וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ מצנן את ההתלהבות: פתרון המשבר עם צפון קוריאה עוד רחוק

22.4.2018 / 22:42

אחרי שבירך על הכרזת קים כי הוא משעה את הניסויים והשיגורים, אמר נשיא ארה"ב כי "ייתכן שדברים יסתדרו וייתכן שלא, רק הזמן יגיד". לדבריו, "מה שאני עושה כיום היה צריך להיעשות מזמן"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר היום (ראשון) כי המשבר עם קוריאה הצפונית "רחוק מפתרון", כשהוא ממתן את התלהבותו מהכרזתה של פיונגיאנג כי היא משעה את הניסויים והשיגורים שלה ומפרקת את אתר הניסויים הגרעיניים שלה.

"אנחנו דרך ארוכה מפתרון עם קוריאה הצפונית, ייתכן שדברים יסתדרו וייתכן שלא, רק הזמן יגיד", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו, אך הוא הוסיף: "מה שאני עושה עכשיו היה צריך להיעשות לפני זמן רב!".

טראמפ אמור להיפגש עם מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, לפסגה היסטורית, שהתאפשרה בעקבות הפשרה ביחסים בין פיונגיאנג לבין וושינגטון וסיאול. הפסגה, שטרם ידוע איזו מדינה תארח אותה, אמורה להתקיים בסוף החודש הבא או בתחילת יוני.

בסוף השבוע ייפגש קים עם נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין, שמוביל את מדיניות הפיוס עם השכנה מצפון. יהיה זה המפגש הראשון בין מנהיגי השכנות, שמבחינה טכנית עדיין נמצאות במצב מלחמה, מאז 2007. ביום שישי הותקן מחדש הקו הישיר בין השניים, שנותק לפני כעשור.

לקריאה נוספת בנושא
קים הודיע: מפסיקים את הניסויים בטילים הגרעיניים
בדרום קוריאה ספקנים לגבי הצהרותיו של קים: "רוצים הוכחות"

מסך טלוויזיה מציג את מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ בתחנת הרכבת בסיאול, דרום קוריאה, יום שבת, 17 במרץ 2018.. AP
בעולם ממתינים לפגישה ביניהם. קים וטראמפ/AP

מנהיגי העולם בירכו על הכרזתו של קים, כולל טראמפ, שבמהלך הלילה הביע התלהבות רבה מהבטחתו: "וואו, לא ויתרנו על שום דבר והם הסכימו להתפרק מגרעין (נהדר עבור העולם), לסגור אתר ולא לערוך עוד ניסויים!".

עם זאת, הכרזתו של קים לא כללה התחייבות להשמיד את ארסנל הגרעין והטילים שבידיו, ורבים מטילים ספק בכך שהוא יהיה מוכן לוותר על התכנית שעליה עמלה ארצו במשך העשורים האחרונים. נשיא הדרום מון יהיה תחת לחץ רב ביום שישי, כשייפגש עם קים. השניים צפויים לשוחח השבוע בקו הישיר שהותקן ביניהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בסיור בפיונגיאנג, ינואר 2018. רויטרס
לא מוותר על הארסנל הגרעיני, בינתיים. קים/רויטרס

לפי לשכת הנשיאות בסיאול, מון, שבירך על הכרזתו של קים כעל צעד "גדול" לקראת פירוז פיונגיאנג, מתמקד בפסגה עם מון ולא יעסוק בשום אחר במהלך השבוע. הפגישה תיערך ב"בית השלום" המשופץ בצדו הדרומי של כפר הגבול פנמונג'ום. קים יהיה מנהיג קוריאה הצפונית הראשון שדורך בדרום מאז המלחמה ביניהן, שהתחוללה בין 1950 ל-1953.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully