וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעוד שנתיים הן כאן: הוכרזו השמות לספינות החדשות של חיל הים

22.4.2018 / 17:00

כיפת ברזל ימית, מערכת נגד טילים ויירוט ירי - ועכשיו לספינות ה"סער 6" שיגיעו מגרמניה לישראל יש גם שמות. "מגן", "עוז", "עצמאות" ו"ניצחון" יגיעו לישראל עד 2021, ו"עתידות לשנות בצורה משמעותית את פני זרוע הים"

צילום: דובר צה"ל, עריכה: יאיר דניאל

מפקד זרוע הים אלוף אלי שרביט, הכריז היום (ראשון) על שמותיהן של ארבע ספינות חיל הים החדשות מסוג "סער 6", שייקראו אח"י "מגן", "עוז", "עצמאות", ו"ניצחון". הספינות צפויות להגיע לישראל מגרמניה עד תחילת שנת 2021, כשהראשונה ביניהן תגיע כבר בסוף שנת 2019.

ההחלטה על השמות נקבעה על ידי פורום ראש המספנים הזרועי בראשות שרביט. כמקובל בזרוע הים, חלק מספינות קיבלו את שמות כלי שיט ששירתו בצי בעבר כחלק משימור המורשת.

לספינות החדשות יש יכולות רבות, ביניהן מערכת נגד טילים ויירוט ירי תלול מסלול מבוססת מכ"ם אדיר, יכולת תקיפת שטח קרובה ורחוקה, יכולה שהייה לאורך זמן, אמצעים לגילוי מטרות בים ובאוויר ונשיאת מסוק מדגם סי-הוק. כמו כן, על הספינות יותקנו מערכות לחימה מתקדמות כמו כיפת ברזל ימית, ברק 8, מערכות לוחמה אלקטרונית ומערכות הגנת סייבר.

עוד בוואלה! NEWS:
ארה"ב: אדם ערום פתח באש במסעדה בטנסי - והרג שלושה
ארדן לאלשיך: בדוק נסיבות מעצרו של סא"ל במיל' ביום העצמאות
לא מחכה לנתניהו: בנט יעלה הצבעה על פסקת ההתגברות בשבוע הבא

סטי"ל שייטת 3. דובר צה"ל
סטי"ל של חיל הים/דובר צה"ל

שרביט התייחס לספינות החדשות ואמר כי "ניתן לראות אותן קורמות עור וגידים, סקציות של ספינה, מנועים ולוחות חשמל. נקבל את הספינות בעוד כשנתיים. הגעתן עתידה לשנות בצורה משמעותית את פניה של זרוע הים ושייטת 3 בפרט. זרוע הים תפעיל כלים בעלי יכולות חדשות, עם מעטפת הגנה והתקפה מצוינות ומדויקות".

לפני כחודשיים קיימו שייטת ספינות הטילים בפיקודו של אל"מ גיא וצוללות של חיל הים תרגיל רחב היקף שדימה באופן חריג מלחמה נגד "צי זר". תרגיל מסוג זה לא בוצע במשך שנים רבות והוא נועד לשמר את הכשירות בסיסית נגד צי של מדינת אויב לצד הכשירות והמוכנות למלחמה בארגוני טרור כמו חיזבאללה וחמאס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הדמיות ספינות "סער 6". דובר צה"ל
הדמיית הסטי"ל "סער 6"/דובר צה"ל

מטרת התרגיל הייתה לאמן את המפקדים והלוחמים בים על חשיבה טקטית בזמן אמת, שהתכלית שלה היא התמודדות עם כוחות אויב בהיקף ועוצמה של מדינות בים התיכון. במסגרת התרגיל, כוחות חיל הים, בהם ספינות טילים, צוללות, כלי שיט מסוג דבורה, כלי טיס, שייטת 13 ומערך הגנת החוף התפצלו לשתי קבוצות שוות על פני אזור מחיפה ועד אשדוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully