וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: 14 עובדי עיתון אופוזיציה נשלחו למאסר

בית משפט במדינה גזר בין שנתיים וחצי ל-7.5 שנים על הקבוצה, שעבדה בעיתון ג'ומהורייט, אחד העיתונאים הביקורתיים האחרונים במדינה. הם הורשעו בתמיכה במטיף שמואשם בתכנון ההפיכה נגד ארדואן. "זה היה משפט פוליטי"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: ארדואן מכריז על הקדמת הבחירות, שיתקיימו תחת מצב חרום)

בית משפט בטורקיה גזר אתמול (רביעי) עונשי מאסר על 14 אנשי עיתון בגין עבירות טרור. הם הועסקו בעיתון ג'ומהורייט, המזוהה עם האופוזיציה ונקט קו ביקורתי נגד הממשלה של הנשיא רג'פ טייפ ארדואן, והתיק גרם לזעם בינלאומי בעקבות הפגיעה בחופש העיתונות.

העונשים שקבע בית המשפט היו בין שנתיים וחצי לשבע שנים וחצי במאסר. נאשם אחר בתיק, שלא הועסק בעיתון והואשם בשל פעילותו בטוויטר, ספג את העונש הקשה ביותר - עשר שנות מאסר. מבין אנשי העיתון, העיתונאי והסופר הבכיר אהמט סיק היה זה שקיבל את העונש החמור ביותר, אחרי שנשפט לשבע שנים וחצי מאחורי הסורגים.

לפי רישומי בית המשפט, נקבע כי המשפט נגד העיתונאי הבכיר קאן דונדר, שהיה בעבר העורך הראשי של ג'ומהורייט, ימשיך באופן נפרד.

לקריאה נוספת בנושא
ארדואן הכריז על הקדמת הבחירות: "צריך לשנות את שיטת המשטר"
יוון: טורקיה מתרחקת מאירופה, לא נסכים לחילופי שבויים

הפגנה נגד משפט של חברי עיתון אופוזיציה, איסטנבול, טורקיה, אוקטובר 2017. AP
160 עיתונאים עצורים. הפגנה נגד המשפט, בשנה שעברה/AP

חברי העיתון, שנחשב לקוץ בישבנו של ארדואן ולאחד האחרונים שנותרו ביקורתיים כלפי התנהלותו, הואשמו בתמיכה ברשת של המטיף פתהוללה גולן, שמואשם על ידי אנקרה בתכנון ההפיכה הכושלת ב-2016. הם הכחישו את הטענות נגדם.

"זהו גזר דין לא חוקי בעליל, בסופו של דבר, זה משפט פוליטי", אמר עורך דינם. הוא הוסיף כי הם יערערו על העונש וכי עד אז הם לא יהיה במעצר. הנאשם הנוסף נותר במעצר.

זהו אחד מכמה משפטים מתוקשרים המתנהלים בימים אלו נגד עיתונאים בטורקיה. הם נתפסים כחלק ממאמציו של ארדואן לדכא כל אופוזיציה לשלטונו, ואלו התגברו מאז המרד הכושל. מאז, כ-150 כלי תקשורת נסגרו וכ-160 עיתונאים נעצרו.

"התקשורת עצמה הייתה על הכף וגזר הדין מנוגד לכל היגיון והוא עלבון לצדק", אמרה מלינה בויום, פעילה מקומית בארגון אמנסטי אינטרנשיונל. "המשפטים הללו, המונעים ממניעים פוליטיים, נועדו ללא ספק לזרוע פחד ולהשתיק כל ביקורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully