וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקים אל קים: האחות שומרת הסף שארגנה את פסגת הקוריאות

28.4.2018 / 11:51

היא עמדה בראש המשלחת לדרום ששברה את הקרח, העבירה מסר מהמנהיג לנשיא מון והעבירה רישומים בזמן הפסגה ההיסטורית. קים יו ג'ונג, אחותו הצעירה של קים ג'ונג און, הפכה לאחת הדמויות הבכירות במשטר וליועצת נאמנה של השליט. "יש לה שפעה רבה עליו"

צילום: רויטרס

היא הייתה הפנים של המשלחת הצפון קוריאנית למשחקי החורף בדרום, ועתה היא השתתפה בשיחות השלום המשמעותיות ביותר בעשורים האחרונים בין שתי השכנות. קים יו ג'ונג ישבה לצד אחיה הגדול, מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, והייתה האישה היחידה בין הנציגים במהלך הפסגה ההיסטורית.

בזמן שאחיה דיבר, היא רשמה הערות ולא חיפשה את אור הזרקורים, אך קים בת ה-30 נחשבת כמי ששימשה תפקיד מכריע בארגון פסגת הקוריאות. זאת הייתה קים, הנצר הראשון לשושלת השולטת בצפון שמבקרת בדרום מאז הסתיימה המלחמה בשביתת נשק ב-1953, שהעבירה מסר של פיוס בזמן משחקי החורף בפברואר. וזו הייתה קים שהעבירה באופן אישי מכתב מאחיה אל נשיא הדרום מון ג'ה-אין, בזמן שהתארחה אצלו.

לקריאה נוספת על הפסגה ההיסטורית
לפני שיקבל נובל, קים יצטרך להוכיח שהוא מוכן לוותר על הגרעין
מנהיגי קוריאה בפסגה היסטורית: "נפעל לפירוז ולסיום המלחמה"

קים יו ג'ונג לצד אחיה, מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, בפסגה עם עם נשיאה קוריאה הדרומית, 27 באפריל 2018. רויטרס
לוחשת על אוזנו. קים יו ג'ונג עם אחיה קים ג'ונג און, אתמול/רויטרס

מעמדה במשטר התחזק בעקביות מאז 2014, כשקיבלה את התפקיד הבכיר של סגנית משרד התעמולה של מפלגת הפועלים. לפי מכון מחקר שאותו מפעילים עריקים מהצפון בסיאול, מעמדה כה רם עד שהיא קיבלה לידי את ההנהגה במדינה לזמן קצר, כשאחיה נפל למשכב בסוף 2014 בשל מחלה מסתורית.

עם זאת, גינוניה הדיפלומטיים של קים מתוזמרים היטב, וכמו יתר בני שושלת קים, מעט מאוד מידע מבוסס קיים לגבי או לגבי מניעיה, פרט לתאריה הרשמיים. היא נולדה ב-1987, וכמו אחיה, למדה בשוויץ. היא ככל הנראה גם למדה באוניברסיטת קים איל סונג ובמוסד אירופי להשכלה גבוהה.

ככל הידוע, היא הבת הצעירה ביותר מבין שבעת הילדים שהיו לאביה, קים ג'ונג איל, מארבע נשים שונות. רוב הילדים הם רק אחים למחצה, אך קים יו ג'ונג חולקת עם קים ג'ונג און גם את אותה אם.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און, אחותו קים יו ג'ונג ונשיא הדרום מון ג'ה-אין בפסגת המנהיגים, 27 באפריל 2018. רויטרס
האישה היחידה בחדר. קים לצד אחיה בפגישה עם נשיא הדרום מון/רויטרס

לפי הבלוגר מייקל מדן, שעוקב אחרי ההנהגה בפיונגינאג, קים הייתה תמיד קרובה לאביה ועם שובה משוויץ היא קיבלה סמכויות במשטר המבודד. היא הייתה בוחנת אתרים לפני ביקורים רשמיים במקום ולקחה על עצמה תפקידים מנהליים.

לדברי מדן, תחת הנהגת אחיה, קים קיבלה יותר אחריות, עסקה בעיצוב מדיניות, קיבלה תדרוכים מודיעיניים והייתה מעין "ראש סגל בבית הלבן". בשנה שעברה, היא מונה לממלאת מקום בפוליטיביורו, הגוף הבכיר ביותר של המפלגה.

בין היתר, היא משמשת יועצת קרובה לאחיה ומארגנת את אירועים הציבוריים, נסיעותיו וצרכיו הלוגיסטיים. לפי ההערכות, היא בין 20 הגורמים הבכירים ביותר במשטר ונתפסת כסוג של שומרת סף עבור המנהיג.

"היא ככל הנראה אחת האנשים בעלי ההשפעה הרבה ביותר על קים ג'ונג און עצמו, בעיקר משום שיש מעט מאוד אנשים שעליהם הוא יכול לסמוך", הסבירה בלבינה הוונג, פרופסור אורח באוניברסיטת ג'ורג'טאון ומייסדת המכון "הוועידה הלאומית של צפון קוריאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully