וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחמו וחבקו את משפחות ההרוגים, אך אל תשכחו את המורים השכולים

שי פירון

28.4.2018 / 10:00

אלו שחינכו ולימדו בני נוער וצעירים שנהרגו לא יוכלו לעולם להשתתף באבלן של המשפחות, על אף שלא פעם הם נושאים עמם סודות שאף הורה או אח לא יידע לעולם. המורה השכול חייב לנחם ולקבל אחריות - אך לעתים קרובות כאבו נשכח | שר החינוך לשעבר, שי פירון, על האבדן שלא נספר

צלמים זמניים מורשים
אילן בר שלום, הרוגה באסון השיטפון בערבה. --, מערכת וואלה! NEWS
עשרת ההרוגים בשיטפון בנחל צפית שבדרום/מערכת וואלה! NEWS, --

הורה שכול, אח שכול, משפחה שכולה. כל אלה מושגים נוכחים בחיים הישראליים. אבל יש גם סוג נוסף של שכול - מורה שכול. מורה שכול הוא מי שאיבד ילד, בן או בת, שהפכו לחלק מחייו.

זו שריטה שלא מתאוששים ממנה. מחנך הוא מצבור של זיכרונות. מחנך הוא הר געש של שמחה וכאב. מחנך הוא כמו במאי של סרט, המביים את הכוכב שלו, אלא שרגע לפני צילום שיא העלילה - מישהו כיבה את המצלמות.

מורה שכול הוא מי שלעולם לא יוכל להשתתף באבל, הוא לא חלק מהמשפחה. אבל לא פעם, הוא יודע סודות שאיש מבני המשפחה לא יודע. לא פעם הוא זכה לנהל שיחת נפש עמוקה, לשמוע על מצוקה מטלטלת, לדעת סודות משפחתיים כמוסים. ועכשיו הוא יושב מול ההורים והחברים כסוג של אורח.

עוד בוואלה! NEWS
אגם התנדבה באפריקה, עדי נהרגה כשהוריה בחו"ל: ההרוגים באסון בערבה
אסון השיטפון: שני עובדי המכינה הקדם צבאית בני ציון נעצרו
סא"ל במיל', בוגר בני עקיבא: מנהל המכינה שתלמידיה נהרגו בשיטפון

אוטובוס של נערים נקלע לשיטפון במהלך טיול בנחל צפית שבערבה. שוטרים, מתנדבים מיחידת החילוץ ערבה ומסוקים של צה"ל הוזעקו לחלץ את הנערים  
(פתח המכינה הקדם צבאית בתל אביב). קובי ריכטר/TPS, מערכת וואלה! NEWS
המכינה הקדם צבאית "בני ציון" שבה למדו הנערים שנספו באסון בערבה/מערכת וואלה! NEWS, קובי ריכטר/TPS
אוטובוס של נערים נקלע לשיטפון במהלך טיול בנחל צפית שבערבה. שוטרים, מתנדבים מיחידת החילוץ ערבה ומסוקים של צה"ל הוזעקו לחלץ את הנערים. חדשות MivzakLive, מערכת וואלה! NEWS
זירת האסון, חמישי/מערכת וואלה! NEWS, חדשות MivzakLive

מורה שכול מרגיש אחריות על כל בני המחזור. הוא צריך להסביר כשאין לו הסבר. הוא חייב לנחם כשהנחמה לא קפצה לביקור אצלו פנימה. עליו ברגעים האלה לשדר אופטימיות, לומר שזה כואב ושזו דרכו של עולם, כשבתוכו הוא מעורער ולא יודע מה יילד יום.

מורה שכול הוא מי שמחויב לזיכרון ארוך שנים. הילדים יתבגרו, החיים ימשיכו. ואם הוא היה מחנך לחיים, הוא ימשיך ללוות את המשפחה עד יומה האחרון.

אני מורה שכול. חוויתי את החוויה הנוראה הזו הרבה יותר מפעם אחת. היא פצעה אותי, ותלמידיי המתים חיים בתוכי יום יום. ביני לביני - אני יודע בדיוק מה השתנה בחיי. מה אני עושה או לא עושה בגללם, ומה אני עושה או לא עושה בזכותם.

נחמו את ההורים, חבקו את האחים, עטפו את החברים. אבל לרגע אל תשכחו את המורים.

נרות ופרחים שהונחו במכינת בני ציון בתל אביב לזכר הנספים באסון השיטפון בנחל צפית, 27 באפריל 2018. מערכת וואלה! NEWS
מכינת בני ציון בתל אביב, אתמול/מערכת וואלה! NEWS
הלווייתה של אלה אור, מישור אדומים, 27 באפריל 2018. רוני כנפו
הלוייתה של אלה אור, אתמול/רוני כנפו
אוטובוס של נערים נקלע לשיטפון במהלך טיול בנחל צפית שבערבה. שוטרים, מתנדבים מיחידת החילוץ ערבה ומסוקים של צה"ל הוזעקו לחלץ את הנערים. חדשות MivzakLive, מערכת וואלה! NEWS
זירת האסון בערבה, חמישי/מערכת וואלה! NEWS, חדשות MivzakLive

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully