וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים אמריקניים: ישראל מתכוננת למלחמה; ליברמן: נעשה מה שצריך

סוכניות הידיעות, מאיה הורודניצ'אנו ועמרי נחמיאס

1.5.2018 / 18:25

הבכירים אמרו לרשת NBC כי איראן הגבירה לאחרונה את משלוחי הנשק לסוריה ואת הסיוע לחיזבאללה, לדבריהם, גם ישראל ביקשה תמיכה מארה"ב לקראת עימות אפשרי. שר הביטחון הבטיח "לתת תשובה לאיומים האיראניים"

צילום: רוני כנפו, עריכה: יוסי אלטר

ישראל מתכוננת לקראת מלחמה כוללת עם איראן - כך מסרו היום (שלישי) שלושה גורמים רשמיים אמריקניים לרשת NBC. אותם גורמים אמרו כי איראן הגבירה לאחרונה את משלוחי הנשק לסוריה, דרך טיסות מטען. אלו כוללים כלי נשק קלים, תחמושת וטילי קרקע-קרקע שנועדו לפי ההערכות לחזק את כוחות הקרקע האיראניים במדינה ואת יכולת התקיפה נגד ישראל. עוד הם אומרים כי איראן הגבירה את הסיוע שהיא מעניקה לחיזבאללה לאחרונה וכי ישראל מבקשת מארצות הברית עזרה ותמיכה לקראת עימות אפשרי.

הגורמים האמריקניים שצוטטו אמרו את הדברים ברקע התקיפות בשדה התעופה בסמוך לחמאת ולחאלב שבסוריה שנערכו ביום ראשון, אותן ייחסו לישראל. העיקרית הייתה שבהן הייתה בבסיס חטיבה 47 של צבא סוריה באזור חמאת, שם הושמד מאגר של טילי קרקע-קרקע ונהרגו ונפצעו עשרות איראנים ולוחמים שיעים.

עוד בנושא:
נתניהו חשף מסמכים חשאיים של איראן: ממשיכה לשאוף לנשק גרעיני
צרפת הגיבה לנתניהו: המידע ידוע משנת 2002, יכול לשמש בסיס לפיקוח
ליברמן במסר לאיראן: אם תתקפו בתל אביב - נתקוף את טהראן

שרידי הטילים שנורו על בסיסים איראנים בסוריה. טוויטר, מערכת וואלה! NEWS
בתקיפה הושמד מאגר טילי קרקע-קרקע. הריסות הבסיס שהופץ בחאמת, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, טוויטר

בתוך כך, שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר היום בהתייחסו לתקיפה שנערכה בסוריה בתחילת השבוע כי "האיומים של איראן באים לאורך השנים האחרונות. הם מנסים לפגוע בנו ואנחנו ניתן תשובה". שר הביטחון הוסיף כי "מדינת ישראל לא יכולה להתעלם מהאיומים של איראן. שהבכירים שלה מבטיחים למחוק את ישראל, ולכן נעשה את כל מה שצריך לעשות".

לפי דיווחים שונים, היו נפגעים איראנים רבים. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, 26 בני אדם נהרגו בסדרת התקיפות, רובם איראנים. בניו יורק טיימס צוטט גורם בברית האזורית התומכת במשטרו של אסד וכוללת את איראן, סוריה וחיזבאללה שאמר כי 16 בני אדם נהרגו, בהם 11 איראנים.

דוברת הבית הלבן שרה סנדרס אמרה הערב כי "אנחנו מאמינים שהטעות הגדולה ביותר היתה של ממשל אובמה, בכך שחתמו על ההסכם מלכתחילה. הבעיה היא שההסכם התבסס על שקרים, איראן לא התנהלה בכנות, הם שיקרו מן ההתחלה, והעסקה התבססה על דברים לא נכונים. יש לנו בעיה גדולה על זה. למשל שיכולות הגרעין שלהם היו מתקדמות בהרבה ממה שהם הצהירו. כך שאם הסכם הגרעין יישאר על כנו, כשתוקפו יפוג בעוד שבע שנים הם יהיו בנקודה הרבה יותר רחוקה בתהליך ויוכלו לייצר נשק גרעיני במהירות הרבה יותר גדולה ממה שהם הצהירו בעבר".

עוד באותו נושא

לפני ואחרי: תמונות הלווין שחושפות את היקף הנזק בתקיפה בסוריה

לכתבה המלאה
שר הביטחון אביגדור ליברמן בטקס החלפת מתאם הפעולות בשטחים. רוני כנפו, מערכת וואלה! NEWS
ליברמן בטקס בחלפת מתאם פעולות הממשלה בשטחים, היום/מערכת וואלה! NEWS, רוני כנפו

משרד ההגנה של איראן מסר כי טענותיו של בנימין נתניהו בדבר תוכנית הגרעין האיראנית הן "הוכחה לחוסר יכולת הישות הציונית לכשלונה באזור ותבוסתה מול ההתנגדות". עוד הזהירו את "הישות הציונית ותומכיה מהמשך התנהגותם המסוכנת מול איראן, תגובתנו תפתיע".

ברש אל-מיידין דווח כי נשיא איראן לשעבר מוחמד חאתמי אמר כי "על הישות הציונית לדעת כי לוחמי ההתנגדות לא יהססו לנקום את דמם של חבריהם" .עלי אקבר ולאייתי, יועץ ענייני החוץ של המנהיג העליון של איראן הוסיף כי "טהראן לא מייחסת שום חשיבות להצהרות נתניהו והתבטאויותיו המגונות".

דוח פענוח על בסיס הדמאות לוויין שצולמו היום (30 באפריל), בו מוצג בסיס חטיבה 47 הסורית. בהדמאות ניכר הרס רב למבנים בבסיס זה, אשר לפי דיווחים בתקשורת, הותקף במהלך הלילה. מערכת וואלה! NEWS
אחד הבסיסים שהותקף ביום בראשון בצילום אוויר לאחר ההפצצה/מערכת וואלה! NEWS

נתניהו אמר אמש בנאום מיוחד בבסיס הקריה בתל אביב כי איראן עודנה פועלת להשיג נשק גרעיני. נתניהו חשף ארונות קלסרים שבהם לדבריו מאה אלף מסמכים שהושגו במבצע חשאי - ובהם מידע על אודות תכנית הגרעין האיראנית. "בתיקים אלה מידע מפליל, טבלאות מרשיעות ותכניות מרשיעות", הוסיף. "חלקנו את המידע הזה עם ארצות הברית והיא יכולה לערוב לאותנטיות שלו".

בפתח דבריו אמר נתניהו כי "איראן מסתירה במשך שנים מהקהילה הבינלאומית את הארכיון האטומי הסודי שלו". הוא המשיך ואמר כי בדבריו יחשוף "מסמכים גרעיניים סודיים" ופתח בהצגת הצהרות עבר של הנשיא האיראני חסן רוחאני ושל שר החוץ מוחמד ג'וואד זריף לפיהן אין בכוונתם להשיג נשק גרעיני. "אני כאן כדי לומר לכם דבר אחד: איראן משקרת", אמר נתניהו, שנשא דברים בעיקר באנגלית בנימוק כי הוא רוצה "שהקהילה הבינלאומית תשמע ותבין את הדברים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך הצהרה מיוחדת על התפתחות משמעותית בעניין הסכם הגרעין עם איראן, קרייה, ת"א 30 באפריל 2018. ראובן קסטרו
נתניהו בנאומו בקריה, אתמול/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully