וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרקל: "הסכם הגרעין לא מושלם - הוא רק צעד ראשון"

27.4.2018 / 22:30

קנצלרית גרמניה אמרה במסיבת עיתונאים משותפת עם טראמפ כי ההסכם "לא יפתור את כל הבעיות" וכי "גם בגרמניה אנחנו חושבים שהוא לא מספיק". טראמפ הוסיף כי "צריך לוודא שבאיראן לא מתקרבים לנשק גרעיני"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל אמרה הערב (שישי) במסיבת עיתונאים משותפת בבית הלבן עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי הסכם הגרעין "לא מושלם, זה לא יפתור את כל הבעיות עם איראן. זו חתיכה אחת בפאזל".

קנצלרית גרמניה הוסיפה כי הם ימשיכו להיות בשיחות על כך. "הסכמנו שהסכם הגרעין הוא צעד ראשון להאט את התהליך הזה", הבהירה. "גם בגרמניה אנחנו חושבים שזה לא מספיק כדי לעצור את השאיפות האיראניות. חשוב לשים לב שהם מבססים השפעה בסוריה ולבנון".

עוד בוואלה!NEWS:
גורמים אמריקניים: אתר הגרעין בצפון קוריאה יכול לפעול שוב במהירות
שבת עצובה במכינה בתל אביב: "הם היו ילדים טובים, כואב הלב"
בתגובה לניסיון החדירה: צה"ל תקף 6 מטרות של הכוח הימי של חמאס ברצועה

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בבית הלבן ב-27 באפריל 2018. רויטרס
הסכימו כי הסכם הגרעין הוא השלב הראשון. טראמפ ומרקל/רויטרס

השניים נשאלו בנוגע לעתיד הסכם הגרעין שנחתם בין המעצמות לבין איראן ב-2015, לקראת הודעתו הצפויה של טראמפ ב-12 במאי האם ארצות הברית תישאר צד בו הוא שתפרוש ממנו. טראמפ לא פירט אך אמר כי "צריך לוודא שבאיראן אפילו לא מתקרבים לנשק גרעיני. בכל מקום שבו יש בעיות במזרח התיכון, איראן שם. צריך לוודא שאיראן לא מרוויחה מכך שאנחנו מביסים את דאעש. בשביל זה צריך שחלק מהמדינות באזור יתרמו יותר, חלקן עשירות מאוד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טראמפ: "יש אפשרות שאגיע לפתיחת השגרירות בירושלים"

בנוסף לכך, טראמפ התייחס לפתיחתה הצפויה של שגרירות ארצות הברית בירושלים בחודש הבא ואמר כי יש אפשרות שהוא יגיע להשתתף בה. "ירושלים זה משהו שהבטיחו במשך הרבה שנים. כולם הבטיחו זאת במשך שנים ואני ביצעתי. אני גאה בכך. אולי אלך", הצהיר.

טראמפ סיפר על השתלשלות האירועים שקדמה להחלטה להסב את בניין הקונסוליה בשכונת ארנונה בירושלים למבנה השגרירות החדש: "באו אלי והציעו לי לבנות שגרירות במיליארד דולר. המסמכים הונחו לפני. אמרתי: על מה אתם מדברים? מיליארד דולר? חתמתי חצי מהשם, כתבתי דונלד, ואז לא השלמתי את החתימה", אמר.

"התקשרתי לדיוויד פרידמן, השגריר בישראל. הוא אוהב את ישראל ואת ארצנו. אמרתי לו: 'מה מיליארד דולר?'. הוא אמר: 'אני יכול לבנת את זה ב-150 אלף דולר. יש לנו מבנה, אנחנו הבעלים שלו. אפשר להסב אותו, להפוך אותו לשגרירות יפה. במקום עשר שנים זה ייקח 3 חודשים'. וזה מה שעשינו", המשיך טראמפ. "לקחנו חלק מהמבנה, זה יהיה יפה. זה יהיה זמני, אבל זה ייקח שנים עד שייבנו את מבנה הקבע. המבנה שכרגע יש לנו נהדר. עמדו לבזבז מיליארד דולר וכעת נבזבז הרבה פחות".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בבית הלבן ב-27 באפריל 2018. רויטרס
"כולם הבטיחו זאת במשך שנים ואני ביצעתי". טראמפ/רויטרס

טראמפ התייחס גם לפגישה ההיסטורית בקוריאה בין מנהיגי הצפון והדרום, ואמר כי תיתכן בקרוב פריצת דרך דרמטית. "אני רוצה לברך את דרום קוריאה על הוועידה המוצלחת עם צפון קוריאה ועל ההתחייבות של קים לפרז את חצי האי הקוריאני מנשק גרעיני", הוא אמר. "אפגש עם קים בשבועות הקרובים ואני מקווה שהפגישה תהיה פרודוקטיבית. אני רוצה להודות למרקל על עזרתה בקמפיין 'הלחץ המקסימלי' שלנו על צפון קוריאה. אנחנו מחפשים עתיד של שגשוג לכל האזור ולכל העולם, ולא נשוב על טעויות העבר. הלחץ יימשך עד לפירוז. אני מצפה לפגישה, זה יהיה משהו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully