וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוון: טורקיה מתרחקת מאירופה, לא נסכים לחילופי שבויים

23.4.2018 / 14:36

ראש הממשלה ציפראס דחה את האפשרות כי יסגיר לאנקרה את שמונת החיילים שנמלטו אחרי ההפיכה, בתמורה לשני החיילים היוונים שנעצרו על ידה. "נראה שהיא מאבדת כיוון", אמר, אך בירך על כך שארדואן הביע רצון ליחסי שלום

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

ראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס שלל היום (שני) כל הסכם לחילופי חיילים עם טורקיה והזהיר כי בעלת הברית מנאט"ו הולכת ומתרחקת מאירופה. אנקרה מחזיקה שני חיילים יוונים שחצו בשוגג את הגבול, ודורשת את הסגרתם של שמונה חיילים טורקים שנמלטו ליוון אחרי ניסיון ההפיכה.

"טורקיה נראית כמו מדינה שנמצאת בסכנה לאבד את הכיוון שלה ולהתרחק ממטרותיה האירופיות", אמר ראש ממשלת יוון במהלך כינוס של חברי מפלגתו סיריזה. ציפראס אמר כי לא תיתכן עסקה שכזו. "אנחנו דוחים, בצורה הנחרצת ביותר, תנאים מוקדמים בלתי-מתקבלים על הדעת", אמר.

עם זאת, ציפראס בירך על דבריו של נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, שהביע תמיכה ביחסי שלום עם יוון על אף שבאנקרה מאשימים את אתונה בכך שהיא הפכה ל"מפלט לאויביה".

לקריאה נוספת בנושא
מרבצי גז וגאווה לאומית מציתים מחדש את הסכסוך בין טורקיה ליוון

ראש ממשלת יוון, אלכסיס ציפראס, ונשיא טורקיה, טאיפ ארדואן, במהלך מסע"ת באחוזת מקסימוס באתונה, יוון  7בדצמבר 2017. רויטרס
שבר בין בעלות הברית בנאט"ו. ציפראס וארדואן, בשנה שעברה/רויטרס

טורקיה היא מדינה מועמדת להצטרפות לאיחוד האירופי, אך השיחות הללו תקועות למעשה בשל מגוון מחלוקות, כולל מצב זכויות האדם במדינה.

המתיחות בין שתי המדינות גאתה בתקופה האחרונה, בין היתר סביב סוגיית החיילים הטורקים המבקשים מקלט ביוון. בתי המשפט סירבו להסגירם לטורקיה, מחשש לפגיעה בזכויותיהם, ואתונה הבהירה לאנקרה כי היא לא תתערב בהחלטות מערכת המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully