וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל כץ: "פירוק צפון קוריאה מגרעין יסייע מול איראן"

28.4.2018 / 12:46

שר התחבורה והמודיעין אמר כי לטראמפ יהיה יותר כוח בשכנוע האיחוד האירופי נגד הסכם הגרעין, לאחר ההתקדמות מול פיונגיאנג. "הצבנו קווים אדומים לפעילות האיראנית בסוריה ולא ניתן להם להתבסס, לבנות בסיסים או להציב טילים", הזהיר

צילום:רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ אמר היום (שבת) בראיון לרויטרס כי פירוק קוריאה הצפונית מגרעין יסייע מול איראן. "ההתחייבות של מנהיגי הקוריאות לדון על פירוק הגרעין תחזק את ידי נשיא ארצות הברית במהלך לשינוי הסכם הגרעין עם איראן. לטראמפ יהיה יותר כוח מול איראן עכשיו והוא אולי יצליח לשכנע את האיחוד האירופי לא להיות החולייה החלשה בקואליציה". עוד אמר כץ כי פירוק הגרעין בצפון קוריאה תפחית את האיום למירוץ גרעין במזרח התיכון. " יש לנו הוכחה", אמר כץ, "לשיתוף פעולה בין איראן וצפון קוריאה לכל מה שקשור בפיתוח טילים בליסטיים, יש לנו הרבה הוכחות".

"לאיראן אין מה לעשות בסוריה", הוסיף השר כץ בנוגע למתרחש בגבול הצפוני. "הצבנו קווים אדומים לפעילות האיראנית בסוריה ולא ניתן להם להתבסס, לבנות בסיסים או להציב טילים".

עוד בוואלה! NEWS:
מרקל: "הסכם הגרעין לא מושלם - הוא רק צעד ראשון"
בתגובה לניסיון חדירה: צה"ל תקף 6 מטרות של הכוח הימי של חמאס ברצועה
ארבעה הרוגים ו-349 נפגעים בעימותים עם צה"ל בגבול עזה

שר התחבורה ישראל כץ בישיבת ממשלה, 11 באפריל 2018. יואב דודקביץ ידיעות אחרונות, מערכת וואלה! NEWS
כץ/מערכת וואלה! NEWS, יואב דודקביץ ידיעות אחרונות

בנוגע לדיווחים על כך שרוסיה אולי תספק לסוריה טילי S-300 אמר שר המודיעין כץ כי "הם מדברים על אספקה של טילים מתקדמים ולא אמרו בפירוש את המילים S-300".
"באופן אישי קשה לי להאמין שפוטין ייתן להם טילי S-300 מכיוון שזה הקלף החזק ביותר שיש לו בשיחות מול ישראל, אם הוא יספק להם את הטילים הללו, על מה הוא ידבר אחר כך עם ישראל?".

בתוך כך, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל אמרה אמש במסיבת עיתונאים משותפת בבית הלבן עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי הסכם הגרעין "לא מושלם, זה לא יפתור את כל הבעיות עם איראן. זו חתיכה אחת בפאזל". קנצלרית גרמניה הוסיפה כי הם ימשיכו להיות בשיחות על כך. "הסכמנו שהסכם הגרעין הוא צעד ראשון להאט את התהליך הזה", הבהירה. "גם בגרמניה אנחנו חושבים שזה לא מספיק כדי לעצור את השאיפות האיראניות. חשוב לשים לב שהם מבססים השפעה בסוריה ולבנון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שיגור S-300 באיראן, 5 במרץ 2017. "תסנים", צילום מסך
"קשה לי להאמין שפוטין ייתן להם טילים מתקדמים". מערכת S-300 איראנית/צילום מסך, "תסנים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully