וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הפסגה: דרום קוריאה סגרה את שידורי התעמולה גבול עם הצפון

סיאול החליטה לכבות את הרמקולים הפועלים לאורך הגבול עם שכנתה ומשמיעים שירי פופ וביקורת נגד פיונגיאנג. זאת כדי "ליצור אווירה חיובית" לפני המפגש בין מנהיגי המדינות בשישי. לא ברוך אם הצפון יסגור גם את מערכת התעמולה שלו

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

קוריאה הדרומית עצרה היום (שני) את שידורי התעמולה שלה בגבול עם הצפון לקראת הפסגה בין מנהיגי שתי המדינות ביום שישי. הדרום הציב עשרות רמקולים לאורך הגבול, שמשמיעים מוסיקת פופ וחדשות ביקורתיות נגד הצפון לחיילים המוצבים במקום ולאזרחים המתגוררים באזור.

סיאול הסבירה כי המהלך יסייע לה לקבוע את הטון לקראת השיחות בין הנשיא מון ג'ה-אין למנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און. לא נמסר אם המערכת תשוב לפעול לאחר הפסגה, הראשונה אחרי יותר מעשור בין מנהיגי השכנות שעדיין נמצאות מבחינה טכנית במצב מלחמה.

פיונגיאנג מפעילה מערכת תעמולה משלה לאורך הגבול, אך לא ברור אם היא תצטרף למחווה ותשתיק את הרמקולים שמהם בוקעים דיווחים ביקורתיים על קוריאה הדרומית ובעלות בריתה.

לקריאה נוספת בנושא
טראמפ מצנן את ההתלהבות: פתרון המשבר עם צפון קוריאה עוד רחוק
קים הודיע: מפסיקים את הניסויים בטילים הגרעיניים

מערכת הכריזה של קוריאה הדרומית לאורך הגבול עם הצפון, 2004. AP
רמקולים בגבול עם קוריאה הצפונית/AP

לפי דובר מטעם הממשלה בקוריאה הדרומית, הצעד נועד "להקל על המתיחות הצבאית בין שתי המדינות וליצור אווירה מפויסת". לדבריו, "אנחנו מקווים שההחלטה תוביל לעצירה הדדית של הביקורת והתעמולה ותתרום ליצירת התחלה חדשה".

ביום שבת הכריז קים כי הוא עוצר את שיגורי הטילים הבין-יבשתיים ואת הניסויים הגרעיניים, וסוגר את אתר הניסויים המרכזי. הודעתו, שלא התייחסה לארסנל שנמצא כבר בידי המשטר ולשיגורי טילים לטווחים קצרים יותר, הגיעה לקראת הפסגה המתוכננת שלו עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שעמו הוא אמור להיפגש בסוף החודש הבא או בתחילת יוני.

זאת תהיה הפסגה הראשונה אי-פעם בין נשיא ארצות הברית מכהן לבין מנהיג קוריאה הצפונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully