וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקור פצועים והביע תנחומים: קים הציג חדשות שליליות באופן נדיר

מנהיג צפון קוריאה הביע "צר מר" על מותם של 32 תיירים סינים בתאונת אוטובוס והגיע לבית החולים שבהם מאושפזים פצועים. "הוא לא הצליח לשלוט בצער שלו", דיווחה התקשורת במדינה המבודדת

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און הביע הלילה (שלישי) "צער מר" על תאונת האוטובוס שבה נהרגו 32 תיירים סינים ועוד ארבעה אזרחים מקומיים. באופן נדיר, התקשורת הממלכתית במדינה הקומוניסטית שידרה חדשות שליליות וגם ההתייחסות של הרודן לכך חריגה לא פחות. התאונה אירעה אתמול, במחוז הוונגה שבצפון המדינה, כשהאוטובוס צנח מגשר.

"הוא לא הצליח לשלוט בצער שלו עם מחשבותיו על המשפחות שאיבדו את קרובי הדם שלהם", דיווחה סוכנות הידיעות הרשמית. קים צולם כשהוא מבקר נוסעים פצועים בבית החולים ונאמר כי הוא "למד באופן אישי את אופי הטיפול".

מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און מבקר פצועים מתאונת אוטובוס של תיירים, 24 באפריל 2018. רויטרס
מפגין מנהיגות. קים בבית החולים/רויטרס

קים אף ביקר בשגרירות סין בפיונגיאנג, שם הוא נפגש עם השגריר לי ג'ינג'ון והביע "תנחומים מעומק ליבו וסימפתיה" על האסון. סין היא בעלת בריתה המרכזית של קוריאה הצפונית, וביקורו של קים עשוי להיות ניסיון שלו להגן על תדמיתו בקרב אזרחי סין. כ-80% מהתיירים המגיעים לקוריאה הצפונית הם סינים, המספקים מקור הכנסה חשוב למדינה שנתונה לסנקציות כבדות בשל תכנית הגרעין שלה.

קים הבטיח לעצור את הניסויים הגרעיניים ואת שיגורי הטילים הבין-יבשתיים לקראת פסגתו המתוכננת עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בחודש הבא או בתחילת יוני. כהכנה לכך, הוא אף נפגש לאחרונה עם נשיא סין שי ג'ינפינג בבייג'ינג, שהיה ביקורו הראשון הידוע מחוץ לגבולות ארצו מאז עלה לשלטון ב-2011.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully