וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לינץ' באמזונס: תושבי כפר מבודד רצחו קנדי - שרצח רופאה מקומית

23.4.2018 / 11:56

אזרח קנדה שהתגורר באזור מבודד בפרו בשנים האחרונות ירה למוות ברופאה ילידית בת 81. בעקבות זאת, כמה מהתושבים במקום חנקו אותו והכו אותו למוות. הרשויות טרם עצרו חשודים, והן מתקשות לפעול בשטח שבו המדינה כמעט שאינה נוכחת

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

אזרח קנדה נרצח בלינץ' ביערות האמזונס בפרו אחרי שתושבי כפר מבודד האשימו אותו ברצח של רופאה מקומית בת 81 - כך מסר אתמול (ראשון) דובר מטעם התביעה הכללית.

אוליביה ארבלו, רופאה מסורתית בשבט שיפיבו-קוניבו, נורתה פעמיים ומתה ביום חמישי ליד ביתה במחוז אוקיאלי. לפי ראש התביעה במחוז, ריקרדו פלמה חימנז, חלק מהתושבים האשימו את סבסטיאן פול וודרוף, אזרח קנדה בן 41 שהתגורר באזור והיה ככל הנראה מטופל שלה, ברצח שלה. לדבריו, המשטרה מצאה ביום שבת את גופתו קבורה במרחק של קילומטר מביתו, אחרי שתיעוד של הלינץ' שנעשה בו שותף ברשתות החברתיות.

עוד ידיעות מהעולם
לפני לידת בנה השלישי: קייט מידלטון הגיעה עם צירים לבית החולים
תבשיל כבש ושקדי עגל: הארוחה הראשונה שהוגשה בטיטניק

לינץ' ביערות האמזונס - תושבי כפר מבודד בפרו רצחו בעל אזרחות קנדית שנחשד על ידם ברצח רופא אליל. רויטרס
נחנק והוכה למוות. הקבר שבו נמצאה גופתו של האזרח הקנדי/רויטרס

בסרטון נראה אדם זועק בעודו שרוע בשלולית סמוכה למבנה עם סככה, כשאדם אחר כורך חבל סביב צווארו וגורר אותו כשאנשים אחרים מתבוננים מהצד. לדברי חימנז, התביעה בוחנת כמה תיאוריות הקשורות ביחס לרצח וכי טרם נעצרו חשודים. "לא ננוח עד ששני מקרי הרצח, הן של האישה הילידית והן של הקנדי, ייפתרו", אמר בריאיון דרך הטלפון. הוא אישר כי האיש שנראה בסרטון הוא וודרוף וכי מניתוח שעברה גופותו עולה כי הוא מת מחנק אחרי שספג מכות בכל חלקי גופו.

הרצח של ארבלו גרם לזעם בפרו בעקבות שורת מקרי רצח נוספים לא מפוענחים של פעילים ילידים, שחווים איומים על חייהם בשל מאמציהם למנוע את הרס האמזונס. נוכחות המשטרה כמעט שאינה קיימת ברוב חלקי האמזונס והרי האנדים בפרו, והתושבים במקומות הללו לרוב מענישים פושעים בהתאם למנהגיהם וללא מעורבותן של הרשויות במדינה.

"קנדה מביעה את תנחומיה בעקבות הדיווח על הרצח של אוליביה ארבלו לומס, מנהיגה ילידית ומגנת זכויות אדם", נמסר ממשרד החוץ של קנדה. "אנחנו גם מודעים לכך שאזרח קנדי נהרג בתקרית קשורה. אנחנו מעניקים שירותים קונסולריים למשפחתו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אוליביה ארבלו, רופאה ילידית שנרצחה באמזונס, פרו. רויטרס
נורתה למוות. הרופאה ארבלו/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • פרו
  • קנדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully