וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ האמריקני לסעודיה: סיימו את המשבר עם קטאר, איראן מרוויחה

29.4.2018 / 11:32

פומפאו החל את ביקורו באזור בממלכה וקרא לה לפתור את הסכסוך עם הנסיכות הקטנה, שלדברי גורמים אמריקניים מאפשרים "מרחב תמרון" לטהראן. בהמשך, יגיע לישראל, כשהוא יקרא למדינות בעולם להטיל סנקציות על תכנית הטילים של איראן

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

שר החוץ של ארצות הברית, מייק פומפאו, קרא אתמול (שבת) לערב הסעודית ולשכנותיה לפתור את המשבר עם קטאר, במהלך ביקורו בריאד כחלק ממסעו באזור. לפי גורמים אמריקניים, איראן מנצלת את החרם של הממלכה, שלו שותפות איחוד האמירויות הערביות ובחריין, כדי להגדיל את השפעתה באזור, כולל בתימן ובסוריה.

פומפאו, שנועד עם המלך סלמאן, יקדיש את ביקורו שיכלול גם את ישראל וירדן, כדי לקרוא לפעולה בינלאומית נגד תכנית הטילים של איראן. זאת לקראת ההכרעה של הנשיא דונלד טראמפ לגבי הסכם הגרעין, שלטענת הממשל אינו מספיק מאחר שהוא לא מכסה את תכנית הטילים של טהראן.

עם הגעתו של ראש ה-CIA לשעבר לריאד, ביום שישי בערב, שיגרו החות'ים בתימן טילים לעיר ג'יזאן שבדרום הממלכה וכתוצאה מכך נהרג אדם אחד. בכירים אמריקנים שהתלוו לפומפאו האשימו את איראן בהברחת הטילים למורדים השיעים, על אף שהחות'ים וטהראן מכחישים זאת.

לקריאה נוספת בנושא
הסנאט אישר את מינוי פומפאו לשר החוץ; יבקר בישראל כבר בראשון

מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, במהלך פגישתו עם שר החוץ הסעודי עאדל אל-ג'וביר בריאד במסגרת ביקורו בסעודיה 29 באפריל 2018. רויטרס
פומפאו עם שר החוץ הסעודי, אתמול/רויטרס

הגורמים הבכירים אמרו כי פומפאו יקרא למדינות נוספות להטיל סנקציות נגד אישים, עסקים וסוכנויות ממשלתיות באיראן המעורבות בפיתוח הטילים.

לדבריהם, המשבר עם קטאר, שלא נפתר חרף מאמצי תיווך של כווית ושל שר החוץ לשעבר רקס טילרסון, מעניק לאיראן "מרחב תמרון" ופוגע בשיתוף הפעולה האזורי מול שורת סוגיות, כולל מאבק בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) וארגונים קיצוניים אחרים. ערב הסעודית ובעלות בריתה מאשימות את קטאר בתמכיה בטרור וביחסים קרובים מדי עם איראן, טענות שדוחא מכחישה.

פומפאו גם ילחץ על הסעודים להבטיח לתרום יותר למאמצי יצוב שטחים בסוריה ששוחררו לאחרונה מידי דאעש, תוך שהוא יבטיח כי ארצות הברית מחויבת לביטחונה של הממלכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully