וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: שרת הפנים סיווגה תושבים כמהגרים לא חוקיים - והתפטרה

30.4.2018 / 10:42

אמבר ראד, אחת ממקורבותיה של מיי, נאלצה לעזוב את תפקידה אחרי שהתגלה כי הטעתה את הפרלמנט כשהכחישה שתושבים שמוצאם מהקריביים הוגדרו בשוגג כמהגרים בלתי-חוקיים

עריכה: יאיר דניאל

שרת הפנים של בריטניה, אמבר ראד, התפטרה הלילה (שני) בעקבות ביקורת גוברת על הממשלה, אחרי שנחשף כי אזרחי הממלכה שמוצאם מהאיים הקריביים סווגו בשוגג כמהגרים בלתי-חוקיים. התפטרותה של ראד, אחד ממקורבותיה של ראשת הממשלה תרזה מיי, היא מכה נוספת עבורה לקראת השנה האחרונה בשיחות עם האיחוד האירופי על פרישת הממלכה במרץ 2019, אף שראד מחזיקה בעמדות פרו-אירופיות.

במכתב ההתפטרות, אמרה ראד כי היא הטעתה שלא במכוון את הפרלמנט ביום רביעי שעבר, כשהכחישה כי הממשלה הציבה יעדים לגירוש מהגרים בלתי-חוקיים. מיי קיבלה את התפטרותה, אחרי שבמשך שבועיים התקשו חברי הממשלה להסביר מדוע אזרחי הממלכה שמוצאם מהאיים הקריביים, והוזמנו למדינה כדי למלא את המחסור בשוק העבודה בין 1948 ל-1971, לא קיבלו זכויות בסיסיות.

עוד ידיעות מהעולם
ויהי אור: הודו הכריזה כי חיברה את כל 597,464 כפריה לחשמל
אפגניסטן: 21 הרוגים, בהם עיתונאי, בפיגוע כפול של דאעש בקאבול

מזכירת הפנים של בריטניה, אמבר מבקרת במקום בו הסכון הרוסי סרגיי סקריפל ובתו יוליה הורעלו 9 במרץ 2018. רויטרס
עוד מכה לממשלתה של מיי. ראד/רויטרס

השערורייה, שמכונה "ווינדראש" על שם הכינוי שקיבלו המהגרים מהקריביים, הטילה צל כבד על פסגת חבר העמים הבריטי בלונדון והעלה שאלות לגבי כהונתה בת שש השנים של מיי כשרת הפנים, בטרם מונתה לראשת הממשלה ב-2016 אחרי משאל העם על הברקזיט.

"הסקנדל שפך בצדק אור על סוגיה חשובה עבור המדינה שלנו", מסרה ראד במכתב ההתפטרות למיי. היא אמרה כי המצביעים רוצים שאלו שיש להם זכות לגור בבריטניה יזכו ביחס ראוי ואנושי, אך גם בכך שיגרשו את אלו שהיגרו בצורה לא חוקית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully