וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לשלוש פעולות "תג מחיר": הוצתו רכבים ורוססו כתובות

שני רכבים נשרפו ביישוב אכסאל ועל גדר אבנים רוססה כתובת: "יהודים בואו ננצח". בני המשפחה: "אירוע משפיל ומפחיד". באירוע אחר בכפר סמוך לרמאללה רוססה כתובת המתיחסת למעצר קטין מיצהר. במקרה נוסף ארבעה כלי רכב ניזוקו וכתובות נאצה רוססו על קירות בכפר ג'אלוד

עריכת וידאו: ניר חן

שני רכבים נשרפו לפנות בוקר (רביעי) ביישוב אכסאל, ועל גדר אבנים רוסס "יהודים בואו ננצח". מכונית אחת נגררה על ידי בעל הרכב בכדי להרחיק את האש משטח הבית. מכבי האש הגיעו למקום והשתלטו על השריפה. המשטרה פתחה בחקירה, אספה ממצאים וערכה סריקות לאיתור חשודים.

באירוע אחר שהתרחש בכפר דיר עמאר שליד רמאללה, נוקבו צמיגי מכוניות, ועל כמה מהן רוססו כתובות נאצה - "ניקח גורלנו בידינו" ו"תנו לנו לטפל בהם". בנוסף רוססה כתובת המתייחסת לקטין שנעצר לאחרונה ביצהר בחשד לביצוע פעולות "תג מחיר". בעקבות המקרה, בארגון יש דין אמרו כי "רשויות אכיפת החוק חייבות לאתר את העבריינים שמאחורי גל הפגיעה ברכוש פלסטיני, ולעצור אותם לפני שהמצב יסלים לפגיעה בנפש".

בפעולת 'תג מחיר' נוספת, ארבעה כלי רכב ניזוקו וכתובות נאצה רוססו על קירות בכפר ג'אלוד בהן נכתב:"תנו לנו לטפל בהם" ו"ניקח גורלנו בידינו".

עוד בוואלה! NEWS:
הגשם כאן: היום - מזג אוויר חורפי עם ממטרים וסופות רעמים
ג'ודו מול טראמפ: קרב האיתנים האירופי להשארת ארה"ב בהסכם הגרעין
ההורים נגד פיטורי מנהל ביה"ס הדתי היוקרתי: "ניסיון השתלטות קיצוני"

חשד לתג מחיר בצפון-  שני רכבים נשרפו בכפר איכסאל, ועל גדר אבנים רוסס "יהודים בואו ננצח". מערכת וואלה! NEWS
אחד מהרכב השרופים בכפר אכסאל/מערכת וואלה! NEWS

האירוע שהתרחש באכסאל הוא פעולת 'תג מחיר' שלישית אזור העמקים בשנה האחרונה, השתיים האחרות התרחשו ביפיע ובנעורה. לפני כמה שנים הוצתה כנסיית הלחם והדגים, המפגעים נעצרו ונשפטו.

כרם חבשי, בנם של בעלי הבית שמכוניותיהם הוצתו הלילה בפשע שנאה אמר כי "זה קרה סמוך לשעה שלוש בלילה. אבא התקשר אלי ואמר שהציתו מכוניות בחניה, בבית גרים הורי ואחי". כרם הגיע במרה למקום ועד שהגעתי הם כבר עסקו בכיבוי האש: "גררנו מכונית מחוץ לחניה, מחשש שהאש תתפשט לבית, המכונית נשרפה לגמרי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
כתובת נאצה שרוססה בכפר דיר עמאר שברמאללה. 25 באפריל 2018. מערכת וואלה!
פעולת 'תג מחיר' בכפר דיר עמאר הסמוך לרמאללה, הבוקר/מערכת וואלה!
מכוניות שהוצתו ונשרפו בכפר איכסאל שבצפון. 25 באפריל 2018. מערכת וואלה!
פעולת 'תג מחיר' בכפר איכסאל/מערכת וואלה!

עוד הוסיף חבשי כי "המכונית השנייה נפגעה קשה מהאש. כמו כן ריססו כתובת נעצה על חומת הבית, זה אירוע משפיל ומפחיד. לא דמיינתי שיכול לקרות לנו דבר כזה. פה באזור יהודים וערבים חיים ביחד בשכנות טובה, אולי יש מי שרוצה לגרום לקרע וסכסוך". חבשי מקווה שהמשטרה תעצור את העבריינים ותביא אותם למשפט כי "צריך שיעשה צדק", אמר.

הבית בו בוצע פשע השנאה נמצא בקצה המזרחי של אכסאל. בין אכסאל לישוב השכן, דבוריה, יש כביש מקומי המחבר בין הישובים (לא כפרים. ישובים, ואפילו עיירות כבר). תושבת דבוריה שנסעה סמוך לשעה אחת לפנות בוקר בכביש זה, אמרה שהבחינה בחיילים שהתאמנו באזור, לאורך אותו כביש. היא אמרה שבוודאי שלא חושדת במעורבות של חיילים, אלא שזה ממחיש כמה קל לבצע פשעי שנאה, אפילו תחת האף של הצבא שבמקרה היה הלילה באזור

כתובות שנאה בכפר איכסאל שבצפון. 25 באפריל 2018. מערכת וואלה!
כתובות רוססו על הקיר/מערכת וואלה!

פורום תג מאיר מסר כי "הצתת המכוניות באכסאל בצפון מדינת ישראל הינה עליית מדרגה בפעילות הטרוריסטית של הימין הקיצוני". עוד הוסיפו כי "משטרת ישראל חייבת להגן על תושביה ועל הפלסטינים בשטחי B ו-C מפני פורעי החוק".
כמאה פעילי "תג מאיר" הפגינו שלשום מול בית ראש הממשלה במחאה על "חוסר האכיפה והתגברות פשעי השנאה בחודש האחרון".

מהמטה למאבק בגזענות נמסר כי "מקרי 'תג מחיר' מתפשטים", ולאחרונה נרשמו כמה מקרים בעיקר בגדה המערבית. לטענתם, אין ספק כי המשטרה לא עושה מספיק בעניין. לא דווח על עצורים המטה הוסיף כי "כנראה שלא לוקחים את הנושא ברצינות. הטיפול הלקוי מהמשטרה, לצערנו, לגיטמציה למקרים וזה שהביא להתפשטותם גם בכפרים הערבים בתוך ישראל".

יו"ר השדולה נגד פשעי תג מחיר, ח"כ איציק שמולי אמר כי "מטורפים מקרבנו מנסים להחריב את מרקם היחסים בין יהודים וערבים בישראל ולהצית תבערה אדירה עם שכנינו". עוד הוסיף כי "יש להתייחס לפשעים הללו כאל טרור לאומני לכל דבר ועניין ולהעניש את הפושעים בחומרה". מדובר באירוע העשירי בזמן האחרון, "על רשויות החוק לנקוט בקו נחוש ואגרסיבי יותר, לרבות צעדי מנע, כדי לעצור זאת אחת ולתמיד", אמר שמולי.

ח"כ אחמד טיבי כינה את פעולת תג מחיר באכסאל "חמורה, גזענית ומחייבת פעולה נחושה של המשטרה כדי לשים קץ למעשי השנאה כלפי אזרחים ויישובים ערבים כמו זה באכסאל". עוד הוסיף טיבי כי "המשטרה אינה מצליחה למגר את הפשיעה ביישובים הערבים וכך גם איננה מצליחה לבלום את פעולות תג מחיר נגד ערבים"

מכוניות שהוצתו ונשרפו בכפר איכסאל שבצפון. 25 באפריל 2018. מערכת וואלה!
שריפת הרכבים/מערכת וואלה!

בתקרית נוספת השבוע, צמיגיהם של כמה כלי רכב נוקבו שלשום ועל גביהם רוססו כתובות 'תג מחיר' בכפר רמון הסמוך לרמאללה שבבנימין. בתקרית אחרת רוססו בכפר בית איכסא הסמוך לירושלים, כתובות על שמונה בתים ונוקבו צמיגים של כ-20 כלי רכב.

על פי נתוני שב"כ, מתחילת השנה בוצעו 15 אירועים המוגדרים "תג מחיר" ושניים המוגדרים כפיגועים, בהם ניסיון הצתת מסגד ושריפת כלי רכב בבית צפאפא. זאת לעומת שמונה אירועי "תג מחיר" בכל שנת 2017 וחמישה פיגועים. לפי גורם במערכת הביטחון, "ההתנהלות האלימה והאירועים החמורים האלו מעידים על פוטנציאל אלימות גבוה, קיים חשש כי המגמה תחריף עד לפגיעה בחיי אדם". הנתונים אינם כוללים את האירוע שהתרחש הלילה, וטרם התברר אם קיים קשר בין האירוע למקרים הנחקרים.

בשבועיים האחרונים אירע רצף חריג של פשעי שנאה נגד פלסטינים, שהתחיל ביום שישי לפני שבועיים, אז ניסו אלמונים להצית מסגד בעקרבה וריססו כתובות נאצה. מאז נרשמו שורת אירועים, ובהם ריסוס כתובות וניקוב צמיגים בכפרים א-סווייה ולובן א-שרקייה, ריסוס כתובות וכריתת עצים בכפר עוריף שליד שכם, ריסוס כתובות וניקוב צמיגים בבורקה ליד רמאללה והשחתת עשרות עצים של פלסטינים בכפר בורין, הסמוך ליצהר. בכל האירועים האחרונים לא נעצרו חשודים.

(עדכון ראשון: 07:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully