירוי, סיפוק וביזוי מיניים. באשר לשתיים מאותן הנשים, בנוסף מיוחסת לאיבגי הטרדה מינית.

בנוסף, מואשם איבגי שהטריד מינית אישה נוספת, עמה לא הייתה לו כל היכרות מוקדמת, בכך שהפנה אליה התייחסויות מבזות ומשפילות ביחס למיניותה. איבגי והמתלוננות בתיק עודכנו על כתב האישום בטרם הוגש. כתב האישום הוגש תשעה חודשים אחרי ההחלטה על הגשת כתב אישום בכפוף לשמוע.

פרשת איבגי | לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
זעם על ההסדר המסתמן עם איבגי: "בהוליווד מוקיעים, בארץ עושים הנחת סלב"
מסתמן: משה איבגי יודה בהטרדות מיניות ולא יועמד לדין
אחרי חשיפת וואלה! NEWS: נערך שימוע לפני כתב האישום נגד איבגי

משה איבגי. אמיר מ, מערכת וואלה! NEWS
השחקן משה איבגי בחודש שעבר/מערכת וואלה! NEWS, אמיר מ

באחד המקרים המתוארים בכתב האישום, ניגש איבגי לאחת המתלוננות, ליטף אותה בגב למרות התנגדותה, וכששאלה למעשיו אמר: "הפירצה קוראת לגנב". למתלוננת אחרת הכניס את היד מתחת לחולצתה ללא הסכמתה, כשהיא בתגובה סטרה לו ויצאה מהחדר. במקרה שלישי משך את המתלוננת לכיוונו, ונגע בחזה ללא הסכמה. למתלוננת הרביעית, אותה לא הכיר, הוא פנה בשאלות בוטות המהוות הטרדה מינית.

איבגי התבטא לא אחת אודות עינוי הדין בהתנהלות המשפטית מולו. ואכן, גם גורמים בפרקליטות המכירים את התיק המתוקשר מתקשים להסביר את הזמן הרב שעבר מאז נחשפה הפרשה ועד היום.

עורך דינו של איבגי, עו"ד ציון אמיר, אמר לוואלה! NEWS: "הצטערנו מאד לקבל את הודעת הפרקליטות להעמיד את משה איבגי לדין. סברנו כי התשתית הראייתית אינה מצדיקה זאת וחבל כי ההחלטה הזו מתקבלת 26 חדשים לאחר פרוץ הפרשה כשהוא יושב ספון בביתו וסובל עינויי נפש".

מחקירת הפרשה, שנוהלה בידי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה), עלה החשד לביצוע המעשים על ידי איבגי בין השנים 2013-2012. במאי בשנת 2016 המליצה המשטרה להעמיד לדין את איבגי, בתום חקירת הפרשה ביאח"ה.

במסגרת החקירה נגבו עדויות רבות, ובכללן מנשים, לאחר שבוסס חשד כי בוצעו כלפיהן עבירות מין וחלקן התלוננו במשטרה. בפברואר 2016 פורסמו בתחקיר וואלה! NEWS עדויותיהן של נשים שטוענות להטרדה מינית מצד איבגי.

עוד באותו נושא

בין ניסים מור למשה איבגי: מתי הפרקליטות צריכה לאפשר הסדר מותנה?

לכתבה המלאה
משה איבגי מופיע בתל אביב, פברואר 2016. ניב אהרונסון
איבגי במהלך הצגה בתל אביב/ניב אהרונסון
בתגובה לפרסומים אמר השחקן: "מעולם לא פגעתי באישה"

בתחקיר ובפרסומים בעקבותיו, עשר נשים העידו בפני וואלה! NEWS ולפחות חמש נשים נוספות העידו בפני כלי תקשורת נוספים, בטענה כי השחקן הטריד אותן או נגע בהן בניגוד לרצונן במהלך עבודתן עמו בתיאטרון, בטלוויזיה ובקולנוע. שתיים מהנשים העידו בפנינו כי לאחר שדחו נשיקה בכפיה עם לשון מצד איבגי, זמן קצר לאחר מכן פוטרו מעבודתן. שתיהן נשלחו לבדיקת פוליגרף ויצאו דוברות אמת.

בנוסף לכ-15 נשים לפחות שהעידו בפני התקשורת על הטרדה מצד איבגי, נשים נוספות שדיברו עם וואלה! NEWS סיפרו גם הן על התנהגות בעייתית דומה, חלקן באופן מפורט, אולם הן ביקשו שהסיפור האישי שלהן לא יופיע בתקשורת. מאחר שמדובר בתעשייה קטנה והן חוששות לשמן הטוב ולמקור פרנסתן. השחקן טען בתגובה: "מעולם לא פגעתי באישה".

בעקבות תחקיר וואלה! NEWS המשטרה פתחה בחקירה, גבתה עדויות רבות ובסיומה המליצה לפרקליטות להעמיד את איבגי לדין בגין עבירות מין בארבע נשים.

(עדכון ראשון 16:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully