וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו יורק טיימס: דברי אבו מאזן על השואה מוכיחים שהגיע זמנו ללכת

במאמר מערכת גינה העיתון את דבריו של יו"ר הרשות הפלסטינית בכינוס ברמאללה השבוע: "נכנע לאינסטינקטים אפלים והרסניים". העיתון האשים את אבו מאזן במניעת כניסתם של צעירים לפוליטיקה ובשיתוק מוסדות הרשות. במקביל, גם בריטניה הצטרפה לשורת המדינות שגינו את אבו מאזן

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

העיתון "ניו יורק טיימס" תקף הלילה (חמישי) במאמר מערכת חריג את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בשל נאומו ביום שני השבוע בכינוס המועצה הלאומית הפלסטינית ברמאללה, שבו טען כי ליהודים אין זיקה לארץ ישראל וכי השואה נגרמה בשל "התנהגותם החברתית של יהודים". במאמר קרא העיתון לאבו מאזן לפרוש מתפקידו בנימוק כי העם הפלסטיני זקוק למנהיג "בעל אנרגיה, יושרה וחזון. כזה שיכול להיות לו סיכוי טוב יותר להשיג עצמאות פלסטינית ולאפשר לשני העמים לחיות בשלום".

בגוף המאמר צוין כי אבו מאזן, בן 82, התנגד בעבר לתמיכתו של קודמו, יאסר ערפאת, בטרור, בייחוד בשנות האינתיפאדה השנייה בראשית העשור הקודם. לצד זאת הוזכר כי בשנות ה-80 חיבר אבו מאזן עבודת דוקטורט שבה הטיל ספק בכך שבמהלך השואה נספו שישה מיליון יהודים. "כניעתו לאינסטינקטים אפלים והרסניים מראה כי הגיע הזמן שיפנה את כיסאו", נכתב בפסקה החותמת את המאמר.

לקריאה נוספת:
נתניהו תקף את נאום אבו מאזן: "מכחיש שואה נשאר מכחיש שואה"
גינוי אמריקני לנאום אבו מאזן: "לא ניתן לכונן שלום על בסיס דבריו"

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בכינוס המועצה הלאומית הפלסטינית ברמאללה, 30 באפריל 2018. רויטרס
"עבר זמנו". אבו מאזן בכינוס המועצה הלאומית הפלסטינית ברמאללה, השבוע/רויטרס

לטענת העיתון, על אף המצב העגום שבו נמצאים יחסי ישראל והרשות הפלסטינית והעדר אופק למשא ומתן מדיני, אבו מאזן "שקע לשפל חדש". עוד נכתב כי אבו מאזן נכשל בהשגת אחדות בציבור הפלסטיני וכי תחת שלטונו נכשלו מוסדות השלטון בגדה המערבית. "בסירובו ללכת לבחירות הוא מונע את כניסתה של שכבת הנהגה צעירה למערכת הפוליטית", טענו במערכת העיתון, שקבע כי "עבר זמנו" של יו"ר הרשות.

במהלך היום הצטרפה בריטניה לשורת המדינות והגופים והבילנאומיים שגינו את נאומו של אבו מאזן. השר לענייני המזרח התיכון, אליסטר ברט פירסם הצהרה בה מסר כי "דברי הנשיא הפלסטיני עבאס בקונגרס הלאומי הפלסטיני מדאיגים ביותר. כל ניסיון להצדיק או לטשטש אלמנטים של השואה אינו מתקבל על הדעת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully