וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: איראן משתמשת בבסיס הרוסי בסוריה להעברת לוחמים

גורמים באופוזיציה הסורית אמרו לאל-קודס אל-ערבי כי לטהראן 19 מוקדים בסיסיים במדינה, כולל אחד בבסיס חמימים, שבו פועל חיל האוויר הרוסי. בישראל מזהירים כי ימנעו בכל מחיר התבססות איראנית בסוריה

צילום: רוני כנפו, עריכה: יוסי אלטר

משמרות המהפכה של איראן מעבירים ציוד צבאי ולוחמים דרך הבסיס האווירי חמימים בלטקיה, שנמצא בשליטת רוסיה - כך דווח אתמול (שבת) מפי גורמים באופוזיציה הסורית בעיתון אל-קודס אל-ערבי, היוצא לאור בלונדון. עוד דווח כי לאיראן 19 בסיסים צבאיים לוגיסטיים ברחבי סוריה, שהוקמו על ידי משמרות המהפכה והמיליציות השיעיות המופעלות על ידיהם.

אחד מאותם מוקדים הוא בסיס חמימים, שמשמש את חיל האוויר הרוסי מאז התערבה מוסקבה במלחמה ב-2015. לפי הדיווח, הבסיס משמש את משמרות המהפכה לצרכים לוגיסטיים ולנקודת מעבר של לוחמים וציוד, ואלו נשלחים בדרך כלל לחזית הצפונית.

לקריאה נוספת על ההתבססות האיראנית בסוריה
שר החוץ האמריקני לסעודיה: סיימו את המשבר עם קטאר, איראן מרוויחה
דנון: איראן הכשירה 80 אלף לוחמים שיעים בבסיס ליד דמשק

עיראקים שיעים, חברי הכוח הגיוס העממי, מציינים את יום אל-קודס בבגדאד, 23 ביוני 2017. רויטרס
לוחמים שיעים בעיראק/רויטרס

מוקד מרכזי נוסף הוא בעיירה אל-חאדר שבדרום חאלב, שם פועל מרכז מבצעים של משמרות המהפכה והמיליציות השיעיות, המשמש גם מרכז מבצעים עבור המודיעין האיראני. לפי הדיווח, מפקד כוח קודס, גנרל קאסם סולימאני, מבקר בבסיס באופן קבוע.

הדיווח ציין גם את שדה התעופה T4 בחומס, שהותקף בפברואר על ידי חיל האוויר, ולפי דיווחים זרים, גם בתחילת החודש, וכן את מחנה הגיוס "האימאם חוסיין". ביום חמישי, בדיון במועצת הביטחון של האו"ם, הציג השגריר דני דנון מפה של המתחם ואמר כי שם גייסה איראן עשרות אלפי לוחמים שיעים.

בחזית הדרומית, מצוין בסיס השוכן ליד העיירה סאסא שבמחוז קוניטרה, 15 ק"מ מרמת הגולן. במקום מוצבים כ-2,000 לוחמים, בהם אנשי משמרות המהפכה וכוחות של חיזבאללה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
בסיס גיוס לוחמים שיעים של איראן, בסמוך לדמשק, סוריה. שגרירות ישראל באו"ם, אתר רשמי
בסיס "האימאם חוסיין" הסמוך לדמשק/אתר רשמי, שגרירות ישראל באו"ם

ההתבססות של איראן בסוריה מדאיגה את ישראל, שמזהירה שוב ושוב כי תמנע זאת בכל מחיר. בתחילת החודש הופצץ בסיס T4 בחומס, שבו נמצא מתחם מל"טים איראני, ושבעה מאנשי משמרות המהפכה נהרגו. איראן, רוסיה וסוריה הטילו את האחריות על ישראל, ובטהראן הבטיחו לנקום זאת. בישראל הבהירו כי כל פעולה איראנית עלולה לגרור מכה כואבת מצדה, דוגמת תקיפת טהראן במקרה של מתקפה על תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully