וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני תקיפת הבסיסים בסוריה: נתניהו שוחח עם טראמפ בטלפון

30.4.2018 / 7:23

ראש הממשלה ונשיא ארה"ב קיימו שיחה טלפונית שבה דנו השניים באיומים שמציבה איראן למזרח התיכון לפני שהותקפו הבסיסים בחמאת ובחאלב. אתמול נפגש נתניהו עם שר החוץ האמריקני החדש פומפאו, שהמריא מיד לאחר מכן לירדן

צילום: זיו סוקולוב, יותם רונן עריכה: ניב מעוז

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח אמש (ראשון) עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. לפי הודעת הבית הלבן, השניים דנו באיומים השונים במזרח התיכון, ובעיקר בפעולות המשטר האיראני המביאות לחוסר יציבות.

שני המנהיגים שוחחו שעות ספורות בלבד אחרי שנתניהו נפגש עם שר החוץ האמריקני החדש מייק פומפאו, שהגיע לישראל שלושה ימים בלבד אחרי שמינויו אושר בסנאט. במקביל, שר הביטחון אביגדור ליברמן שהה בסוף השבוע בוושינגטון, ונפגש עם היועץ החדש לביטחון לאומי, ג'ון בולטון, ועם מקבילו שר ההגנה ג'יימס מאטיס.


עוד בוואלה! NEWS:
3 פלסטינים נורו למוות סמוך לגדר בעזה; שניים מהם השליכו מטענים
האסון בערבה: מבקר המדינה הורה לבדוק את הליקויים
פסקת ההתגברות, משבר הגיוס וחוק הלאום: היכונו למושב הקיץ בכנסת

בנימין נתניהו ומייק פומפאו, הקריה תל אביב, 29 באפריל 2018. יריב כץ, ידיעות אחרונות, מערכת וואלה! NEWS
"שיחות פרודוקטיביות". נתניהו ופומפאו, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, יריב כץ, ידיעות אחרונות

ליברמן אמר אתמול שישראל תמנע "בכל מחיר" את ניסיונותיה של איראן להקים בסיסים בסוריה. "ישראל תשמור לעצמה חופש פעולה מבצעי מלא בכל סוריה, אין לנו כוונה להתעמת עם הרוסים, אין לנו כוונה להתערב בענייניה האזרחיים של סוריה, אבל אם מישהו חושב שטילים בסוריה יופעלו נגד ערים בישראל או אפילו נגד מטוסינו, שלא יהיה לו ספק שנפעל ונפעל בעוצמה", ליברמן אמר בועידת הג'רוזלם פוסט בניו יורק.

במסיבת עיתונאים שקיימו נתניהו ופומפאו בתום פגישתם, ציין נתניהו כי התקיימו "שיחות פרודוקטיביות", וכי שתי המדינות חולקות אינטרסים משותפים. לאחר מכן המשיך נתניהו לנושא האיראני. "הסכנה הכי גדולה היא שאיפת איראן להשיג נשק גרעיני", אמר. "אנשים חשבו שהתוקפנות של איראן תתמתן כתוצאה מההסכם אבל זה לא קרה. חייבים לעצור את איראן ואת תוקפנותה. ואנחנו מחויבים לעצור אותה ביחד".

פומפאו המריא בתום פגישתו עם נתניהו לירדן, שמשטחה
על פי דיווח העיתון תשרין המזוהה עם שלטון אסד, בוצעה התקיפה נגד בסיסי צבאו. על פי הדיווח שוגרו תשעה תשעה טילים בליסטיים מבסיסי ארצות הברי ובריטניה בצפון ירדן לעבר כמה מבסיסי אסד בפרברי חמאת וחלב. עוד דווח כי תשעה טילים בליסטיים שוגרו מהבסיסי ארצות הברית ובריטניה בצפון ירדן לעבר בסיסי צבא אסד בפרברי חמאת וחאלב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, במהלך עצרת תמיכה בוושינגטון, ארה"ב 28 באפריל 2018. רויטרס
עשוי להגיע לטקס העברת השגרירות לירושלים. טראמפ/רויטרס

בוועידת הג'רוזלם פוסט עלתה גם בקשה ישראלית נוספת מהנשיא טראמפ - לחון את ג'ונתן פולארד, המרגל הישראליאמריקני ששוחרר לפני כשלוש שנים מ-30 שנות מאסר, ולהתיר לו לעלות לישראל. שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ קרא לטראמפ לאפשר לפולארד לעלות לישראל לרגל חגיגות השבעים וחגיגות העברת השגרירות האמריקאית לירושלים. "בזכות החלטתו האמיצה והצודקת של הנשיא טראמפ, בימים הקרובים נחגוג את העברת השגרירות לשם. כדי להפוך את החגיגה לשמחה עוד יותר גדולה, אני פונה לידידנו הנשיא לאפשר לג'ונתן פולארד לעלות לישראל ולחגוג יחד עמנו בירושלים", כץ אמר בוועידה.

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, אמר בכנס כי הנשיא עצמו עשוי להגיע לטקס העברת השגרירות לירושלים ב-14 במאי. בירושלים נערכים להגעת משלחת גדולה של כ-250 איש לקראת האירוע, שתכלול כנראה, בין היתר, את בתו של הנשיא איוונקה וחתנו ג'ארד קושנר, שר האוצר סטיב מנוצ'ין, סנאטורים וחברי קונגרס, אך לדברי גורמים ישראלים, טרם הוחלט סופית מי יגיע מהבית הלבן.

(עדכון ראשון: 02:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully