וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורי אבו-חדיר תובעים פיצויים מרוצחי בנם: "סבל נוראי נגרם למשפחה"

ההורים הגישו תביעה נגד הרוצחים לתשלום פיצויים בסך 5.6 מיליון שקלים, בהם גם פיצויים עונשיים. פרקליט המשפחה הסביר כי החלטת המשפחה למצות את הדין עם הרוצחים במישור האזרחי באה לאחר שבית המשפט העליון דחה את ערעורם

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן

(בווידאו: ערעור רוצחי אבו-חדיר, פברואר)

הריו של הנער מוחמד אבו חדיר הגישו אתמול (שני) לבית משפט המחוזי בירושלים תביעה נגד רוצחיו על סך 5.6 מיליון שקלים. הסכום כולל פיצויים בגין אובדן השתכרות עתידית של מוחמד, הוצאות קבורה, כאב וסבל של הנרצח והוריו, וכן פיצויים עונשיים. בתביעה צוין כי "תכליתם של הפיצויים העונשיים הינה חינוכית והרתעתית".

בא כוכה של משפחת אבו-חדיר, עו"ד מוהנד ג'בארה, אמר כי המשפחה "עומדת על מיצוי כל ההליכים המשפטיים שעומדים לרשותה למען מיצוי הדין עם רוצחי בנה המנוח מוחמד, שנרצח על רקע אידיאולוגי ומתוקף היותו פלסטיני". הוא הסביר כי לאחר שהכרעת הדין הפכה להיות חלוטה עם דחיית ערעורי הרוצחים בבית המשפט העליון, עמדה בפני המשפחה הזכות להגיש תביעה אזרחית נגררת להרשעה הפלילית. "בשל כך המשפחה ביקשה להגיש תביעה זו על מנת למצות הפעם את הדין עם הרוצחים במישור האזרחי ולחייבם לשלם את הפיצויים בעיקר בגין הכאב והסבל הנוראי שגרמו למשפחה", הוסיף.

עוד בוואלה! NEWS:
שובן של המטריות: החל מהלילה - מזג אוויר גשום ושיטפונות בדרום
המדינה לבג"ץ: אין אפשרות לגרש מבקשי מקלט בכפייה
טראמפ: ההסכם הגרעין היה שיגעון, לא היה צריך להיחתם

הוריו של מוחמד אבו חדיר – בית המשפט העליון. נועם מושקוביץ
בני משפחתו של הנער אבו-חדיר בבית המשפט העליון/נועם מושקוביץ

אבו-חדיר נרצח ביולי 2014 לאחר חטיפת ורצח שלושת הנערים גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח. בית המשפט המחוזי בירושלים מאסר עולם ועוד 20 שנות מאסר על יוסף חיים בן דוד, שהורשע ברצח הנער. כמו כן, הורשעו ברצח שני נערים. על אחד המורשעים, שלו היה חלק מרכזי בהצתת הנער הפלסטיני, נגזר מאסר עולם ושלוש שנים נוספות, ואילו על הרוצח השני נגזרו 21 שנות מאסר.

שלב העדויות במשפט רוצחי הנער מוחמד אבו חדיר - ראיון עם אביו. מערכת וואלה
מוחמד אבו חדיר/מערכת וואלה

לפני כחודשיים דחה בית המשפט העליון את ערעורם של בן חיים, ושני הקטינים נוספים. השניים טענו שלא היתה כוונה לרצוח וכי חלקם באירוע לא היה כשל מבצעיו העיקריים, כך שיש להרשיעם בסעיפים פחות חמורים מרצח, דוגמת סיוע להריגה. הרצח, התרחש יותר משנתיים מוקדם יותר על רקע החטיפה והרצח של שלושת הנערים גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח, ואף הוביל לגל אלימות במזרח ירושלים.

השופט יצחק עמית, שכתב את פסק הדין, דחה לחלוטין את טענותיהם של השלושה. בפסק דינו כתב כי בליל הרצח הם "הגיחו ממנהרה חשוכה של גזענות, בערות, בורות ושנאה", ואת המעשה כינה "פיגוע אסטרטגי שהצית תבערה בשטחים בכלל ובירושלים המזרחית בפרט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully