וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סא"ל במיל', אב לשלושה: מנהל המכינה שתלמידיה נהרגו בשיטפון

יובל כאהן מנהל את המכינה הקדם צבאית "בני ציון" בת"א, וחשוד בגרימת מותם של עשרה מתלמידיה ושיבוש מהלכי חקירת האסון בערבה. חברו: "איש חינוך משכמו ומעלה. אין לי ספק שהוא שבור"

צילום: אור רביד ואלי אשכנזי

"תמצית תפיסת העולם שלי היא חברה שאין בה אנשים בודדים", כך העיד על עצמו יובל כאהן, ראש המכינה הקדם צבאית "בני ציון" בתל אביב, שעשרה מחניכיה נהרגו אתמול (חמישי) באסון בנחל צפית שבערבה. כאהן נעצר יחד עם המדריך אביב ברדיצ'ב בחשד לגרימת מוות ברשלנות ושיבוש מהלכי חקירה, ומעצרו הוארך בידי בית משפט השלום בבאר שבע בחמישה ימים. כאהן, נשוי ואב לשלושה המתגורר בכפר אדומים, הוא סגן אלוף במילואים שגדל בירושלים.

כנער היה חבר בתנועת הנוער בני עקיבא, ובהמשך למד באוניברסיטה העברית בירושלים. הוא עוסק בחינוך, ובשנים האחרונות עיקר פעילותו היה במכינה הקדם צבאית. בחזון אותו הוא מתאר באתר המכינה הוא אומר כי "כל מה שאנחנו צריכים לשאוף אליו בחיים הוא שכל בני האדם יהיו שמחים ולא בודדים. כך אני מבין את תמצית התפיסה היהודית. לכך אני מנסה לחנך את עצמי ואת תלמידיי".

יובל כאהן, מנהל מכינת בני ציון. פייסבוק, מערכת וואלה! NEWS
יובל כאהן/מערכת וואלה! NEWS, פייסבוק

ג', חברו של כאהן סיפר כי הוא "נמצא בקשר רציף וקרוב מאוד עם תלמידי המכינה. הוא קיבל בתדהמה את ההודעה על הטרגדיה. הוא איש חינוך משכמו ומעלה, שערכי אהבת הארץ והנתינה הם נר לרגליו. במכינה רצו להפוך את הנוער לטוב יותר, עבור תפקידים משמעותיים בצבא. אין לי ספק שיובל שבור".

המשטרה תבקש היום להאריך את מעצרם של שני העובדים במכינה, ועובדת נוספת שנחקרה אמר שוחררה לביתה. בחקירה טענו בכירים במכינה כי לא התעלמו מאזהרות מזג האוויר, והמסלול אף שונה בהתאם לאזהרות. מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך הנחה אמש להקים צוות חקירה של המחוז הדרומי שיחקור את האסון, כשהחשד שייחקר הוא גרימת מוות ברשלנות.

עוד באותו נושא

האסון בערבה: שני עובדי המכינה נעצרו בחשד לגרימת מוות ברשלנות

לכתבה המלאה
אגם לוי, הרוגה באסון השיטפון בערבה. פייסבוק, מערכת וואלה! NEWS
התלמידים שנהרגו בטיול/מערכת וואלה! NEWS, פייסבוק

החוקרים יבדקו מי אישר את הטיול, באילו אמצעי בטיחות נקט ומדוע לא בוטל הטיול למרות האזהרות הרבות של השירות המטאורולוגי ושל המשטרה על שיטפונות באזור. בראש צוות החקירה עומד ניצב-משנה יוסי תורג'מן.

הלילה איתרו כוחות החילוץ את הנעדרת האחרונה מבין קבוצת המטיילים שנסחפו בשיטפון, אחרי שעות של חיפושים. צוותי מד"א קבעו את מותה במקום, וגופתה הועברה למכון לרפואה משפטית.

בכך עלה לעשרה מניין הנערים ההרוגים, בהם אלה אור ממעלה אדומים, יעל סדן מירושלים, צור אלפי ממזכרת בתיה, מעיין ברהום מירושלים, רומי כהן ממושב מאור, גלי בללי מגבעתיים, שני שמיר משהם ואגם לוי ממושב חירות. שמותיהן של שתיהן נערות נוספות טרם הותרו לפרסום.

(עדכון ראשון 9:13)

התכתבות בין כמה מהנערות שהשתתפו בטיול. -, מערכת וואלה! NEWS
התכתבות בין חברי הקבוצה/מערכת וואלה! NEWS, -

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully