וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישר מרשמים ונהג שיכור: רופא הבית הלבן הסיר מועמדות לשר בממשל

26.4.2018 / 15:44

רוני ג'קסון, שנבחר במפתיע למועמד לשר לענייני חיילים ותיקים, לא יתמנה לתפקיד אחרי שורת סקנדלים שבהם היה מעורב. הוא כינה זאת "טענות שקריות" שגורמות להסחת דעת, ולכן החליט שלא לקבל את המינוי של טראמפ

רופא הבית הלבן שמונה לשר לחיילים משוחררים רוני ג'קסון ב-16 בינואר 2018. רויטרס
הכאוס בבית הלבן נמשך. ג'קסון/רויטרס

רופא הבית הלבן, רוני ג'קסון, הסיר היום (חמישי) את מועמדותו מתפקיד השר לענייני חיילים ותיקים בממשלו של דונלד טראמפ. זאת, לדבריו, אחרי ש"הטענות השקריות" נגדו גורמות להסחת דעת. רופא הבית הלבן מסר כי הוא לא צפה "שיצטרך להדוף מתקפות חסרות שחר ואנונימיות נגדו ונגד יושרתו".

ג'קסון עומד בפני שורת האשמות על התנהגותו בעבודה, בין היתר נטען כי הוא אישר לעצמו מרשמים לתרופות, השתכר במסיבה של השירות החשאי והרס כלי רכב ממשלתי. בעקבות הטענות, שנאספו על ידי הדמוקרטים מכ-20 עדים, השעה הסנאט את השימוע על מינויו של האדמירל לראשות המשרד הפדרלי השני בגודלו בממשל.

עוד ידיעות מהעולם
4,000 אירו בחצי שעה: שיטת הברחת המהגרים החדשה לאירופה
ארה"ב: ארבה למאהבת של בעלה בביתה, רצחה אותה - והתאבדה
מקרון: אני מאמין שטראמפ ינטוש את הסכם הגרעין עם איראן

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ במסיבת עיתונאים עם ראש ממשלת יפו שינזו אבה. רויטרס, רויטרס
מאשים את הדמוקרטים. טראמפ/רויטרס, רויטרס

טראמפ בחר בג'קסון לתפקיד בחודש שעבר, אחרי שהדיח במפתיע את קודמו בתפקיד, דייוויד שולקין, שהיה מינוי של קודמו בתפקיד ברק אובמה. האדמירל, שעבד כרופא הבית הלבן מאז 2006, הייתה בחירה מפתיעה שגררה ביקורת מצד רפובליקנים ודמוקרטים. אפילו הנשיא עצמו הודה כי ג'קסון בן ה-50 חסר את הניסיון להוביל ארגונים גדולים.

החלטתו של ג'קסון להסיר את מועמדותו היא חלק מהכאוס השורר בבית הלבן של טראמפ, שחווה מספר חריג של הדחות והתפטרויות מאז הושבע הנשיא לתפקידו בינואר אשתקד. טראמפ האשים היום את הדמוקרטים, שחיברו רשימה של תלונות נגד ג'קסון שאספו מגורמי רפואה צבאיים שעבדו עמו.

"הוא היה עושה עבודה נהדרת", אמר טראמפ בריאיון לרשת פוקס. "אלו האשמות שווא. הם מנסים להרוס בן אדם". הנשיא, שיארח היום בבית הלבן קבוצת יוצאי צבא, אמר כי הוא בחר במועמד חדש עם "יכולות פוליטיות" לתפקיד, אך לא חשף מיהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully