וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקרון: אני מאמין שטראמפ ינטוש את הסכם הגרעין עם איראן

אחרי שלושה ימים בארה"ב, שבהם ניסה נשיא צרפת לשכנע את עמיתו להישאר בעסקה, הוא לא נשמע אופטימי. "לדעתי היא הוא ייפטר מההסכם הזה, מתוך סיבות פוליטיות פנימיות"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר הלילה (חמישי) כי ייתכן שהוא נכשל במאמציו לשכנע את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להישאר בהסכם הגרעין עם איראן. "לדעתי היא הוא ייפטר מההסכם הזה, מתוך סיבות פוליטיות פנימיות", אמר בסוף ביקורו הממלכתי בארצות הברית, שנמשך שלושה ימים.

טראמפ יידרש להכריע עד 12 במאי אם הוא ממשיך להקפיא את הסנקציות שהוסרו במסגרת העסקה עם טהראן, שנחתמה תחת קודמו בתפקיד ברק אובמה ב-2015. נשיא ארצות הברית נוהג להלום בהסכם, שאותו כינה השבוע "טירוף" שלא היה צריך להיחתם.

לקריאה נוספת על ביקור מקרון בארה"ב
מקרון בקונגרס: "אסור שלאיראן יהיה נשק גרעיני אי פעם"
חיבוקים, נשיקות וניקוי קשקשים: הרומן המלבלב בין דונלד לעמנואל

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ ונשיא צרפת עמנואל  במהלך פגישתם בבית הלבן, וושינגטון, ארה"ב 24 באפריל 2018. רויטרס
לקראת נסיגה? טראמפ ומקרון/רויטרס

מקרון, שנאם אתמול בפני שני בתי הקונגרס וקרא שלא לנטוש את ההסכם, אמר שקיים "סיכון גדול" שטראמפ ינטוש את ההסכם. הוא הסכים עם טראמפ שיש לנסח הסכם נוסף ורחב יותר, שיעסוק גם בהשפעתה של איראן במזרח התיכון ויגביל את תכנית הגרעין שלה לטווח ארוך יותר כמו, כמו גם את תכנית הטילים שלה. לדבריו, הוא יעבוד יחד עם טראמפ כדי ליצור הסכם מסגרת חדש במזרח התיכון, במיוחד בסוריה.

ביום שני, במהלך מסיבת עיתונאים עם מקרון, הזהיר טראמפ כי אם איראן תאיים על ארצות הברית, היא "תשלם מחיר שמעט מדינות שילמו". הוא אמר כי כוונותיה לחדש את תכנית הגרעין במקרה של נסיגה אמריקנית ייתקלו "בבעיות גדולות". הוא אמר כי הסכם רחב יותר הוא אפשרי, אולם, לדבריו, עליו להתבסס על יסודות "מוצקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully