וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תבשיל כבש ושקדי עגל: הארוחה הראשונה שהוגשה בטיטניק

תפריט בשיט המבחן הראשון של הספינה נמכר במכירה פומבית בבריטניה במאה אלף ליש"ט לאספן מקומי. הוא היה שייך לאיש הצוות הבכיר ביותר ששרד את אסון הטביעה. במכירה נמכר גם מפתח לחדר הבקרה ב-78 אלף ליש"ט

תפריט מהפלגת המבחן הראשונה של ספינת הטיטניק. -, מערכת וואלה! NEWS
מרק עוף וקינוח. התפריט שנמכר/מערכת וואלה! NEWS, -

תפריט הארוחה הראשונה שהוגשה על סיפון הטיטניק נמכר במאה אלף ליש"ט במכירה פומבית. הארוחה, שכללה, סלמון, שקדי עגל ותבשיל כבש, הוגשה למלחים ביום הראשון של שיוטי המבחן שלה, ב-2 באפריל 1912.

התפריט היה שייך לצ'ארלס לייטולר, איש הצוות הבכיר ביותר ששרד את האסון. הוא העניק אותו לאשתו כשיצא מסאות'המפטון ב-10 באפריל באותה שנה. הוא נמכר לאספן בריטי במכירה פומבית בווילטשייר, בריטניה, ביום שבת.

במכירה הפומבית נקנה גם ב-78 אלף ליש"ט מפתח לחדר הבקרה של הספינה על ידי אספן מטקסס, ותג של אחד המלצרים שטבעו ב-57 אלף ליש"ט. התג היה שייך לאדם ששמו תומאס מולן ונמצא על גופתו.

עוד ידיעות מהעולם
משטרת מלזיה: אלה החשודים בחיסול המהנדס הפלסטיני
בתום דיון סוער בפרלמנט: צרפת אישרה חוק הגירה חדש ושנוי במחלוקת

טיטניק 9, תמונה מאת אוניית הטיטניק אשר טבעה לפני 100 שנה , מאי 2011. AP
פגעה בקרחון וטבעה. הטיטניק/AP

אחד ממנהלי המכירה הפומבית, אלן אולדרידג', אמר כי זה היה "אחד מהתפריטים הנדירים ביותר שהיו קיימים". אנדרו אולדרידג', גם הוא מהחברה, אמר: "אנחנו מרוצים מהתוצאות של המכירה. אנחנו חושבים כי הנדירות של אותם חפצים משתקפים במחירים, שמדגימים את הסקרנות המתמשכת לגבי הסיפור של הטיטניק". לדבריו, שרידים מהספינה נחטפים על יד אספנים בכל רחבי העולם.

באותו יום, המלחים ואנשי הצוות נהנו מהארוחה הראשונה שהוגשה בחדר האוכל המרכזי של הספינה לפני שהצטרפו אליהם הנוסעים. ב-15 באפריל, בשיט הבכורה שלה, פגעה הספינה בקרחון ועמה טבעו למוות 1,514 איש.

ב-2004 נמכר תפריט נוסף מהפלגת המבחן, ב-28 אלף ליש"ט, אך הוא לא היה שלום מאחר שהחלק התחתון היה חסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully