וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבת עצובה במכינה בתל אביב: "הם היו ילדים טובים, כואב הלב"

28.4.2018 / 1:30

האווירה במכינת "בני ציון", שאיבדה עשרה מחניכיה באסון בנחל צפית, קשה מאוד. בוגרי המכינה התכנסו לקראת שבת משותפת כדי להתמודד עם האסון, ועוברי אורח עצרו להדליק נרות ולהתייחד עם זכר הנערים. "הם עזרו לי לנקות את הבית", סיפרה שכנה מבוגרת

צילום: רוני כנפו, שי מכלוף ושלומי גבאי

בוגרי מכינת "בני ציון" בתל אביב, שעשרה מחניכיה נספו באסון השיטפון בערבה, התכנסו הערב (שישי) במקום לקראת שבת משותפת כדי להתמודד עם הטרגדיה שפקדה אותם. הבוקר יצאו מהמכינה עשרות בוגרים, חניכים והורים ועלו על אוטובוס שלקח אותם לשש הלוויות שהתקיימו ברחבי הארץ. המכינה אמנם ממוקמת בתל אביב, אבל החניכים שניסו להתקבל אליה התגוררו בצפון, בירושלים, באזור לוד ובשפלה.

עוברי אורח ותושבי השכונה שהכירו את החניכים עצרו במקום לאורך היום כדי להתייחד עם זכר הנערים, להזדהות, להניח פרחים ולהדליק נרות. "בשבוע שעבר הם הגיעו וניקו לי את הבית", סיפרה אחת מהשכנות שהגיעה אל המכינה. "הם היו ילדים טובים, הם היו מתנדבים אצל אנשים מבוגרים. כואב הלב על מה שקרה".

עוד בנושא:
"לא הבנו את ממדי האסון": רגעי הדרמה מניסיון חילוץ הנערות נחשפים
אלה אור הובאה למנוחות: "הבטיחו שהכול בסדר - שום דבר לא בסדר"
נערות עם חלומות גדולים נהרגו בגלל שמישהו חשב ש"יהיה בסדר"

נרות ופרחים שהונחו במכינת בני ציון בתל אביב לזכר הנספים באסון השיטפון בנחל צפית, 27 באפריל 2018. מערכת וואלה! NEWS
פרחים ונרות במכינת "בני ציון", היום/מערכת וואלה! NEWS

עם תום ההלוויות החלו להגיע למכינה בוגרים שהביאו עמם אוכל ועוגיות לשבת. האווירה במקום קשה מאוד, וזרם האנשים שמגיע רק הולך וגדל. מרבית החניכים נמצאים עם משפחות ההרוגים כדי לתמוך בהן, אך יש כאלה שעדיין מגיעים למבנה המכינה כדי להיות יחד ולחשוב איך ממשיכים מכאן.

"פגשתי אותם בשבוע שעבר, כשירד ברד במרכז. אני לא יודעת איך היה אפשר לצאת לשם. אני כלוחמת לא הייתי יוצאת למקום כזה", סיפרה תושבת תל אביב שהגיעה להדליק נר עם בעלה.

מוקדם יותר היום נעצרו מנהל המכינה, יובל כהאן, ואביב ברדיצ'ב, מדריך במקום, בחשד לגרימת מוות ברשלנות. בית משפט השלום בבאר שבע האריך את מעצרם עד יום שלישי. עובדת נוספת במכינה שנחקרה אמש שוחררה לביתה. בחקירה טענו הבכירים כי לא התעלמו מאזהרות מזג האוויר וכי המסלול אף שונה בהתאם לאזהרות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אילן בר שלום, הרוגה באסון השיטפון בערבה. --, מערכת וואלה! NEWS
ההרוגים באסון/מערכת וואלה! NEWS, --

"אנו נמצאים בתחילתו של התהליך, ולא ראוי לחרוץ את דינם של החשודים", אמר עו"ד נתי שמחוני, המייצג את כהן. "לא צריך לשפוט אותם בכיכר העיר", הוסיף. מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך הנחה אמש להקים צוות חקירה של המחוז הדרומי שיחקור את האסון.

קרוביהם של ההרוגים הביעו היום זעם על ההחלטה לצאת לטיול למרות תנאי מזג האוויר. אילן מאייר, סבה של אגם לוי בת ה-18 ממושב חירות אמר כי ההחלטה לצאת לטיול היא "בלתי נתפסת ובלתי שפויה לחלוטין". עופר כהן, אביה של רומי בת ה-17 ממושב מאור, סיפר כי כששמע את החדשות על השיטפון החל לנסוע דרומה, אך לדבריו גם אחרי שהתברר שהקבוצה נקלעה למצוקה, "לא היה מי שדיבר ועדכן" וכי "היה כאוס".

(עדכון ראשון: 21:30)

הלווייתה של אלה אור, מישור אדומים, 27 באפריל 2018. רוני כנפו
הלווייתה של אלה אור, היום/רוני כנפו
אוטובוס של נערים נקלע לשיטפון במהלך טיול בנחל צפית שבערבה. שוטרים, מתנדבים מיחידת החילוץ ערבה ומסוקים של צה"ל הוזעקו לחלץ את הנערים. חדשות MivzakLive, מערכת וואלה! NEWS
זירת האסון בערבה, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, חדשות MivzakLive

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully