וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: חמינאי שוקל להדיח את סולימאני בשל "איבוד שליטה"

28.4.2018 / 14:05

באתר "אריא ניוז" נטען כי המנהיג העליון של איראן מתכנן להזיז את מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה מתפקידו בשל עימותים עם בכירים אחרים. סולימאני צבר כוח רב בשנות המאבק בדאעש, אך הוא מוביל מדיניות נצית שנויה במחלוקת

צילום:רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי שוקל להדיח את מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה, קאסם סולימאני, בשל מחלוקות בינו לבין מפקדים בכירים אחרים - כך דיווח האתר האיראני "אריא ניוז". עוד דווח כי חמינאי שוקל למזג את כוח קודס, האחראי על פעילות החוץ והתמיכה בארגונים שונים מחוץ לאיראן, בתוך משמרות המהפכה. עם זאת, האתר הסיר את הדיווח, שפורסם ביום חמישי, כעבור כמה שעות.

סולימאני, שעד לשנים האחרונות נחשב איש צללים שכמעט אינו נגלה לציבור, ביסס את מעמדו בשנים האחרונות, במסגרת המאבק בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). הוא הוביל את הלחימה שניהלו בהצלחה המיליציות השיעיות בעיראק ובסוריה נגד הארגון הסוני הקיצוני, והפך למעין כוכב אחרי שתמונותיו לצד לוחמים בזירות השונות נפוצו ברשתות החברתיות ובכלי תקשורת באיראן. הוא אף הוזכר כמועמד אפשרי של המחנה השמרני לפני הבחירות האחרונות לנשיאות, אולם הוא הבהיר כי אין בכוונתו להיכנס לפוליטיקה.

לקריאה נוספת בנושא
ישראל כץ: "פירוק צפון קוריאה מגרעין יסייע מול איראן"
מרקל: "הסכם הגרעין לא מושלם - הוא רק צעד ראשון"

קאסם סולימאני עם מנהיג איראן עלי חמינאי – טהראן, 27 במרץ 2015. AP
מאבקי כוחות בהנהגה. סולימאני וחמינאי/AP

עם זאת, סולימאני צבר כוח רב והוא מוביל קו נצי שעשוי לקראת את איראן לעימות אזורי. הוא מרבה לאיים על ישראל, והבטיח, לפי דיווחים שונים, תגובה כואבת על מותם של שבעת אנשי משמרות המהפכה בתקיפה האווירית ב-4T. לפי ההערכות, הוא מתכנן את פעולת התגובה שהובילה בכירים בישראל להזהיר מפני מכה כואבת לאיראן.

בדיווח אחר, שלפי רשת אל-ערביה פורסם ב"טהראן טיימס", נטען כי חמינאי דווקא מתכוון לקדם את סולימאני ולמנותו למפקד משמרות המהפכה במקום מפקדה הנוכחי, מוחמד על ג'עפרי, שנקלע לעימותים חוזרים ונשנים עם מפקד כוח קודס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully