וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקרון ופוטין שוחחו: "יש לשמור על הסכם הגרעין עם איראן"

30.4.2018 / 16:47

נשיא צרפת עדכן את נשיא רוסיה על שיחותיו עם טראמפ, לקראת ההכרעה שאמור לקבל נשיא ארה"ב בחודש הבא. לפי הקרמלין, הם קראו לשמור על העסקה ו"הפיקוח ההדוק שלה"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא צרפת עמנואל מקרון קראו היום (שני) לשמור על הסכם הגרעין עם איראן, לקראת הכרעתו הקרובה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. לפי הקרמלין, "נשיא רוסיה וצרפת שוחחו בעד שמירת התכנית והפיקוח ההדוק שלה". ההצהרה נמסרה אחרי שמקרון התקשר לפוטין כדי לעדכנו על שיחות עם טראמפ במהלך ביקורו בשבוע שעבר בארצות הברית.

טראמפ יצטרך להכריע עד 12 במאי אם להמשיך בהקפאת הסנקציות, אולם הוא דורש מהמדינות האירופיות החתומות על ההסכם להכניס שינויים, שלהם מתנגדות איראן, רוסיה וסין, החתומות אף הן על העסקה שהושגה ב-2015. מקרון, שקיים שיחות ממושכות עם טראמפ, הציב את עצמו כשליח אירופה בניסיון להגיע לפשרה שתשמור על ההסכם.

מקרון הציע הסכם נוסף, שיעסוק בסוגיות נוספות הקשורות לאיראן, כמו תכנית הטילים שלה ופעילותה במזרח התיכון, ויגביל את תכנית הגרעין מעבר ל-2025. למרות מכבש הלחצים שהפעיל על טראמפ, הוא אמר בתום ביקורו בארצות הברית כי הוא מעריך שנשיא ארצות הברית לא יישאר בהסכם בסופו של דבר.

עוד בוואלה! NEWS:
מקרון בקונגרס: "אסור שלאיראן יהיה נשק גרעיני אי פעם"
מרקל: "הסכם הגרעין לא מושלם - הוא רק צעד ראשון"
דיווחים בסוריה: ישראל תקפה מחסני נשק של איראן, עשרות נהרגו

נשיא צרפת עמנואל מקרון עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בפסגת G20 בהמבורג, יולי 2017. GettyImages
מציגים חזית אחידה. מקרון ופוטין/GettyImages

איראן מזהירה מפני תגובתה במקרה שארצות הברית תפרוש מההסכם. ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית של איראן, עלי אכבר סלאחי, אמר היום כי לטהראן יש את היכולת הטכנית להעשיר אורניום ברמה גבוה יותר מזו שהייתה בידיה לפני ההסכם. "איראן לא משקרת, מבחינה טכנית, אנחנו מוכנים לחלוטין להעשיר אורניום ברמה גבוה יותר מזו שהעשרנו בטרם ההסכם. אני מקווה שטראמפ יפעיל בהיגיון ויישאר בהסכם", צוטט על ידי הטלוויזיה הממלכתית.

במסגרת ההסכם, רמת האורניום המועשר שאיראן רשאית להשאיר ברשותה היא כ-3.6%. טהראן הפסיקה לייצר אורניום ברמה של 20% וויתרה על רוב מאגריה תמורת הסרת הסנקציות שהוטלו על תכנית הגרעין. על מנת לייצר פצצת גרעין, רמת האורניום המועשר צריכה להיות בין 80% ל-90%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully