וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משמר כבוד ושתילת עץ: כך תיראה הפסגה בין מנהיגי הקוריאות

26.4.2018 / 11:14

נשיא הדרום מון יקבל מחר בגבול את רודן הצפון קים, ואלו ימשיכו לכפר השלום שבו יערכו שיחות, הראשונות בין הצדדים אחרי יותר מעשור. הם יינטו עץ, יאכלו ארוחת ערב וימסרו הצהרה הקשורה לפירוז חצי האי הקוריאני מגרעין

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין יברך עם מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און מחר (שישי), כשהאחרון יחצה את הגבול כדי לקיים את הפסגה הראשונה בין הצדדים אחרי יותר מעשור - כך אמר ראש לשכתו של נשיא הדרום, אים ג'ונג-סאוק.

בתדרוך לעיתונאים, פירט אים כיצד תראה הפסגה. השיחות הרשמיות יחלו בשעה 10:30 (4:30 שעון ישראל) בכפר השלום בפנמונג'ום, כשעה לאחר שקים יחצה את הגבול בליווי משמר כבוד. לדבריו, הפסגה תתמקד בפירוז חצי האי מנשק גרעיני ובהשגת שלום קבע מאשר כל דבר אחר.

לקריאה נוספת בנושא
ביקור פצועים והביע תנחומים: קים הציג חדשות שליליות באופן נדיר
לקראת הפסגה: דרום קוריאה סגרה את שידורי התעמולה גבול עם הצפון

סטודנטים מחזיקים פוסטרים עם תמונות של נשיא דרום קוריאה מון ג'אה-אין ומנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג אוון במהלך עצרת בעד האיחוד לקראת הפגישה הקרובה בין צפון ודרום קוריאה בסיאול. רויטרס
עצרת תמיכה באיחוד בין הקוריאות בסיאול/רויטרס

קים ילווה בתשעה גורמים רשמיים, כולל אנשי צבא ואחותו, קים יו ג'ונג, שהוביל את המשלחת של הצפון במשחקי החורף בקוריאה הדרומית בפברואר. כמו כן, גם קים יונג נאם, שמחזיק בתפקיד הטקסי של ראש המדינה בקוריאה הצפונית, יהיה חלק מהפמליה של הרודן הצפון קוריאני.

"אני סבור שקוריאה הצפונית שולחת את בכירי הצבא לפסגה מאחר שגם היא סבורה שהפירוז והשלום הם נושאים חשובים". המשלחת הדרום קוריאנית תכלול שבעה גורמים רשמיים, בהם שרי ההגנה, החוץ והאיחוד.

בסוף סבב השיחות הראשון, קים ומון יסעדו ארוחת צהריים בנפרד ולאחר מכן ישתלו יחד עץ לאורך הגבול. לדברי אים, עץ האורן יסמל את "השלום והשגשוג". הוא יינטע באדמה שנלקחו מהר פקטו בצפון ומהר הלה בדרום והוא יושקה במים מנהר הטדונג שבצפון ומנהר האן שבדרום. בהמשך, קים ומון יתחילו בסבב שיחות נוסף, שבסיומו הם אמורים לחתום על הסכם ולמסור הצהרה שבסיומה יסעדו יחד ארוחת ערב ויצפו בסרטון מיוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully