וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: "כמה מוחות לבנוניים נהרגו לאחרונה בעולם באופן חשוד"

מזכ"ל חיזבאללה האשים את ישראל בהתנקשות במהנדס הפלסטיני פאדי אל-בטש במלזיה, ורמז גם לחיסולים מסתוריים אחרים. לדבריו, ישראל לא תאפשר "לשום מוח ערבי לחיות ולעזור לאומה הערבית"

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה האשים היום (שני) את ישראל בחיסול המדען הפלסטיני פאדי אל-בטש במלזיה, וכינה זאת "פשע ציוני". הוא אמר כי ישראל לא תאפשר "לשום מוח ערבי לחיות ולעזור לאומה הערבית" והוסיף: "כמה מוחות לבנוניים נהרגו וחוסלו באופן חשוד בשבועות והחודשים האחרונים בעולם". הוא לא פירט מעבר לכך.

היום הציגה המשטרה במלזיה קלסתרונים של שני החשודים, שירו 14 כדורים לעבר אל-בטש, פעיל חמאס. הם נמלטו על אופנוע, ולפי תיאורים של עדי ראיה הם היו בעלי מאפיינים אירופיים או מזרח תיכוניים, גובהם 1.80 מטר ומבנה גופם חסון. לפי המשטרה המקומית, לא ברור אם הם עדיין בשטח המדינה.

לקריאה נוספת בנושא
משטרת מלזיה: אלה החשודים בחיסול המהנדס הפלסטיני
מלזיה מחפשת חשודים בהתנקשות במהנדס: "קוראים לעדי ראיה להעיד"

כרזה לזכרו של פאדי אל-בטש, שחוסל בבירת מלזיה, בביתו בצפון רצועת עזה, 21 באפריל 2018. רויטרס
חוסל בדרך למסגד. כרזה לזכרו של אל-בטש בביתו ברצועת עזה/רויטרס

נסראללה נשא נאום, ששודר בביירות, לקראת הבחירות לפרלמנט בלבנון בחודש הבא, וקרא לאזרחים לצאת ולהצביע. מנהיג הארגון השיעי דחה את הטענות שעדתו מתכננת להשתלט על המדינה על חשבון יתר העדות.

הוא הדגיש כי חיזבאללה וכן תנועת אמל השיעית-חילונית מאמינות בשותפות אמתית בין הנוצרים למוסלמים במדינה, שעדיין מלקקת את פצעי מלחמת האזרחים שהתחוללה בין 1975 ל-1990. נסראללה אמר כי ארגונו יכול היה לערוך שינויים דמוגרפיים ב-1999 וב-2000, אחרי נסיגת צה"ל מדרום לבנון. "כל ההאשמות הללו מגוחכות ולא נכונות", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
נאום חסן נסראללה ביום לציון בכירי הארגון שחוסלו בידי ישראל. 16 בפברואר 2018. רויטרס
קורא לאחדות לפני הבחירות. נסראללה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully