וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרגוואי: בנו של מזכירו הפרטי של הרודן זכה בבחירות לנשיאות

23.4.2018 / 12:12

מפלגת השלטון השמרנית ניצחה בבחירות, אך נציגה מריו אבדו זכה בפער קטן בהרבה ממה שחזו הסקרים. יריבו מהשמאל-מרכז טרם הודה בהפסדו וממתין לספירת כל הקולות. אביו של אבדו היה מזכירו של הדיקטטור אלפרדו סטרוסנר, ששלט ביד ברזל במדינה במשך 35 שנה

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

מועמד מפלגת השלטון השמרנית בפרגוואי, מריו אבדו בניטז, ניצח בבחירות לנשיאות - כך עולה מתוצאות רשמיות שפורסמו הלילה (שני) אחרי ספירת 96% מהקולות. הסנאטור לשעבר בן ה-46 צפוי להמשיך בחמש השנים הקרובות במדיניות הכלכלית הליברלית, אחרי קמפיין שבו הבטיח להילחם בשחיתות. הוא מוביל בפער שאינו ניתן לצמצום על יריבו המרכזי מהמרכז-שמאל, אפריין אלגרה.

"הממשל שלי יהיה מחויב לזכות בתמיכתם של מי שלא ליוו אותנו", אמר בנאום הניצחון שלו. אבדו קיבל 46.49% מהקולות, ואילו אלגרה 42.72%. "הנשיא הנבחר הוא מריו אבדו", אמר ראש ועדת הבחירות המרכזית חיימה בסטרד. זהו פער קטן בהרבה ממה שחזו הסקרים, שבהם נהנה אבדו מיתרון של 18% עד 20%. יריבו אמר כי הוא לא יודה בהפסד עד לספירת כל הקולות.

עוד ידיעות מהעולם
לקראת הפסגה: דרום קוריאה סגרה את שידורי התעמולה גבול עם הצפון
תבשיל כבש ושקדי עגל: הארוחה הראשונה שהוגשה בטיטניק

המועמד לנשיאות פארגוואי מריו עבדו בניטז 22 באפריל 2018. רויטרס
ביקר את הקבר של אביו ביום הבחירות. הנשיא הנבחר אבדו/רויטרס

לנשיא הנבחר, שייכנס לתפקידו באוגוסט, לא צפוי להיות רוב בקונגרס והוא קורא לדיאלוג עם מפלגות האופוזיציה. הוא הבטיח להיאבק בקריאות להעלאת המסים למרות דרישת האופוזיציה למסות את ייצוא פולי הסויה. פרגוואי היא יצואנית הסויה הרביעית בגודלה בעולם, והיא מנסה למשוך משקיעים זרים כדי לעמוד ביעד של ייצור 20 מיליון טונות של פולי סויה עד 2028. כיום היא מייצרת עשרה טונות בשנה.

אבדו יחליף את הורסיו קרטס, שניסה לשנות את החוקה כך שהוא יוכל להתמודד על כהונה שנייה אך נסוג מכוונה זו בעקבות מחאות אלימות. עם זאת, הוא יישאר בפוליטיקה אחרי שזכה במושב בסנאט.

הנשיא החדש הוא בנו של המזכיר הפרטי של הרודן אלפרדו סטרוסנר, ששלט ביד ברזל בפרגוואי במשך 35 שנה. אבדו היה בן 16 כשהמשטר הדיקטטורי נפל ב-1989. במהלך יום הבחירות, אבדו ביקר בקבר של אביו, כפי שעשה בדצמבר, ביום שבו התקיימו הפריימריז במפלגת השלטון "קולורדו". גם לאביו קראו מריו, ולכן הוא זכה בכינוי "מריו הקטן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
נשיא פרגוואי הוראסיו קארטס. AP
יישאר בסנאט. הנשיא היוצא קרטס/AP

המדיניות השמרנית של הנשיא הנבחר וההיסטוריה המשפחתית שלו מדאיגות את חלק מהמצביעים במדינה הדרום-אמריקנית.

"זאת מדינת שחיתות ועד שלא נסיים זאת, לא נתקדם. מריו אבדו הוא אחד מבניה של הדיקטטורה ואני לא חושב שהוא ישלוט בצורה טובה", אמר אדגר גונזלס, בן 45, אחרי שיצא מקלפי בתיכון בבירה אסונסיון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully