וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת ענק בספרד אחרי זיכוי "להקת הזאבים" מאונס קבוצתי של נערה

בית משפט הרשיע חמישה גברים, שפרסמו את הסרטון בקבוצת הווטסאפ שלהם, רק בתקיפה מינית של בת 18 בזמן פסטיבל השוורים בפמפלונה, ועורר סערה. התביעה הודיעה כי תערער וגם הממשלה תבחן את החוק. "הצדק פטריארכלי, אנחנו לא מוגנות"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

אלפי אנשים מפגינים בימים האחרונים בעיר פמפלונה ובערים נוספות בספרד בעקבות זיכוי של חמישה גברים מאונס קבוצתי. הם הורשעו רק בתקיפה מינית של נערה בת 18 בזמן פסטיבל מרוץ השוורים המפורסם של העיר לפני כשנתיים.

החמישה נשלחו לתשע שנות מאסר, על אף שהתביעה דרשה יותר מ-20 שנה. בצל המחאה הנרחבת, היא הודיעה כי תערער על העונש וגם הממשלה במדריד מסרה כי היא תבחן את הנושא. לפי החוק, בניגוד לאונס, עבירה של תקיפה מינית אינה כוללת אלימות או איומים ועל כן העונש עליה חמור פחות.

עוד ידיעות מהעולם
רעייתו של מקרון: "מלניה טראמפ היא כמו אסירה בבית הלבן"
שר החוץ האמריקני לסעודיה: סיימו את המשבר עם קטאר, איראן מרוויחה

הפגנה בפמפלונה, ספרד, נגד זיכוי חמישה גברים מאונס קבוצתי, 26 באפריל 2018. רויטרס
מחאה ברחובות שבהם עובר הפסטיבל. מפגינות בפמפלונה, חמישי/רויטרס

אתמול, יותר מ-30 אלף איש התקבצו ברחובות פמפלונה, המשמשים בכל שנה לפסטיבל המסורתי סן פרמין. רבות סיפרו כי הן השתתפו בהפגנה לא רק בשל המקרה הספציפי הזה, אלא כדי להביע מחאה נגד כל המערכת החוקית, שלטענתן מוטה נגד נשים.

"הצדק הוא עדיין פטריארכלי, הוא מטיל את האשמה עלינו ואנחנו לא מוגנות", אמרה אחת המפגינות לרשת הרדיו המקומית RTVE. המפגינים התאספו מאחורי שלט ענק, שבו נכתב בשפה הבאסקית: "אף אחד לא מתחשב בדעתנו".

קבוצת נזירות מהחבל הבאסקי גינו אף הן את גזר הדין, שניתן ביום חמישי בתום משפט שנמשך חמישה חודשים מאחורי דלתיים סגורות כדי להגן על זהותה של הנפגעת. "רצינו שיהיה קול מהכנסייה שתוקף את גזר הדין", אמרה דוברת של הנזירות לסוכנות הידיעות הצרפתית.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה
הפגנה במדריד, ספרד, נגד זיכוי חמישה גברים מאונס קבוצתי, 26 באפריל 2018. רויטרס
"אף אחד לא מתחשב בדעתנו". הפגנה מול משרד המשפטים במדריד/רויטרס

לפי דוח של המשטרה, החמישה הקיפו את הנערה, הפשיטו אותה וקיימו עמה יחסי מין לא מוגנים. חלקם צילמו את המעשה ופרסמו את הסרטון בקבוצת הווטסאפ שלהם, ששמה לה מנדה (להקת זאבים). אחרי שהם חגגו את מעשיהם, הם הבטיחו גם להפיץ את הסרטון.

עוד נטען בדוח המשטרה כי הקורבן הייתה במצב "פסיבי או ניטרלי" בזמן האירוע, כשהיא סוגרת את עיניה במשך כל הזמן. אחד מחברי הקבוצה, חבר במשמר האזרחי, גנב את הטלפון שלה ונדרש לשלם קנס בגובה 900 אירו.

עורכי דינם של החמישה, שהודיעו כי יערערו על העונש, אמרו כי הפסיביות של הנערה בזמן האירוע היא הוכחה לכך שהייתה הסכמה. עם זאת, התביעה טוענת כי היא הייתה בטראומה ולכן לא הביעה התנגדות. הם גם נדרשו לשלם 50 אלף אירו פיצויים לנערה.

מאז ההחלטה השנויה במחלוקת, הפך ההאשטג #ספרואתזה לפופולרי ברשתות החברתיות, כשהגולשים חשפו את סיפוריהם האישיים מתוך סולידריות עם הנערה. משטרת ספרד צייצה בחשבון הטוויטר שלה לאחר פסק הדין "לא זה לא" לצד מספר מוקד החירום. "אנחנו תמיד אתכם", נכתב בהודעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully