וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ רומז: שלושה אסירים אמריקנים בצפון קוריאה ישוחררו בקרוב

3.5.2018 / 4:15

לקראת פגישתו המתוכננת של נשיא ארה"ב עם קים ג'ונג און, הפעילה וושינגטון לחץ לשחרור האזרחים המוחזקים במחנות עבודה. "המשיכו לעקוב", הבטיח טראמפ. מוקדם יותר בדק משרד החוץ דיווחים לפיהם הועברו האסירים לבית מלון לקראת שחרורם

עריכה ניר חן

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ רמז הלילה (חמישי) כי שלושה אזרחים אמריקנים הכלואים בקוריאה הצפונית עתידים להשתחרר בקרוב. "כמו שכולם יודעים, הממשל הקודם ניסה לשווא לשחרר את האמריקנים שמוחזקים המחנה עבודה צפון קוריאני", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר. "המשיכו לעקוב", כתב הנשיא, לאחר שגורמים בממשל הודיעו מוקדם יותר כי נבדקים דיווחים לפיהם הועברו האסירים למלון בסמוך לבירה פיונגיאנג.

ממשל טראמפ הפעיל לאחרונה לחץ על קוריאה הצפונית לשחרר את האסירים כמחווה של רצון טוב לקראת פגישתם ההיסטורית של הנשיא עם מנהיג קוריאה הצפונים קים ג'ונג און. פרטי הפגישה טרם נקבעו, אך היא תתקיים ככל הנראה במהלך החודש או בחודש הבא.

עוד בוואלה! NEWS:
חיסול מהנדס חמאס בתוניסיה: אזרח בוסני נעצר בקרואטיה
התובע המיוחד איים על פרקליטי טראמפ שיזמנו לשימוע
בגלל תמיכתה בכוחות מורדים: מרוקו ניתקה את קשריה עם איראן

טראמפ התייחס למידע המודיעיני בנוגע לאיראן: "ההסכם הנוכחי גרוע, אבל אנחנו מוכנים למו"מ". רויטרס
"הממשל הקודם ניסה לשווא לשחרר את האמריקנים". טראמפ/רויטרס

פעיל זכויות אדם דרום קוריאני אמר כי השלושה הועברו למלון בתחילת החודש שעבר, לאחר שהוראה הגיעה מ"סמכות גבוהה" במדינה המבודדת. "ארצות הברית וקוריאה הצפונית החליטו ככל הנראה על תאריך שחרור, ופיונגיאנג העבירה את האסירים לבית מלון כדי לשקמם לפני השחרור", אמר הפעיל. משרד החוץ האמריקני מסר כי "לא ניתן לאשר את הדיווחים".

דובר משרד החוץ האמריקני מסר כי "ביטחונם ורווחתם של אזרחים אמריקנים מחוץ לארצות הברית הם בראש סדר העדיפויות. אנו פועלים להשבת האזרחים המוחזקים בקוריאה הצפונית מהר ככל האפשר". דובר משפחתו של טוני קים, אחד האסירים בצפון קוריאה אמר כי "למשפחה אין כל אינדיקציה על שחרור שלו מהמאסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully